flip1953
Freshman Meesterweter
flip1953
Neem contact met mij op
Onlinestatus |
Offline
|
Datum laatste bezoek |
03-05-2025
20:12
|
Lid sinds: 30-06-2021
Datum laatste bezoek: 03-05-2025 20:12
Ranking
Freshman Meesterweter
12-04-2025
00:47
@Suzy schreef: @Master-Magic de Digibox en Digicorder zijn niet compatibel met de Telenet TV-box of Telenet TV-box IP, omdat deze achterliggend op totaal andere systemen draaien. Ze kunnen dus ook niet samen in het systeem geprovisioneerd worden. Maar het tv-signaal wordt niet afgesloten zodra je een Telenet TV-box IP hebt, je kan het dus perfect combineren met een CI+ module of tv-kijken via het compacte signaal. Mijn standpunt is dat een niet-interactieve Digibox hetzelfde is als een CI+module. De TV signalen worden door de ingebouwde CAM gedecodeeerd, en hebben hiervoor geen "platform" nodig. Puur technisch zou een niet-interactieve Digibox dus perfect gecombineerd kunnen worden met een TV-Box of TV-Box IP...
... Meer weergeven
12-04-2025
00:33
@Suzy schreef: We hebben wel eens nagevraagd hoe dit precies zit in het abonnement. Waar de prijs van de kabel-tv exact voor dient wanneer je enkel één of meerdere Telenet TV-box IP hebt. Dat geeft de gebruiker het recht om TV te kijken, en dekt de kosten voor de distributie van de TV signalen 😁. Op welke manier het signaal binnenkomt (coax, IP) maakt toch geen verschil? @luc55 schreef: Bedankt Suzy om dit na te vragen zou wel een besparing zijn van kosten Voor de mensen die enkel via de tv box ip kijken Dan zou enkel Auteursrechten worden aangerekend Grappig. Je denkt toch echt niet dat Telenet "gratis TV" zal aanbieden aan de gebruikers van de TV Box IP?
... Meer weergeven
12-04-2025
00:21
Waarom zou het netwerk dat niet aankunnen? Telenet kan perfect de TV streams naar de TV-Box IP prioriteren (of is het prioriseren of priotiriseren ?) ten nadele van internet 🤔. Als het netwerk te druk wordt wegens de vele TV-streams, dan zal het internet trager worden 🙄. En van zodra het netwerk klaar is voor multicast, zal dit de benodigde bandbreedte voor TV sterk reduceren ...
... Meer weergeven
09-04-2025
13:31
@lw24 schreef: Ik verwacht toch nog steeds een uitleg die bewijst waarom gloednieuwe apparaten van Apple hier niet aan voldoen terwijl mijn gsm van 4 jaar oud en tablet van 3 jaar oud hier wel nog aan voldoen.. Dat heeft niets met oude of nieuwe apparaten te maken, maar met verschil tussen software en hardware DRM. Indien uw nieuw apparaat software gebruikt voor de decryptie (vb Wivedine) in plaats van secure hardware, dan voldoet dit niet aan de "normen van bepaalde providers voor inhoudbescherming". Deze beschouwen sofware decryptie als een grote risico voor piraterij. Zo begrijp ik de reply van Telenet. Ik kan geen iOS advies geven, misschien is er op de Macbook Pro een instelling waarmee je hardware decryptie kunt aan/uit zetten? @lw24 schreef: In de tussentijd betaal ik evenveel als alle andere gebruikers voor mijn abonnementen.. Kan Telenet niets aan doen waarschijnlijk, je moet klagen bij de content provider (Play Sports), zij leggen de regels op aan Telenet (die alleen een "doorgeefluik" is). Maar het is goed dat het geflagged wordt ... dan kan Telenet nazien of er al dan niet sprake is van foute code, en of dit het gewenst resultaat is ...
... Meer weergeven
08-04-2025
13:22
1
Nederlandstalige zenders Comedy Central Disney Channel Discovery Channel Ketnet (HD) Nickelodeon NPO 1 NPO 2 NPO 3 Play4 Play5 Vlaams Parlement TV (HD) VTM Kids VRT 1 (HD) VRT CANVAS (HD) VTM VTM 3 Regionale Vlaamse zenders Focus (West-Vlaanderen) Franstalige zenders La Une RTL TVI Tip TV Radiozenders een 40-tal radiozenders (in digitale kwaliteit via de Coaxiaal digitaal (S/PDIF) audio uitgang) https://www2.telenet.be/zenderoverzicht?multisolution_attribute=kabel
... Meer weergeven
08-04-2025
09:39
@janne_man schreef: Je gaat een One aan voor een welbepaald aantal nummers. Of die actief zijn of niet, is niet relavant. Je betaalt voor het aantal dat je genomen hebt. Uw abonnement stoppen omdat je er een nummer uitgehaald hebt, is misschien in uw zienswijze een manier van beëindingen maar zo gaat dat niet. Stel dat je een woning huurt. Op zeker ogenblik verhuis je. Een maand later vraagt de eigenaar de huur op. Jij antwoord: ik woon hier niet meer, dus moet ik niet meer betalen. Kromme logica? Net zo met je gsm. Ik ben absoluut niet akkoord met jouw vergelijking. als je een huurovereenkomst verbreekt moet je inderdaad jouw contract opzeggen bij de verhuurder, en rekening houden met de contractuele opzegtermijn. bij een nummerportatie is dat anders (wettelijk) geregeld. er is géén opzegtermijn, alle (particuliere) telecomcontrcaten zijn voor "onbepaalde" duur, dus direct opzegbaar. het uitporteren van een nummer (zowel vaste lijn als mobiel) betekent automatisch de opzeg van deze lijn bij de vertrekkende operator. Je kan toch geen contract hebben voor een gsm nummer dat niet actief is 😶 ?? Telenet zou automatisch een One-for-5 moeten omzetten naar One-for-3 als er 2 nummers uitgeporteerd worden. Volgens mij is dat ook gebeurd. Als ik de TS goed begrijpt, contacteerde hij Telenet voor een ander probleem met de factuur (hij dacht ten onrechte dat zijn TV werd opgezegd?) @gdlm_ schreef: Alvast blij dat geen van jullie bij de supportafdeling van Telenet werkt. 😋 Het eerste en belangrijkste wat je daar moet doen is goed luisteren (in jullie geval lezen) om het probleem van de klant te begrijpen. Lees misschien nog eens mijn initiële post. Calm down ... Dit is een Forum van (Telenet gebruikers) die mekaar proberen te helpen, geen "Telenet klaagmuur". Wees tevreden dat mensen hun (vrije) tijd nemen om te antwoorden 🤔 ... Maar als ik jouw initiële post herlees, heb je eigenlijk geen vraag of probleem, maar wil je gewoon jouw frustratie afschrijven ... Jammer van onze tijd 🙄
... Meer weergeven
07-04-2025
23:59
@Martin schreef: mijn abo is : All-Internet Giga Speedboost Gezien "All "internet" (zonder speedboost optie) een snelheid heeft van 300/20 Mbps, en je 400Mbps haalt, lijkt het erop dat de Speedboost optie wel degelijk geactiveerd is. Normaal moet je dus 1 Gbps download / 40 Mbps upload krijgen. Maar je snelhied lijkt mij verkeerdelijk gecapt op 400 Mbps. Deze cap wordt toegepast op de oudere Doscis 3.0 modems (vb CH7465LG), zelfs met de Speedboost optie... Enige oplossing is Telenet bellen en het probleem nog eens voorleggen. PS - Welke upload heb je?
... Meer weergeven
07-04-2025
17:58
@Martin schreef: 1) Modem/router intern probleem of profiel Zelfs met een nieuwe modem/router: soms staat je lijnprofiel bij Telenet niet juist afgesteld. De snelheidsprofielen bij Telenet moeten overeenkomen met je abonnement. Oplossing: Klantenservice vragen of je modem "correct geprovisioneerd" staat voor je snelheid. Dat is inderdaad een mogelijkheid. De Klantendienst kan perfect zien op welk profiel je modem synchroniseert. Als dit continu 400 Mbps blijft, lijkt het mij toch een verkeerde provisionering. @Martin schreef: 2) Segmentcongestie / node saturation Kan bij jouw node ("wijkverdeelkast") optreden als er veel nieuwe aansluitingen zijn. Vooral als dit continu 400 Mbps blijft, en niet fluctueert, kan dit wijzen op capaciteitsprobleem in je wijk. Dat geloof ik niet. Bij mijn weten zal Telenet geen modemprofielen wijzigen naar aanleiding van congestie 🤔. Er zijn 2 mogelijke reden voor een snelheidverlaging als je opgemerkt wordt als "intensieve gebruiker" (overschrijden van de FUP), dan wordt je snelheid tijdens de piekuren tijdelijk verlaagd (tot het einde van de factuartieperiode). Maar dan krijg je véél minder dan 400 Mbps. Tijdnes de daluren surf je verder onbeperkt verdeling bandbreedte: op een verzadigde node wordt het internetverkeer van bepaalde applicaties (downloaden, FTP, ..) preventief verlaagd tijdens de drukke periodes. bron: https://www2.telenet.be/business/nl/klantenservice/internet/meer-over-je-internet/wat-is-telenet-netwerkbeheer.html?multisolution_attribute=verdeling-bandbreedte @Martin schreef: alvorens terug naar telenet te bellen toch graag jullie mening hierover modem is : FAST3896LG-TN Deze (Docsis 3.1) modem kan 1 Gbps aan. Maar welk abonnement heb je? PS - Misschien (een beetje) off-topic, maar als je een eigen modem hebt, kan je precies zien op welke snelheid jouw modemprofiels staat. Zo weet je of je het juiste profiel hebt, of de fout ergens anders ligt 🤔.
... Meer weergeven
07-04-2025
17:22
Bedankt voor de correctie. De "DVB-C ontvangers" die ik hieboven bedoelde, ondersteunen dus DVB-C (kabel) en DVB-T/T2 (antenne). Een goedkope (en voorlopige) oplossing om met een oude TV nog naar de niet-verselutelde Telenet zenders te kijken (tot DVB-C uitgefaseerd wordt).
... Meer weergeven
06-04-2025
22:55
1
@rainbowniagara schreef: Is inderdaad een buitenverblijf aan zee. In het kostenpakket van het gebouw zit wel een bedrag voor kabeltv, maar vermits er geen analoog signaal meer wordt uitgezonden, heb ik eigenlijk nooit begrepen voor wat dit bedrag dient. Zou ik eigenlijk moeten navragen bij de syndicus. Dat bedrag dient voor de gemeenschappelijke kabel aansluiting van het gebouw, dat intern doorverdeeld wordt naar de TV aansluiting van de verschillende appartementen. Dan heb ik de perfecte oplossing voor jou: koop een externe DVB-C tuner, éénmalige kost ca 40 EUR. Bijvoobeeld: https://www.amazon.nl/Edision-aardontvanger-HDMI-kabel-WiFi-ondersteuning-afstandsbediening/dp/B09MDF3ZB4/ref=sr_1_2 Edision Picco T265 PRO - Satelliet winkel CardWriter Let wel dat de tuner DVB-C ondersteunt, de meeste van die apparaten ondersteunen DVB-C (kabel) en DVB-T2 (satelliet). Hiermee kan je alle niet-versleutelde zenders ontvangen (20-tal) en DVB-C radiokanalen. Deze toestellen hebben een eigen afstandsbediening, je kan er mee opnemen (op een USB-stick), hebben een programmagids (2 dagen via DVB-C), etc ... @rainbowniagara schreef: Sowieso heb ik gemerkt dat ik een nieuwe tv moet kopen, want ik heb gezien dat ik geen hdmi-aansluiting. Dus de google chrome cast zou sowieso niet gaan. Niet nodig om een nieuwe TV te kopen. De externe DVB-C ontvangers hebben meestal een SCART of een analoge VIDEO uitgang, waarop je TV kan aansluiten.
... Meer weergeven
05-04-2025
14:06
1
@rainbowniagara schreef: Ik wist niet dat je zo'n kaart tweedehands kon kopen. Ik zal eens zoeken. Nu enkel nog een tv kopen waar deze kaart inpast. Huidige tv is 25 j oud. Heeft altijd gewerkt totdat analoog signaal uitgeschakeld werd Je kan ook zonder CI+ kaart naar het "Compact Signaal" kijken (dat is de vervanging van de analoge zenders). Misschien is dat genoeg voor een zomerverblijf (20-tal zenders). Let wel: zowel voor het ontvangen van het volledig aanbod (via de CI+ kaart), als voor het Compact signaal, heb je op je op je 2de verblijf een kabelaansluiting nodig, en een actief kabelabonnement (€21.32 per maand): Tarieven televisie @rainbowniagara schreef: Inderdaad geïnformeerd voor een tweedeverblijfabonnement maar vermits ik maar alleen in de zomermaanden ga, had ik er weinig animo voor om dit af te sluiten. Natuurlijk als het niet anders gaat, dan zullen we voor deze oplossing gaan. Geen idee of dit nog bestaat, maar vroeger kon je bij Telenet uw abonnement tijdelijk "bevriezen" (voorbeeld tijdens een verbouwing). je "bevriest" de aansluiting (via telefoontje naar het 666666 nummer). je betaalt geen abonnement meer (modem wordt gedeactiveerd). van zodra je terug in de woning bent, laat je de bevriezing opheffen, en je hebt terug internet + TV zonder kosten. Enkele beperkingen: tijdens de opschorting bleef je "auteursrechten" betalen (ca 4.5€ per maand), hoe gek het ook klinkt. je kan maximaal één keer per jaar het abonnement bevriezen. het opschorten mag maximaal 6 maanden duren. gekoppeld GSM abonnement liep gewoon door. Ideaal voor een zomerverblijf om 6 maanden per jaar internet + TV te hebben?
... Meer weergeven
02-04-2025
10:57
@leonell schreef: Het probleem doet zich enkel voor bij opgenomen items en bij terug kijk tv. Ook enkel op bepaalde tijdstippen van de dag. In de week zo tussen 18u en 22u. Veel verschillende symptomen. Nu je het probleem toch iets concreter en duidelijker hebt omschreven, zie ik 2 mogelijke oorzaken: overbelasting op het netwerk gedurende de drukke uren. Zoals je weet is coax een gedeeld medium, met een zéér grote graad van overboeking. Telenet probeert dat te voorkomen door: netwerkbeheer (snelheid beperken van de grote downloaders). frequentie spectrum te vergroten (eerst stap van 850 Mhz naar 1 GHz), zodat er iets meer bandbreedte vrijkomt voor meer download. Docsis 3.1 Storing op het netwerk gedurende bepaalde uren. Dat kan bijvoorbeeld door één klant veroorzaakt worden met een slecht TV toestel of slechte binneninstallatie, die op bepaalde uren (18u - 22u) zijn toestel aanzet 🤔. Beide problemen moet Telenet oplossen 🤔 @leonell schreef: De buren hebben reeds contact opgenomen met de technische dienst maar daar krijgen ze de standaard antwooorden waar ik weinig vertrouwen inheb en ook niets oplost. Als jij problemen ondervindt, dan moet jij bellen - niet de buren - en jouw probleem gedetailleerd beschrijven. Heb je al zelf naar de klantendienst gebeld? PS - Welke modem heb je? zie: https://www2.telenet.be/residential/nl/klantenservice/internet/modem-en-andere-toestellen/alles-over-je-telenet-modem.html Zorg ervoor dat je zeker een Docsis 3.1 modem hebt, want hiermee kan je gebruik maken van de nieuwe uitgebreide frequenties, en op die manier minder vatbaar voor overbelasting: CH6643E, CV7160E, CH7465LG-TN zijn oude D 3.0 modems CV8560E, CH8568LG, F(a)ST3896LG(TN) zijn nieuwe D 3.1 modems Als je een oude mdoem hebt, ga deze dan omwisselen in het dichstbij gelegen Telenet center.
... Meer weergeven
31-03-2025
19:30
2
@Master-Magic schreef: ik denk dat de streaming ook zal verbeteren eens er meer bandbreedte vrij is en er meer plaats is voor het internet om stabieler en sneller te kunnen werken eens de coax kabel zenders er af zijn, dan is het enkel internet en streaming op de kabel (naast telefonie deels) en is er meer ruimte om dit te verbeteren en aan te bieden. Streaming zal pas verbeteren van zodra Telenet overgaat naar multicast voor live TV. Maar zover zijn we nog niet ... Bij unicast wordt de stream naar iedere afzonderlijke gebruiker gestuurd, en neemt dus veel bandbreedte in beslag (one-to-one). Bij multicast wordt één stream gestuurd naar verschillene ontvangers (one-to-many), en neemt dus veel minder bandbreedte in beslag. Op die manier kan de bitrate heel sterk verhoogd worden zonder grote impact op de internet bandbreedte.
... Meer weergeven
31-03-2025
18:26
1
@sb schreef: Dan in Mijn Telenet Bridging ingesteld. Spannend, want ik had eerst xx-xx-xx-xx-xx-xx gebruikt ipv xx:xx:xx:xx:xx:xx en ik kreeg de vage 'oeps er Vandaar dat wij altijd als raad meegeven (zie ook @Arnie hierboven) , om het MAC adres wat je bij "Verbonden toestellen" ziet staan te kopiëren en te plakken bij bridging. dan ben je zeker van het juiste MAC adres (geen twijfel tussen de verschiilende MAC adressen die een rouer kan hebben) dan ben je zeker dat je het juiste formaat gebruikt. @sb schreef: Makkelijker zou geweest zijn als de melding gewoon zou zeggen dat ik : moest gebruiken ipv -. Misschien een idee om door te sturen naar de achterliggende diensten, want dat zijn inderdaad lastige foutmeldingen, die kunnen vermeden worden
... Meer weergeven
31-03-2025
18:17
2
De geest van de huidige tijd??? Hoe vaak steek in mijn energie en tijd om uitvoerig raad te geven bij een gesteld probleem, om dan vast te stellen: dat ze met jouw raad niets aanvangen, omdat ze het toch beter weten ... of dat je nooit enige feedback krijgt ... Ik word daar ook zo moe van 🙄
... Meer weergeven
Berichten met likes
Onderwerp | Likes | Gepost |
---|---|---|
2 | 02-05-2025 13:39 | |
1 | 01-05-2025 17:11 | |
1 | 01-05-2025 14:07 | |
1 | 27-04-2025 19:27 | |
2 | 26-04-2025 22:57 | |
1 | 26-04-2025 13:41 | |
1 | 24-04-2025 15:47 | |
1 | 23-04-2025 11:30 | |
1 | 22-04-2025 13:05 | |
1 | 21-04-2025 10:23 |
Geaccepteerde oplossingen
Onderwerp | Weergaven | Gepost |
---|---|---|
706 | 28-03-2025 09:04 | |
736 | 01-03-2025 13:29 | |
752 | 01-02-2025 13:25 | |
892 | 12-01-2025 18:05 | |
713 | 07-01-2025 17:10 |