Beantwoorden
ArthurDV
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Leesclubje starten? Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

eSIM werkt niet meer op Apple Watch (Ultra)

Sinds enkele dagen werkt mijn eSIM op mijn Apple Watch Ultra niet meer.

Ik heb reeds meermaals de eSIM verwijderd van mijn Apple Watch, gedeactiveerd en Mijn Telenet en alles opnieuw geactiveerd.

In de instellingen van mijn Apple Watch op mijn iPhone zie ik Telenet staan onder de netwerken die niet in gebruik zijn en krijg deze niet geactiveerd.

Dit is heel vervelend aangezien ik speciaal een simkaartje bij Telenet heb aangevraagd om de eSIM op smartwatch te kunnen gebruiken.

 

396 reacties
WG94
Freshman Allesweter
Berichten: 1184
Krak Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf! Boek alvast het Sportpaleis!

eSIM werkt niet meer op Apple Watch (Ultra)

Geen idee of het vroeger anders was, maar dit is de uitleg de website van Telenet (Alles over Telenet One Number)

SMS'en: enkel als het de smartphone aan staat en verbonden is met 4G of wifi

Bellen: Je kan alleen bellen met 4G of wifi. Verbind dus je horloge met 4G of wifi én zet Bellen via wifi aan op je iPhone. (Info over Bellen via WiFi: Telefoneren op de Apple Watch) Volgens Apple: "Dit kan zelfs wanneer je gekoppelde iPhone niet in de buurt is of uitgeschakeld is."

Roaming: enkel via de smartphone.

 

Kort: data zou moeten werken; bellen indien juist geconfigureerd; SMS'en niet.


  WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Noelis
Freshman Meerweter
Berichten: 50
Dag van de Chocolade Verander-je-wachtwoord-dag Alles op zijn plek! On a roll...

eSIM werkt niet meer op Apple Watch (Ultra)

Bizar… ik zet mijn iphone af omdat die via BT mijn sleute is. Laat die achter in de auto. Ga lopen en luister dan op apple watch ultra via 4G naar radio op airpods.

Dus de iphone moet niet op staan bij mij.

KoenBrugge
Experienced Meerweter
Berichten: 108
Een bus vol! Warming up? De volle 100! De vlam zit erin.

eSIM werkt niet meer op Apple Watch (Ultra)

Na meerdere telefoontjes en Whatsapp-berichtjes.

Stuur ik volgend bericht via Whatsapp naar Telenet :

'Ik wacht al zo'n 3 maanden op de technische dienst om mijn e-sim van mijn vroegere Apple Watch (die ik niet meer in mijn bezit heb en ook niet gekoppeld is aan mijn iPhone) verwijderd te krijgen.'

Antwoord :

'Hey Koen, ik kan deze wel even loskoppelen. Hiervoor hebben wij de laatste 4 cijfers van het identiteitskaartnummer van de abonnementhouder nodig. Deze staat vooraan op je identiteitskaart en begint met 59 of een letter. Liefst enkel het nummer en geen foto van de identiteitskaart vanwege de privacywetgeving.'

Ik geef die vier cijfers door en enkele minuten later :

'Bedankt! Ik heb zojuist het nodige gedaan. Normaal kan je nu een nieuwe smartwatch koppelen.'

En het was inderdaad allemaal in orde.  Oef !!!! 😊  Ik kan nu stoppen met hier te klagen.

KoenBrugge_0-1706182092815.png

 

WG94
Freshman Allesweter
Berichten: 1184
Krak Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf! Boek alvast het Sportpaleis!

eSIM werkt niet meer op Apple Watch (Ultra)


@Noelis  schreef:

Bizar… ik zet mijn iphone af omdat die via BT mijn sleute is. Laat die achter in de auto. Ga lopen en luister dan op apple watch ultra via 4G naar radio op airpods.

Dus de iphone moet niet op staan bij mij.


Ze zeggen toch ook dat dataverkeer werkt als de iPhone uit staat?

De vraag van @Piet_Kanarie is of bellen en SMS'en lukt als de iPhone uit staat.


  WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Willy14
Freshman Meerweter
Berichten: 53
Goed bezig! Verander-je-wachtwoord-dag On a roll... Tien op tien!

eSIM werkt niet meer op Apple Watch (Ultra)

Ben gelukkig dat ik nioet de enige bent. Dit probleem is begonnen in juni 2023 bij een upgrade van de Telmenet diensten.  Vorig model een in 2022 nooit zoiets ondervonden.

Heb iedereen van bij Telenet technische dienst aan de lijn gehad via WhatsApp, boetiek, telefoon helpdesk en schrijven viz hun website.  

Antwoord ? We herkennen dat er een "algemeen" probleem bestaat met de Apple Watch eSim en de "achterliggende dienst" (?) is er mee bezig om een oplossing te vinden.

Nu in januari 2024, nog steeds geen enkele oplossing en het probleem blijft bestaan!

Ik heb maar één enkel OneNumber eSim voor de Apple Watch.

Spijtig genoeg kan ik hier met dit schrijven, geen printscreens bijvoegen van mijn iPhone 13.  Ik heb onder Data op de iPhone, verschillende malen de melding onder Mobiel Plan dat mijn nummer "niet in gebruik" is daaronder dat mijn Mobiel Plan (meerdere) wordt aanzien als "Vervallen" !?  En ik heb nooit een ander mobiel nummer gehad!

 

BS2
Freshman Weetjesweter
Berichten: 9
Dag van de Chocolade Verander-je-wachtwoord-dag Follow the reader, reader! Leesbeest!

eSIM werkt niet meer op Apple Watch (Ultra)

na de patch eind 2023 was esim functionaliteit weer werkende op iwatch. Nu na update iphone naar 17.3 en iwatch naar 10.3 terug foutmelding en geen mobiel netwerk meer op iwatch. De telenet programmeurs mogen weer aan het werk om een patch te schrijven. Hopelijk doen ze er geen 6 maanden over zoals de vorige keer ( van juni 2023 tot december 2023). Hopelijk sijpelen de meldingen van de disfunctionaliteit in eerste lijn op de klantendienst toch iets sneller door back office dan de vorige keer…..En er zit geen grote vakantie tussen… laat ons hopen…..

KoenBrugge
Experienced Meerweter
Berichten: 108
Een bus vol! Warming up? De volle 100! De vlam zit erin.

eSIM werkt niet meer op Apple Watch (Ultra)

Zoals @BS2 hierboven meldt:

Nu Telenet eindelijk mijn oude Apple Watch ontkoppeld kreeg moet ik helaas ook vaststellen dat de functionaliteit van de e-Sim op de Apple Watch niet is wat het zou moeten zijn.  

Josketramesant
Experienced Weetjesweter
Berichten: 16
Verander-je-wachtwoord-dag Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Twee handen vol!

eSIM werkt niet meer op Apple Watch (Ultra)

Inderdaad, na ios 17.3 update werkt het niet meer.  Bij mobiel netwerk staat Telenet onder "niet in gebruik."

Willy14
Freshman Meerweter
Berichten: 53
Goed bezig! Verander-je-wachtwoord-dag On a roll... Tien op tien!

eSIM werkt niet meer op Apple Watch (Ultra)

Beste,

Ik ben echt ontevreden met Number One en de eSim voor de Apple Watch Ultra in combinatie met de iPhone 13!

Ik ben echter wel tevreden dat het niet aan de toestellen ligt en ik ben er zeker van dat ik niet de enige ben die dit probleem kent sinds juni 2023.

“Niet in gebruik” en “Vervallen” mobiel netwerk??? Ik heb iedereen van de “achterliggende dienst”, die er iets van zou moeten weten bij Telenet, aan de lijn gehad. Ik heb verschillende e-mails gestuurd, whatsapp chats gehad en bezoeken gebracht aan hun winkels, maar zonder oplossing.

Ik heb mijn toestellen laten testen bij Apple en deze waren perfect in orde. Ik heb zelfs gloednieuwe toestellen mogen testen en steeds hetzelfde probleem! Het heeft niets te maken met de antennes, simkaart, enz.

Als Telenet bij Apple niet de exclusiviteit zou hebben …

Telenet, los dit alstublieft op samen met Apple! Dank u.

ps. Kan geen screenshots of video's  bij mijn schrijven toevoegen als bewijs.

mce
Professional Weetjesweter
Berichten: 31
Dag van de Chocolade Verander-je-wachtwoord-dag On a roll... Tien op tien!

eSIM werkt niet meer op Apple Watch (Ultra)

 

Dit is het antwoord dat op 11/1/24 van Telenet naar de ombudsdienst was verzonden,

 

Geachte heer ...

Ter info:

"Het dossier is momenteel in onderzoek bij onze IT afdeling. We vermoeden het probleem te kunnen oplossen bij de
volgende systeemupdate op 28 januari 2024."

Voor meer informatie kan u zich wenden tot Gunther Duym op telefoonnummer 02 209 15 22 of via het mailadres
gunther.duym@ombudsmantelecom.be.

Met de meeste hoogachting,

Luc Tuerlinckx
Ombudsman

Ze zeggen 28/1 wat een zondag is ...! Ik heb er in ieder geval niets van gemerkt. En zo houden ze de ombudsman en consument aan het lijntje !

 

 

 

Joebeee
Freshman Weetjesweter
Berichten: 14
Verander-je-wachtwoord-dag Handje vol! Twee handen vol! Leesbeest!

eSIM werkt niet meer op Apple Watch (Ultra)

Ik heb nog steeds geluk, na update 17.3 werkt nog alles.

Glenner05
Experienced Weetjesweter
Berichten: 18
Verander-je-wachtwoord-dag Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Handje vol!

eSIM werkt niet meer op Apple Watch (Ultra)

ik heb vandaag gemerkt dat de optie om zelf je one number te ontkoppelen via 'mijn telenet' weer terug is!  Moest er nog iemand zijn die er niet in slaagt om zijn one number esim te installeren en een foutcode krijgt (nadat je die eerder hebt verwijderd van je watch bijvoorbeeld), je kan altijd eens checken via mijn telenet of onenumber misschien nog actief staat bij je nummer, en dit manueel uitschakelen.  Je vindt deze optie bij 'simkaarten beheren'

BS2
Freshman Weetjesweter
Berichten: 9
Dag van de Chocolade Verander-je-wachtwoord-dag Follow the reader, reader! Leesbeest!

eSIM werkt niet meer op Apple Watch (Ultra)

Na ios 17.3 ;

IMG_3266.png

 Bescherming op uit gezet.

Daarna in “mobiel netwerk” in de iwatch app abonnementen allemaal gewist van boven naar onder. Daarna heropstart iwatch en iphone en zo terug werkende gekregen.

en deze functie in “mijn telenet” is ook weer terug :

IMG_3267.png

mce
Professional Weetjesweter
Berichten: 31
Dag van de Chocolade Verander-je-wachtwoord-dag On a roll... Tien op tien!

eSIM werkt niet meer op Apple Watch (Ultra)

HOPELOOS! Alles verschillende malen geprobeerd zoals hierboven, na terug activeren hieronder het resultaat

06D1B480-6848-4FC9-9FC7-1D8F1806D34E_1_102_o.jpeg

Willy14
Freshman Meerweter
Berichten: 53
Goed bezig! Verander-je-wachtwoord-dag On a roll... Tien op tien!

eSIM werkt niet meer op Apple Watch (Ultra)

ik ken dit probleem al maanden en meer nogmaals velen net op de hoogte gebracht!