janne_man
Professional Superweter
janne_man
Neem contact met mij op
Lid sinds: 30-07-2016
Ranking
Professional Superweter
29-10-2018
22:04
Ik heb zo het sterke vermoeden dat je je tv niet juist ingesteld hebt. Meer in het bijzonder de scan op de kanalen. Ik vermoed dat je de Orange/Mobistar zenders hebt en niet deze van Telenet. Ik raad u aan om je tv opnieuw in te stellen. Haal eerst het kaartje uit je tv en kijk vervolgens naar de specifieke regels voor LG op https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/tv-met-een-kaartje-zenders-afstemmen-op-je-lg-tv/ Volg nu de opgegeven stappen. Veel succes
... Meer weergeven
28-10-2018
20:35
Indien het toestel van bij Proximus komt, kan ik me deze parameters voorstellen. VDSL is een opvolger van ADSL waarmee hoger snelheden mogelijk zijn op telefoondraad. Mogelijk is het dan niet geschikt voor Telenet. Op een Telenet installatie zou ik geen van de twee VDSL opties kiezen. Ik zou proberen met SISO alhoewel ik niet weet waarvoor dat staat. Als het niet lukt contact opnemen met Devolo.
... Meer weergeven
27-10-2018
20:51
1
Heb je de digitale kanalen geïnstalleerd zoals Telenet het voorschrijt? Heb je na installatie een half uur gewacht? (neen: wacht een half uur). Heb je dat kaartje al langer, maar het stak niet in de tv of de tv stond lange tijn niet onder stroom? (ja: wacht een paar dagen met de tv aan of in stand-by of bel telenet voor vluggere heractivering). Staan de zenders in Telenet volgorde? (neen: de installatie van de digitale zenders is niet correct gebeurt). (als je de Telenet volgorde niet kent, kijk dan op https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/welke-tv-zenders-en-radio-zenders-ontvang-ik-via-telenet/) Kan je op 2 naar één zien en op 4 naar Canvas? (neen: dat is wel een probleem, deze zenders moet je kunnen zien zonder kaartje en met een niet actief kaartje).
... Meer weergeven
27-10-2018
20:22
@Ex-Netweter@ schreef: @Ex-Netweter, is het geen instelling mijn pc onthoud alles en opent automatisch als ik bv mijn telenet of de netweters moet hebben. Jos Dat hangt van de browser af en hoe je die gebruikt. De meeste browsers hebben een incognito of privé modus als je zo op het internet gaat, ben je in de optie die @StefaanH aanhaald. @Ex-Netweter moet dan meer informatie geven bij zijn vraag zoals: ik heb windows 10, ik ga op het internet met Firefox of ik weet niet met wat, het is de standaard app van Windows ... Hoe beter de vraagsteller de context geeft, hoe beter het antwoord is.
... Meer weergeven
27-10-2018
19:38
@Ex-Netweter@ schreef: Dan is het vraag 1, voor mij maakt het niets uit of het verschillende apps zijn, mijn login is telkens hetzelfde, en het is telkens voor Telenet. Stel dat je drie woningen hebt: je woning, een bungalow aan zee en een chalet in de Ardennen. Je loopt niet graag rond met een bos sleutels en zet op de drie plaatsen een slot met dezelfde sleutel. Zou jij het normaal vinden dat wanneer je het slot opent van uw woning eveneens het slot geopend wordt van de chalet en van de bungalow? Ik vermoed van niet. Dus bekijk nog eens mijn vorige post en je kan begrijpen waarom als je sleutel vervangt door wachtwoord en elk van de drie woningen door ofwel de drie domeinnamen of wel de drie verschillende apps.
... Meer weergeven
27-10-2018
12:02
Heb je https://support.google.com/youtube/answer/174084?co=GENIE.Platform%3DDesktop&hl=nl al bekeken.
... Meer weergeven
27-10-2018
11:56
Waar en wanneer krijg je dat bericht? Het ziet er niet uit als iets uit Devolo Cockpit. Waar krijg je dat bericht? Wat staat er onder Opties? Welke powerline gebruik je?
... Meer weergeven
26-10-2018
21:43
Als je bij Telenet bent, is de vdsl tab niet van toepasing. Kijk liever onder de Opties tab, mogelijk is daar vdsl aangevinkt.
... Meer weergeven
26-10-2018
21:25
Op pc: het zijn drie verschillende domeinen (telenet.be, netweters.be en yelotv.be). Op een smarttoestel ( tablet, gsm): het zijn drie verschillende apps. Dat is de eenvoudige reden waarom elk zijn login heeft.
... Meer weergeven
22-10-2018
10:28
Op de zijkant van de powerline is er een drukknopje wifi on/off
... Meer weergeven
20-10-2018
13:53
Heel wat gebruikers hebben opnames die ze ooit eens gaan bekijken. Dat zal met de nieuwe box niet lukken: de opnames hebben een beperkte leeftijd. Om een opname langer te behouden moet je een inspanning doen. De nieuwe box heeft geen scart- of tulpaansluiting (nieuwe tv's hebbeb evenmin een scartaansluiting). Als je iets dat uitgezonden werd wil behouden ( bijvoorbeeld je bent ergens in beeld geweest), kan je dat naar wat anders exporteren, weliswaar in sd-kwaliteit. Volgens https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/attachments/prijslijst-telenet/ kan je nog steeds een digicorder kopen. Bekijk de prijslijst eens grondig.
... Meer weergeven
18-10-2018
18:58
1
Op https://www.philips.be/c-p/32PFL4606H_12/4000-series-lcd-tv-met-pixel-plus-hd/ondersteuning zie ik dat er wel een bijwerking bestaat voor uw tv. Of die bijwerking uw probleem oplost of niet is helemaal niet zeker. Ik vermoed dat u bij de installatie van de DVB-C kanalen België niet voorkomt. Philips vermelde vroeger op de achterkant voor welke landen DVB-C ondersteunt werd. In die tijd (2010-2011) werd in de blogs aangeraden om Zweden of Oostenrijk te kiezen als land. De landkeuze staat onafhankelijk van de taalkeuze. Ik heb de handleiding eens bekeken en ik vermoed dat het probleem van het ongewild herordenen van de zenders kan opgelost worden door automatische zenderupdate uit te zetten. 1 Druk op [home]. 2 Selecteer [Setup] > [Kanaalinstellingen] > [Kanalen instellen] > [Automatische zenderupdate]. 3 Selecteer [Aan] om automatisch bijwerken in te schakelen of selecteer [Uit] om dit uit te schakelen. 4 Druk op [terug]om terug te gaan. Veel succes
... Meer weergeven
18-10-2018
18:08
@Ex-Netweter Als ik uw eerste post nog eens goed herlees en er uw frustraties uit wegfilter, dan begrijp ik dat uw probleem zich beperkt tot het niet kunnen instellen van de SSID en van een wachtwoord. Inloggen via IP-adres lukt niet meer, na een software-update van Telenet, na mijn aankoop! SSID en pwd zijn onaantasbaar versleuteld, thans was het bij mijn aankoop niet het geval! Waar ik niet goed kan volgen is de bewering van de software-update. Ik heb nooit geweten (maar ik weet niet veel) dat je rechtstreeks aan de instellingen kon. De instellingen kunnen enkel benaderd worden via mijn telenet. Ik veronderstel dat je de "peperdure" PG-9072LG-TN, zoals je zelf schrijft, nog steeds kan gebruiken als je, je tevreden stelt met de verstek SSID en het verstek wachtwoord. Dat je een ander SSID wenst en een ander wachtwoord kan ik best begrijpen en beamen. Als je iemand (goed) kent dit internet heeft bij Telenet, kan je daar je PG-9072LG-TN in een stopcontact steken en met een netwerkkabel verbinden met de (kabel)modem van Telenet. Na een tijdje wachten, vermoed ik dat die iemand de PG-9072LG-TN zal zien op zijn 'mijn telenet'. Je kan dan het SSID en wachtwoord veranderen. Het is best mogelijk dat je niemand kent die internet heeft bij Telenet. Je kan dan hetzelfde proberen in een Telenet winkel. Netweters die meer kennis hebben van de interne keuken van Telenet kunnen dit beamen of weerleggen. Tenslotte als je niet tevreden bent, kan je een mailtje sturen naar de ombudsman Telecommunicatie en je kan ook een klacht indienen bij de Economische inspectie.
... Meer weergeven
17-10-2018
18:33
Het ci+ kaartje heeft niets te maken met de volgorde van de zenders. Hoe staan de zenders na installatie? In Telenet volgorde (zoals ze standaard staan op de digicoder/digibox) of een andere volgorde? Komen de zenders terug "zoals vroeger" na de tv in standby te zetten of na volledig uitzetten (vermoedelijk stekker uittrekken)? Na het aanzetten van de tv, kan het gebeuren dat je een korte tijd de melding krijgt "gecodeerd programma". Als je alles wil verplaatsen, kan het interessanter zijn om de installatie niet te doen zoals Telenet voorstelt, maar installeren met een volledige scan. Je verliest dan mogelijk een automatische update van de zenders. Als de tv de optie automatische update heeft, kan je die uitzetten.
... Meer weergeven
15-10-2018
16:04
Een veronderstelling. Iemand kent uw inloggegevens en die iemand gaat met jouw inloggegevens op Yelo. Deze iemand kan dan opnames wissen. Oplossing van deze veronderstelling: verander je wachtwoord, denk ook aan je e-mailprogramma of app. Daar zal je ook je wachtwoord moeten veranderen.
... Meer weergeven
Berichten met likes
Onderwerp | Likes | Gepost |
---|---|---|
1 | 14-05-2025 23:42 | |
1 | 14-05-2025 10:39 | |
1 | 12-05-2025 10:08 | |
1 | 10-05-2025 20:31 | |
1 | 09-05-2025 11:34 | |
1 | 07-05-2025 11:18 | |
2 | 06-05-2025 10:22 | |
1 | 03-05-2025 16:35 | |
1 | 30-04-2025 23:39 | |
1 | 27-04-2025 23:47 |
Geaccepteerde oplossingen
Onderwerp | Weergaven | Gepost |
---|---|---|
664 | 20-01-2025 13:40 | |
398 | 28-12-2024 22:46 | |
626 | 28-12-2024 15:09 | |
651 | 27-12-2024 23:52 | |
459 | 18-12-2024 16:05 |