Beantwoorden
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5796
Dat verdient een trofee! Een echt antwoordkanon jij! PhD in problem solving! De gouden postveer is voor jou

Wanneer eSIM voor dual sim smartphones bij Telenet?

Vandaag gelezen dat er sinds vandaag Esim te verkrijgen is via Orange. Nu is dit wel interessant voor de iphone gebruikers onder ons. Daarom @Suzy  is de vraag hoe ver staat Telenet hiermee op dit moment?

 

Titel gewijzigd door Suzy (admin) | Vorige titel: Hoe ver staat Telenet met de eSIM?


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Tags (1)
424 reacties
TMCLS93
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 705
Topic held(in)! Jij bent een pro! Like a journalist. Waar zijn die handjes?

Wanneer eSIM voor dual sim smartphones bij Telenet?

@BjornDC ik zag het ook, echt triestig.....ik snap dat de kosten duurder worden, ook voor hen (maar ze maken wel miljoenen winst per jaar) + de prijzen stijgen met 4.7 procent, .......

Tags (1)
brecht_des
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Leesclubje starten? Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Wanneer eSIM voor dual sim smartphones bij Telenet?

Na meer dan 2 jaar dit onderwerp te volgen en nog steeds geen enkele duidelijkheid te krijgen qua timing, terwijl zo goed als elke andere provider dit reeds aanbied, ook beslist om over te stappen naar Proximus.
Ik was anders wel tevreden over Telenet One, maar hoe je klanten zo lang aan het lijntje kan houden.. Jammer!

Tags (1)
Sven92
Professional Weetjesweter
Berichten: 27
Complimentendag On a roll... Tien op tien! A born reader!

Wanneer eSIM voor dual sim smartphones bij Telenet?

@Bjarne : Je ging ons op de hoogte houden, nu 3 weken later nog niets zien passeren. 

Kan je aub je belofte nakomen ?😀 

Tags (1)
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5183
Dat verdient een trofee! Een echt antwoordkanon jij! Organisatietalent! De gouden postveer is voor jou

Wanneer eSIM voor dual sim smartphones bij Telenet?

@Sven92 

 

Ik wil best geloven dat dit zeer vervelend is voor jou, maar ik ben er zeker van dat indien @Bjarne iets meer weet ondertussen dat hij dat zeker en vast gepost zou hebben.

 

Deze man is een moderator en heeft totaal geen invloed op wat er hogerop gebeurt of niet gebeurt...


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Tags (1)
Sven92
Professional Weetjesweter
Berichten: 27
Complimentendag On a roll... Tien op tien! A born reader!

Wanneer eSIM voor dual sim smartphones bij Telenet?

Ik weet niet goed op wat je doelt aangezien ik nergens aangeef dat het vervelend is voor mij ?


Maar wel totaal akkoord met de andere reacties dat Telenet achter de feiten aan huppelt.

 

Ook beweer ik nergens dat Bjarne er ook maar iets kan aan doen, maar als je navraag doet, is het wel zo netjes iets te laten weten. Zelfs al is de feedback dat er geen update is, dan weten we dat. Als we niets terughoren tasten we in het duister of er überhaupt navraag is gedaan.

 

Dankjewel

Tags (1)
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5183
Dat verdient een trofee! Een echt antwoordkanon jij! Organisatietalent! De gouden postveer is voor jou

Wanneer eSIM voor dual sim smartphones bij Telenet?

Wel @Sven92 , afgaande op uw post meende ik te mogen besluiten dat jij een van de personen bent die op die update zit te wachten omdat je e-sim zou willen gebruiken. Vandaar dat ik aannam dat jij dit een vervelende situatie vindt. Is dit niet zo, OK, dan heb ik mij vergist, sorry.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Tags (1)
Ex-Netweter
 

Wanneer eSIM voor dual sim smartphones bij Telenet?

Met alle respect, maar we zijn al 2 jaar aan het wachten. Waarom zegt Telenet gewoon niet, we zijn hier niet mee bezig ipv rond de pot te draaien?  Maar prijzen verhogen dat kunnen ze wel vlug. Het is misschien maar 4 euro meer per maand. Maar voor sommige mensen kan die 4 euro de druppel zijn die de emmer doet overlopen.

Tags (1)
fieldoxide
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 487
Jij #DTV. Goed bezig! WOW! Lees je nog iets anders? ;-) De magic number!

Wanneer eSIM voor dual sim smartphones bij Telenet?

Misschien een domme vraag maar ik stel ze toch even. 🙂

Ik zelf heb een One up for 1 abonnement met 1 data sim kaart, het gsm abonnement gebruikt mijn vrouw. 

Mijn gsm abonnement wordt betaald door mijn werkgever en is bij Proximus. 

Dit abonnement werd geactiveerd via e-sim, kan ik nu die data kaart van Telenet in het sim slot van mijn iPhone plaatsen en deze dan gebruiken voor data? 

Hoe gaat dit dan juist in zijn werk? 

Weet de iPhone dan bijvoorbeeld als je surft en of muziek streamt ( voorbeeld Apple Music) en gaat de data dan van het Telenet abonnement af in plaats van het Proximus abonnement? 

Weet iemand hoe je dit moet configureren op een iPhone 13 pro? 

Tags (1)
Jamingo
Professional Meerweter
Berichten: 126
Een bus vol! Topicvreter! BINGO! De volle 100!

Wanneer eSIM voor dual sim smartphones bij Telenet?

Ja dat gaat perfect!

 

ik heb ook een Proximus abonnement via werkgever en datasimkaart van Telenet in mijn iPhone 13 zitten.

Je kan instellen via welke simkaart de data loopt.

Tags (1)
fieldoxide
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 487
Jij #DTV. Goed bezig! WOW! Lees je nog iets anders? ;-) De magic number!

Wanneer eSIM voor dual sim smartphones bij Telenet?

@Jamingo  En hoe gaat dat dan juist in zijn werk? 

Als je dan bijvoorbeeld Apple Music of Spotify streamt of even op Facebook surft, schakelt de iPhone dan over op de data kaart? 

Tags (1)
BillyX
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 495
Waar zijn die handjes? Opgeruimd staat netjes! De race is begonnen! WOW!

Wanneer eSIM voor dual sim smartphones bij Telenet?

Ja dat klopt. Eigenlijk werkt het behoorlijk eenvoudig. Van zodra er twee mobiele abonnementen actief zijn in je iPhone, één met esim en één met een fysieke simkaart dan kan je aanduiden welke gebruikt moet worden voor de mobiele data. Je iPhone maakt verbinding met de twee netwerken.

De esim mogelijkheid gebruik ik vooral op deze manier voor mij niet EU reizen. Op die manier blijf ik steeds bereikbaar via mijn Telenet nummer maar gaat de data via één of andere esim abonnement.

Jij wenst het omgekeerde te bereiken. Je wilt de data verkrijgen via de fysieke sim kaart van Telenet en bereikbaar blijven via de esim van Proximus. Ook dit is perfect mogelijkheid. Het is gewoon kwestie van aangeven wat je wilt in het instellingen menu. 

2F9CEA92-1F7A-4DC1-B4F3-839992886584.jpeg

 


Telenet

BillyX

...gebeten om te weten...

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.



Tags (1)
JvL-
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Alles op zijn plek! Handje vol! Netjes! Leesclubje starten?

Wanneer eSIM voor dual sim smartphones bij Telenet?

Hoi,

 

Er zijn al andere posts geweest over dit onderwerp, maar blijkbaar zijn ze allemaal doodgelopen. Aangezien we niet willen dat men bij Telenet vergeet wat een E sim is, maak ik er eentje aan.

 

Nu de vraag:

Wanneer komt er eindelijk een Esim voor dual Sim gebruikers?

Hoe verklaar je de achterstand ( ondertussen 2jaar + ) tov andere providers?

Wanneer eindelijk de Esim komt, zal deze dan in hetzelfde abo passen als nu. ( niet duurder) ?

Lieselot91
Ex-Moderator
Berichten: 196
De race is begonnen! Lees je nog iets anders? ;-) De magic number! Lezersgoud. Respect!

Wanneer eSIM voor dual sim smartphones bij Telenet?

We hebben het nogmaals nagevraagd, maar helaas hebben we geen update gekregen. We begrijpen dat dat niet fijn is, want we zijn er ons zeker van bewust dat de vraag naar de eSIM op smartphones groot is, maar helaas hebben we dus geen nieuwe informatie. We vragen wel geregeld intern naar een update, dus wees gerust: zodra we nieuws hebben, zijn jullie de eerste die we zullen informeren. 😉 Daarom gaan we ook niet op elke vraag naar een update in deze thread reageren en zullen we nieuwe topics over de eSIM voor smartphones met deze thread samenvoegen.


Lieselot | Ex-Expert Moderator

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Tags (1)
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5201
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Wanneer eSIM voor dual sim smartphones bij Telenet?

@JvL- 

Er is niet alleen achterstand wat eSIM betreft. Ook de ondersteuning voor 5G en VoWiFi laat te wensen over. Wat die laatste betreft staat op hun webpagina al een eeuwigheid dat enkel de merken Apple, Samsung en Huawei ondersteund worden.  Wat vrij bizar is, want Huawei mag al een tijdje geen Google diensten meer aanbieden op hun smartphone. De verkoop in Europa is dan ook sterk gedaald. Ook grappig: als klant kan je bij een slecht signaal geen MCE meer kopen, want volgens Telenet is er immers een goed alternatief: bellen over WiFi. Tenminste, als je een duur toestel van Samsung of Apple hebt.

En maar blijven zeggen dat ze de snelste zijn. Dat is leuk, maar tegenwoordig willen klanten toch net iets méér. Je hebt een dure smartphone die vanalles kan, maar je provider kan blijkbaar niet mee.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Tags (1)
JvL-
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Alles op zijn plek! Handje vol! Netjes! Leesclubje starten?

Wanneer eSIM voor dual sim smartphones bij Telenet?

Nou ja, betaal +100 per maand, al jaren lang. En wanneer er een vraag gesteld word “komt er geen antwoord”. Dan zie je ineens hoeveel belang ze hechten aan de forums en Mods.

Is er nergens een officieel antwoord of beleid over Esim te vinden vanuit Telenet, zijn ze er überhaupt mee bezig?

Volgens mij is het Tijd voor een nieuwe provider. 

Tags (1)