flip1953
Freshman Meesterweter
flip1953
Neem contact met mij op
Onlinestatus |
Offline
|
Datum laatste bezoek |
21-05-2025
00:05
|
Lid sinds: 30-06-2021
Datum laatste bezoek: 21-05-2025 00:05
Ranking
Freshman Meesterweter
04-05-2025
14:40
1
@Peter78 schreef:😉 Orange is maar een doorgeefluik want eigenlijk verkopen ze gewoon Telenet producten onder hun naam.En ik denk als Telenet iets wil wijzigen aan de infrastructuur of de manier van doorgifte dat ze hoegenaamd geen toestemming moeten vragen aan Orange, zou een beetje de omgekeerde wereld zijn. Orange moet maar zien dat ze mee zijn... 😁 De verhoudingen zijn toch iets veranderd ... Het is Wyre (JV Fluvius/Telenet) die de strategie bepaalt over de toekomst van het netwerk. De (wholesale) gebruikers van het Wyre Netwerk zijn Telenet, Orange, Base, Hey (en in de toekomst ook Proximus). Wyre publiceert deze toekomstvisie, zodat hun klanten (zoals Orange) hier rekening kunnen (moeten) mee houden...
... Meer weergeven
04-05-2025
14:34
2
@janne_man schreef: Voor zover ik weet zijn de dvb-c signalen van Orange op totaal andere frequenties dan die van Telenet. Dat zou pas een (nutteloze) verkwisting zijn van de schaarse bandbreedte op de kabel 🙄
... Meer weergeven
02-05-2025
13:39
2
@flip1953 schreef: Bedankt voor de rechtzetting. Goed dat er nu eindelijk duidelijkheid komt 😊. Hopelijk wordt deze info intern ook doorgegeven, Aan de interne communicatie kan nog wat gewerkt worden 🤔 Ik kreeg deze morgen volgende mail van Telenet Het is helaas niet mogelijk om de Telenet TV app te gebruiken zonder Telenet-Internet, voor meer info zie: Wat is TV met een kaartje? | MyTelenet Vriendelijke groeten, Telenet via WhatsApp: via een CI+ module heb je geen toegang tot de Telenet TV-app helaas. Enkel wanneer je een abonnement met decoder hebt 🙁 vandaag via mail: niet mogelijk zonder Telenet-Internet 🙁 via @Moderator : TV met een kaartje is voldoende om gebruik te kunnen maken van de Telenet TV app 😊 Gelukkig werkt het nu wel bij mij 😁 ...
... Meer weergeven
01-05-2025
17:11
1
@LaurenceDDW Bedankt voor de rechtzetting. Goed dat er nu eindelijk duidelijkheid komt 😊. Hopelijk wordt deze info intern ook doorgegeven, want de klantendienst heeft mij tot 2 maal toe bevestigd (Whatsapp) dat het niet mogelijk was 🙄 Dat is een goede vraag, Philippe, maar via een CI+ module heb je geen toegang tot de Telenet TV-app helaas. Enkel wanneer je een abonnement met decoder hebt. M*** Ik snap je frustratie maar helaas kan het niet zoals mijn collega zei. D*** PS Intussen kan ik bevestigen dat ik nu ook toegang heb tot de Telenet TV App (nadat mijn 4 kaartjes terug ingebracht werden door medewerker van de Telenet shop) 🤗.
... Meer weergeven
01-05-2025
14:07
1
If I understand well .. you previously was using a Telenet cable modem in bridge. By definition this was the CV8560E (E-router), as this is the only Telenet modem, which can be used in bridge mode, correct? The technician now tried to install the Fiberbox (F(a)ST5685LGB-TN) - but wasn't successful Then tried to install the Zaram XGS-PON, which wasn't successful either Now you are back on cable with the CV8560E, but the bridge is not working anymore (because the cable modem is not available anymore in "My telenet"... I guess the best thing is indeed to keep using the cable modem (without bridge), waiting for the next technician to come and install the Telenet Fiberbox first - before you switch to the Zaram in a 2nde step 🙂
... Meer weergeven
01-05-2025
01:09
@Olga schreef: Hij heeft de coax-modem opnieuw geïnstalleerd, maar in de Telenet-configuratie staat dat ik glasvezel heb. Deze zin inrigeert mij. Als je het werkelijk over een coax-modem hebt, m.a.w. de Telenet F(a)ST3896LG-TN, dan heb je geen XGS-PON aansluiting, maar een RFoG aansluiting 🤔 Bij RFoG komt wel een glasvezel in je woonst, maar wordt het signaal terug omgezet naar coax, waarachter een Telenet coax modem geplaatst wordt. In dit geval kan je wel een eigen modem gebruiken, maar dan spreken we van een kabelmodem (waarbij je dan het HC-MAC adres moet opgeven voor regstratie). Vandaar mij vraag in de vorige post welke Telenet modem je nu juist hebt
... Meer weergeven
01-05-2025
00:35
@Olga schreef: Hij heeft de coax-modem opnieuw geïnstalleerd, maar in de Telenet-configuratie staat dat ik glasvezel heb. Wat bedoel je hiermee? Hoe kan een technieker een coax-modem installeren als je glasvezel hebt? Welke Telenet modem heb je? Normaal zou dat de Fiberbox moeten zijn, de F(a)ST5685LGB-TN Hoe is de modem aangesloten? Met welke fiber kabel probeer je jouw Zaram ONT aan te sluiten? In principe moet dat een SC/APC naar SC/UPC kabel zijn: aan de kant van de aansluitdoos een SC/APC (grote groene connector) en aan de kant van de Zaram module een SC/UPC (grote blauwe connector). Heb je de WAN poort op de UDM Pro correct ingesteld (voor DATA VLAN-ID = 1081 / Pbit = 0) zie: https://www2.telenet.be/content/dam/www-telenet-touch/nl/klantenservice/downloads-(pdf)/free-modem-specifications-internet-ftth-xgs-pon-telenet.pdf De enige correcte manier is: Eerst de Telenet modem laten installeren. Pas als dat correct werkt weet je zeker dat jouw glasvezel aansluiting in orde is. Pas als alles goed werkt (speedtest etc) het registratie formulier invullen. Op dit formulier is er onderaan (op mijn verzoek) een "free text" comments veld. Schrijf hier eventueel wanneer je wilt opgebeld worden. Het enige wat je nodig hebt is het correcte PON nummer van de Zaram in het formaat ZRMT12345678 (12 charcaters). Soms staat er op de module een serienummer in het formaat ZarmCN12345678, dan is het PON nummer ZRMT+de 8 cijfers. Een technieker van de back office zal je nu terugbellen en de switch doen. @Olga schreef: Heeft iemand succes gehad met het gebruiken van zijn eigen fibermodem? Neen, ik denk dat jij hier de eerste bent die vragen heeft over een Telenet Fiber aansluiting
... Meer weergeven
30-04-2025
18:54
@janne_man schreef: Men moet mij maar eens uitleggen wat verschil het maakt wat het verschil is tussen ... Het signaal dat tussen Powerline is een hoogfrequent signaal, dat zo al zeer gevoelig is voor storingen Zo'n stekkerblok kan een serieuze demping teweeg brengen van het hoogfrequent signaal (wat de prestaties en stabiliteit verlaagt). De meeste stekkerdozen hebben een kabel van 1.0mm2 of 1.5mm2, terwijl de kabel tot het stopcontact 2.5mm2 is. Die rondslingerende kabel kan ook nog extra stoorsignalen opnemen. Last bit not least, de meeste mensen gebruiken dan dezelfde stekkerdoos ook om andere apparten aan te sluiten, die meestal zelf forse stoorbronnen zijn (bijvoorbeeld de voeding van de laptop of de modem, enz ...). Of in technische termen uitgedrukt: zo'n stekkerdoos verlaagt de SNR van de Powerline verbinding 😊 Als je de stekkerdoos op het passtrough stopcontact steekt, dan demp je ook alle stoorsignalen van de toestellen die je op de stekkerdoos steekt. Hopelijk is deze uitleg voeldoende, maar als je overtuigd bent dat het geen verschil maakt, doe gerust 😁.
... Meer weergeven
30-04-2025
17:30
1
Sorry voor mijn frustratiepost. Alles is in orde gekomen, dank zij een welwillende medewerker van de lokale Telenet shop! Alle kaartjes werden terug ingebracht - als "Second Hand CAM/CI+ (CAM1300)" 😊 Blijkbaar waren ze gisteren gelijktijdig gedeactiveerd door een fout gelopen ticket? 🤔 Het had blijkbaar niets te maken met mijn klacht over de Telenet TV App @Master-Magic schreef: @flip1953 Telenet tv klant kan je niet sedert 1978 zijn want Telenet bestaat niet zolang 😉, Haha, je hebt gelijk ... In 1978 was het Coditel, en stond TV op de electriciteitsfactuur (Gaselwest). In 2003 werd het MixtICS (voorloper van Telenet, want mijn "klantnummer" bij MixtICS was hetzelfde als het huidige bij Telenet). Vanaf 2005 was het Telenet die factureerde. Ik ben dus nog maar 20 jaar klant 😁
... Meer weergeven
30-04-2025
14:00
@Kristof schreef: Ik zat nu te denken om wanneer ik een nieuwe tv box neem om dan met wifi pods te werken ipv van powerline, is dat niet beter? 1 pod boven mss en 1 in buurt tv box en die pod met utp aansluiten op tv box? Als je de nieuwe TV Box IP neemt, dan heb je in de Living géén coax meer nodig voor TV. Je zou dan perfect jouw modem in de Living kunnen zetten, en jouw TV-Box via een netwerkkabeltje aansluiten op de modem (of via WiFi). Om de modem in de Living te kunnen zetten moet je het volgende doen: De coax kabel van de NIU naar de Living aansluiten op de CM uitgang van de NIU (nu zit deze op één van de TV uitgangen (DS1..4). In de living de wandcontacdoos verwijderen en de coax kabel direct verbinden met de modem (met de nodige koppelstukken). Kijk eens hoe ze het gedaan hebben in de slaapkamer. Om storingen te vermijden, moet dit laatse wel op een goede (prefessionele) manier uitgevoerd worden, het best met F-connectiren
... Meer weergeven
30-04-2025
13:22
In een ander topic (https://www.netweters.be/t5/Entertainment/Play-Sports-binnenkort-alleen-nog-mogelijk-op-TV-box/td-p/200057/page/12#M10526) hadden we het over de (niet-) toegang tot de Telenet TV App voor klanten die TV met een kaartje gebruiken Gezien dit niets te maken had in een topic over "Play Sports zonder Internet" maak ik hier een apart draadje over dit tema @janne_man schreef: @flip1953 schreef: Ik heb TV met een kaartje (4 kaartjes, dus 4 "DTV lijnen") - op geen nekele van die 4 lijnen krijg ik toegang tot Telenet TV via de Telenet TV App of via de Telenet-TV website 🙄 Heb je al een persoonlijk login gemaakt? Probeer het. Lukt het niet om te kijken via de app. Probeel eerst eens via een Telenet center of stel de vraag formeel aan Telenet. Is het antwoord negatief: dien een klacht in bij de ombudsdienst telecommunicatie. Het is niet omdat je recht hebt op iets dat je altijd dat recht krijgt. Soms moet je uw recht afdwingen. Het advies volgend hierboven, heb ik dus: nog eens bij Telenet de toegang gevraagd tot de Telenet TV App (via 2 verschillende Telenet Whatsapp nummers). Ik heb formeel het antwoord gekregen dat het gebruik van de Telenet App niet mogelijk is voor "TV met een kaartje" klanten. klacht ingediend bij de Ombudsman. Reden van de klacht: Op de site van Telenet https://www2.telenet.be/residential/nl/klantenservice/tv-en-entertainment/kijken-via-app-of-website/ontdek-de-telenet-tv-app-en-website staat duidelijk te lezen: Kijk tv overal en op alle schermen met de Telenet TV-app Wat heb je nodig? Telenet TV of TV met een kaartje Een internetverbinding in de Europese Unie (wifi of mobiel) (niet in de UK) De Telenet TV-app (via Android of iOS) of de Telenet TV-website. Je login om aan te melden en alles opties te kunnen gebruiken. Je blijft aangemeld tot je zelf weer afmeldt of je cookies verwijdert. De meest recente software op je toestel of de juiste browser. Ik voldoe aan alle 5 deze voorwaarden Ik heb TV let een kaartje Ik heb een internet verbinding in de Eurpese Unie (EDPNet Fiber) Ik heb de Telenet TV App (op mijn GSM en op mijn Google TV) Ik heb een Telenet login: als ik inlog zie (zag) ik de 4 "DTV lijnen" Ik heb de meest recente software van de App's De ombudsman heeft mijn klacht ontvankelijk verklaar en doorgestuurd naar Telenet, zodat Telenet, conform de procedure, binnen de 10 dagen een standpunt kan innemen Reactie van Telenet Vandaag stel ik vast dat mijn kaartje(s) niet meer werken, ik kan alleen nog VRT enz. zien Ik bel naar de Telenet Helpdesk, en daar wordt mij lakoniek verteld dat er geen enkele dienst geactiveerd is op mijn klantennummer. De klantendienst kan dus onmogelijk mijn kaartjes heractiveren. Telenet heeft dus mijn "Telenet TV" ongevraagd volledig opgezegd Op "mijn Telenet" zie ik een tegoed (credit) van 45€ staan, zonder enige uitleg 🙄 Kan Telenet mij zomaar als klant buitengooien, zonder enige verwittiging? Ik ben ongeloofelijk ontgoocheld in deze gang van zaken en jaag mij daarin op (wat niet goed is voor mijn tikker als hartpatient ☹️) Ik ben al Telenet TV klant sedert 1978, dat is 47 jaar ... Mijn facturen zijn gedomcilieerd, nog nooit één factuur één dag telaat betaald. Ik heb Telenet geassisteerd (met advies en testen) vorig jaar bij de introductie van de "eigen modemkeuze" zodat Telenet - als eerste provider in België al klaar was met het process (procedures, webiste, ...) nog voor de deadline van 1/11/2024. nu krijg ik het deksel op mijn neus 🤔 Het enige wat ik wil is: ofwel toegang tot de Telenet TV App, zoals duidelijk aangegeven op hun website. ofwel het verwijderen van de verkeerde info op de website.
... Meer weergeven
Labels:
- Labels:
-
CI+ module
29-04-2025
11:52
@Kristof schreef: Ik lees ook overal dat powerlines niet werken in een stekkerdoos, maar hier hebben ze altijd al in een stekkerdoos gezeten en werken prima "Prima" voor het miniem gebruik dat jij hebt (interactiviteit digicorder) ... Maar je verliest altijd snelheid via zo'n stekkerdoos en verlengkabel. Advies is dus inderdaad zoveel mogelijk direct in het stopcontact, en eventueel de stekkerdoos aansluiten op het ingebouwd stopcontact van de Powerline. Hierop kan je dan modem, digicorder, TV toestel etc ... op aansluiten.
... Meer weergeven
29-04-2025
01:34
@Kristof schreef: Nu zijn die powerlines hier zeker al 15 jaar oud, weet niet hoelang deze zo meegaan. Zijn powerline van een ander merk ook goed? 1) Zolang je geen probleem ondervindt met de 15-j oude Powerlines moet je deze niet vervangen. Ze dienen alleen voor de interactiviteit van de TV decoder. 2) Je kan een stel Powerlines van gelijk welk merk gebruiken, zolang ze aan elkaar "gepaired" zijn.
... Meer weergeven
28-04-2025
17:15
@Kcquipor schreef: Toch enkele vragen die al direct komen: - In de tekst zie ik “7 Play Sports kanalen” dus gaat Play Sports 8 weg of zijn er plannen voor rebranding van kanalen? Voor zover ik begrijp behoort het kanaal "Play Sports 8" niet tot het betalend Play Sports pack. Ik ga er dus van uit dat er voor Play Sports 8 niets verandert, en dat beschikbaar blijft voor alle Telenet TV klanten (alleen niet meer beschikbaar op DVB-C na 30/11/25).
... Meer weergeven
Berichten met likes
Onderwerp | Likes | Gepost |
---|---|---|
1 | 16-05-2025 00:08 | |
1 | 17-05-2025 10:58 | |
2 | 17-05-2025 19:02 | |
3 | 17-05-2025 13:30 | |
1 | 17-05-2025 10:19 | |
1 | 14-05-2025 08:19 | |
1 | 04-05-2025 14:40 | |
1 | 10-05-2025 23:51 | |
2 | 05-05-2025 18:16 | |
1 | 30-04-2025 17:30 |
Geaccepteerde oplossingen
Onderwerp | Weergaven | Gepost |
---|---|---|
837 | 28-03-2025 09:04 | |
900 | 01-03-2025 13:29 | |
853 | 01-02-2025 13:25 | |
997 | 12-01-2025 18:05 | |
829 | 07-01-2025 17:10 |