Beantwoorden
ArthurDV
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Leesclubje starten? Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

eSIM werkt niet meer op Apple Watch (Ultra)

Sinds enkele dagen werkt mijn eSIM op mijn Apple Watch Ultra niet meer.

Ik heb reeds meermaals de eSIM verwijderd van mijn Apple Watch, gedeactiveerd en Mijn Telenet en alles opnieuw geactiveerd.

In de instellingen van mijn Apple Watch op mijn iPhone zie ik Telenet staan onder de netwerken die niet in gebruik zijn en krijg deze niet geactiveerd.

Dit is heel vervelend aangezien ik speciaal een simkaartje bij Telenet heb aangevraagd om de eSIM op smartwatch te kunnen gebruiken.

 

395 reacties
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1614
Champagne, lezer van het jaar! Hallo zeg! Wat weet jij niet? Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf!

eSIM werkt niet meer op Apple Watch (Ultra)

Die ene muisklik duurt geen 2 weken .... maar jij bent niet de enige die "één muisklik" nodig heeft van de technische dienst.

Er zijn xxx wachtenden voor u

Christof75
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 539
Champagne, lezer van het jaar! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

eSIM werkt niet meer op Apple Watch (Ultra)

@KoenBrugge 

Ik zit met dezelfde problemen, ik heb maanden geleden reeds een klacht ingediend bij de ombudsdienst.

Deze stuurde me deze week een mail met volgende zin in:

"Telenet laat ons in andere dossiers (zoals deze) weten dat een oplossing voorhanden zou zijn na 3 december."

Ik hoop dat er eindelijk een oplossing komt, de problemen slepen al aan sinds april

janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5213
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

eSIM werkt niet meer op Apple Watch (Ultra)

Dan zou ik aan de ombudsdienst laten weten dat dit antwoord niet bevredigend is want het is vaag en algemeen. Je verwacht een duidelijk antwoord en dat is voor ten laatste een bepaalde datum. Om maar iets te zeggen 18 oktober 2025 is ook na 3 december 2023. Je wilt een meer bindend antwoord van Telenet en bijgevolg moet er een compensatie zijn als Telenet zijn eigen bindend antwoord respecteert.

De ombudsdienst zal je antwoord doorsturen naar Telenet die op zijn beurt opnieuw moet reageren via de ombudsdienst.  Mogelijk zal de ombudsdienst de bemiddeling stopzetten met een advies.

Christof75
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 539
Champagne, lezer van het jaar! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

eSIM werkt niet meer op Apple Watch (Ultra)

@janne_man 

Natuurlijk heb ik onmiddellijk een mail teruggestuurd.

Ik heb nogmaals aangedrongen op compensatie en dat dit niet kan wachten tot het opgelost is aangezien er nu geen nadelen zijn voor telenet. Enkel als ze er nu financieel nadeel van hebben zal dit sneller opgelost zijn.

BS2
Freshman Weetjesweter
Berichten: 9
Dag van de Chocolade Verander-je-wachtwoord-dag Follow the reader, reader! Leesbeest!

eSIM werkt niet meer op Apple Watch (Ultra)

Al iemand ervaring met de nieuwe Apple update 17.1.2 ?

Heb esim werkende maar durf niet meer zo snel updaten aangezien de miserie met de esim in juni na een update is begonnen.

Christof75
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 539
Champagne, lezer van het jaar! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

eSIM werkt niet meer op Apple Watch (Ultra)

@BS2 

Vorige week die mail gekregen van de ombudsman met de vraag of het al terug werkte.

Deze week werd ik gecontacteerd door telenet met dezelfde vraag. Ik heb toen ook gezegd dat ik mijn esim niet kon loskoppelen op "mijn telenet". Miraculeus werkte mijn ultra esim kort daarna, zonder iets te doen, niet inloggen of aanmelden. Ze vertelde ook dat het na 4 december zou moeten opgelost zijn.

Net de update gedaan van mijn gsm en de esim blijft werken. Het is wel zo dat ik het probleem had, na de elke update van de watch dat de esim niet meer werkte.

Suzy
Community Manager
Berichten: 7390
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

eSIM werkt niet meer op Apple Watch (Ultra)


@WG94  schreef:

@Moderator Is er ooit bevestiging gekomen dat er effectief een patch ging uitgerold worden op 15/11? 

Bij sommigen blijkt het opgelost, bij anderen niet.


@WG94 dankjewel om ons even opnieuw te pingen, terecht! 

Het heeft even geduurd, waarvoor onze excuses. Maar we hebben intern verschillende collega's moeten contacteren om de nodige informatie te krijgen. De laatste informatie die wij hebben gekregen, is dat de issues met de connectie en issues met de activatie van de Apple Watch opgelost zouden zijn sinds maandag 20/11.

We willen iedereen in deze thread, die de afgelopen weken/maanden problemen met deze 2 aspecten had, vragen om het opnieuw te testen.

Aanvullend, is het ons onduidelijk waar de ombudsdienst de datums 15/11 en 3/12 haalde. Zijn beide datums die intern bij ons niet gecommuniceerd zijn.


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Joebeee
Freshman Weetjesweter
Berichten: 14
Verander-je-wachtwoord-dag Handje vol! Twee handen vol! Leesbeest!

eSIM werkt niet meer op Apple Watch (Ultra)

Bij mij werkt het nog steeds niet. 
Kan inloggen, alles aanvaarden en dan fout dat het niet kan geactiveerd worden. 

IMG_0181.png

mcasteels1
Experienced Meerweter
Berichten: 85
Smile! Al 25 duimen! Goed bezig! Verander-je-wachtwoord-dag

eSIM werkt niet meer op Apple Watch (Ultra)

@Suzy 

Beste suzy,

 

Ik vind het knap dat u dit allemaal bent gaan uitzoeken en apprecieer dit enorm (geen slecht woord over of aan u), helaas moet ik ook melden dat het geen correcte info is die u geeft en gekregen heeft.

En ik denk dat elke klant dit een beetje beu aan het worden is. 
Bij mij werkte alles perfect totdat ik ben overgeschakeld van WIGO naar OneUp. 
Dit deed ik op 30/10 omdat ik met de 35GB voor 2 volwassenen en 2 tieners niet altijd toe kwam (vooral tijdens de vakantie). 
Leuk om dan ook een week nadien een mail te krijgen dat mijn WIGO (reeds omgezet) kosteloos een upgrade krijgt van 35gb naaar 70gb! 
Dus de wijziging was niet nodig geweest.  En ook nog eens de problemen met mijn Esim erbij nu. zelfs na terugkeer uit het buitenland in augustus werktte de watch terug in België.

In mijn vorige bericht deed ik de melding dat ik een SMS had gekregen (heb ik op 23/11 gekregen) en alles moest heropstarten (S-19760398).  Na heropstarten netjes de SIM (oude abonnement, expired) weg genomen en terug activeren.  Dit heeft gewerkt, ik was echt blij. 
Om helaas na x aantal tijd terug uit te vallen (meerdere testen gedaan).  Ik bel dus op 24/11 terug (geef de info van de SMS) en de dame kon mij melden dat het probleem Esim nog altijd open staat (er is een alarm voor?) en mijn huisige call hier niets mee te maken had (heel bizar).  En gaat mij nogmaals (ze kon mij niet terugvinden) koppelen aan het alarm.

Ik heb net nog eens getest.  Beide toestellen uit, terug aangezet en ik zie nog altijd 2! Mobile services een Telenet expired staan en een Telenet Not in use (en kan ik niet activeren).  Op mijn telenet staat er geen One SIM voor GSM/AppleWatch actief (vroeger wel op mijn Wigo)!  Ik kan het mobile plan (beiden) verwijderen, en als ik een nieuwe wil toevoegen krijg ik de melding dat er iets mis is en ik jullie helpdesk moet bellen. 
Dus geen plan meer actief op de app.  Na amper 2 minuten krijg ik plots weer Telenet Expired en nog wat later (kan soms 15 minuten duren) een Telenet (not in use) te zien.  Watch werkt natuulijk niet.

Maar de One-Sim voor mijn Applewatch staat wel netjes op mijn faktuur!  Ja het is inbegrepen in mijn abonnement, toch werkt het nog altijd niet.

Ik hoop dat we snel een duidelijk antwoord krijgen en liever snel een oplossing krijgen.

Christof75
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 539
Champagne, lezer van het jaar! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

eSIM werkt niet meer op Apple Watch (Ultra)

@Suzy 

Ik moet je helaas tegenspreken. De ombudsdienst had wel datums doorgekregen. Die werden door de ombudsdienst ook gecommuniceerd.

Vorige week kreeg ik een brief van de ombudsdienst, deze week werd ik opgebeld door iemand van telenet met dezelfde vraag. Op die brief had ik met heel wat commentaar geantwoord. De persoon die me opbelde wist duidelijk wat mijn commentaar was en ik kreeg dezelfde vraag van haar.

Ik heb haar ook geantwoord waar volgens mij het probleem lag, Kort na het telefoongesprek werkte mijn esim zonder dat ik er iets hoefde voor te doen. de persoon gaf ook duidelijk dezelfde datum als de ombudsdienst.

We zullen zien als het blijft werken na de volgende update, en als de beloftes nageleefd worden door telenet.

@Suzy ik denk dat jij niet goed geinformeerd bent.

mce
Professional Weetjesweter
Berichten: 31
Dag van de Chocolade Verander-je-wachtwoord-dag On a roll... Tien op tien!

eSIM werkt niet meer op Apple Watch (Ultra)

Bij mij nog steeds niets. Telkens na configureer mobiel netwerk, heel de procedure afgelopen om dan uiteindelijk het bericht "er ging even iets mis,probeer het later opnieuw of contacteer ons op 015 66 66 66" te krijgen.

 

Christof75
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 539
Champagne, lezer van het jaar! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

eSIM werkt niet meer op Apple Watch (Ultra)

@mce Ik denk dat ze gewoon je esim even moet loskoppelen, maar je kan het niet meer via mijn telenet

mce
Professional Weetjesweter
Berichten: 31
Dag van de Chocolade Verander-je-wachtwoord-dag On a roll... Tien op tien!

eSIM werkt niet meer op Apple Watch (Ultra)

Heb ik laten doen, maar het lukte blijkbaar niet. De persoon sprak van een softwarefout bij hun. Heeft dan alle gegevens naar een andere dienst gestuurd. Nog maar eens...

Christof75
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 539
Champagne, lezer van het jaar! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

eSIM werkt niet meer op Apple Watch (Ultra)

@mce Klacht indienen bij de ombudsdienst, dan word je op de hoogte gehouden.

mce
Professional Weetjesweter
Berichten: 31
Dag van de Chocolade Verander-je-wachtwoord-dag On a roll... Tien op tien!

eSIM werkt niet meer op Apple Watch (Ultra)

Ik heb reeds 2x klacht ingediend bij de ombudsdienst ,2 maand en een 1 maand geleden. Haalt blijkbaar niet veel uit...

Ik vraag me wel af, zijn er nu nu al veel personen waarbij het werkt en ook blijft werken ?