Beantwoorden
ArthurDV
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Leesclubje starten? Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

eSIM werkt niet meer op Apple Watch (Ultra)

Sinds enkele dagen werkt mijn eSIM op mijn Apple Watch Ultra niet meer.

Ik heb reeds meermaals de eSIM verwijderd van mijn Apple Watch, gedeactiveerd en Mijn Telenet en alles opnieuw geactiveerd.

In de instellingen van mijn Apple Watch op mijn iPhone zie ik Telenet staan onder de netwerken die niet in gebruik zijn en krijg deze niet geactiveerd.

Dit is heel vervelend aangezien ik speciaal een simkaartje bij Telenet heb aangevraagd om de eSIM op smartwatch te kunnen gebruiken.

 

395 reacties
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5213
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

eSIM werkt niet meer op Apple Watch (Ultra)

De ombudsdienst helpt bemiddeling tussen twee partijen. Het heeft geen zin om over hetzelfde meer dan één bemiddelingsklacht in te dienen. De regels zijn duidelijk. Neem eens de nodige tijd om te lezen wat er hier staat. (klikken op de onderlijnde tekst)

mce
Professional Weetjesweter
Berichten: 31
Dag van de Chocolade Verander-je-wachtwoord-dag On a roll... Tien op tien!

eSIM werkt niet meer op Apple Watch (Ultra)

Nadat er geen oplossing kwam , heb ik een 2de maal enkel naar een stand van zaken gehoord bij de ombudsdienst. Toen antwoordde men mij dat er op 3 december een patch ging komen.

Niet dus. Naar Telenet bellen bied ook geen enkel soelaas. Dus komt het erop neer, gewoon bij neerleggen en aanvaarden dat Telenet geen oplossing heeft en voort blijft adverteren met cellular apple watches die niet op 4G werken.

Ex-Netweter
 

eSIM werkt niet meer op Apple Watch (Ultra)

En je hebt nooit je volledige abonnementsgeld teruggeëist want volgens de algemene voorwaarden is dat je recht?


5. Verplichtingen van Telenet
5.1. Telenet verbindt zich ertoe haar vakkundigheid en zorg aan te wenden om U ononderbroken diensten van de best mogelijke kwaliteit te verstrekken, conform de wettelijke, reglementaire en contractuele voorschriften. Telenet spant zich naar beste vermogen in om eventuele onderbrekingen, storingen of herstellingen op korte termijn op te lossen.
5.2. Onverminderd het voorgaande, hebt U het recht bij voortdurende storingen of onderbrekingen de Overeenkomst kosteloos te beëindigen of creditering te vragen van het abonnementsgeld voor de duur van de hierboven vermelde onderbreking, tenzij deze storing aan Uzelf of aan een andere operator te wijten is.

Van makke lammetjes die nooit hun rechten afdwingen zal Telenet natuurlijk profiteren!
Neem eens een tijdje een andere operator, want de huidige dienstverlening bij Telenet trekt op niets.
Dat is de enige maatregel die Telenet effectief op andere gedachten kan brengen.

Joebeee
Freshman Weetjesweter
Berichten: 14
Verander-je-wachtwoord-dag Handje vol! Twee handen vol! Leesbeest!

eSIM werkt niet meer op Apple Watch (Ultra)

Nog steeds dit....  Hang serieus mijn kl*ten uit... Is sinds begin Juli een issue.
Gaat leuk zijn die credit nota die ik ga ontvangen voor een niet werkende dienst. Bedankt @Ex-Netweter voor de copy/past van de voorwaarden 🙂 

IMG_77FEEA487936-1.jpeg

Bjarne
Expert Moderator
Berichten: 532
Champagne, lezer van het jaar! Boek alvast het Sportpaleis! Waar zijn die handjes? En wanneer slaap jij?

eSIM werkt niet meer op Apple Watch (Ultra)

Bedankt voor jullie feedback. We hebben deze verzameld en intern doorgegeven zodat ze dit verder kunnen onderzoeken en oplossen. 
We beseffen dat dit al enige tijd aansleept en willen dan ook nog eens benadrukken hoe waardevol jullie feedback is over dit topic. 
Van zodra we opnieuw een update hebben, laten we het jullie weten.


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.png?version=previewBjarne | Expert Moderator

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Christof75
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 539
Champagne, lezer van het jaar! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

eSIM werkt niet meer op Apple Watch (Ultra)

@Bjarne Ik blijf wachten op een antwoord van suzy ivm de verkeerde info dat ze hier neergeschreven heeft.

bij mij werkt de esim nu, na het telefoongesprek met telenet, daarin werd ook een commerciele geste beloofd.

 

Het zal meer moeten zijn dan een geste na 9 maanden miserie

Suzy
Community Manager
Berichten: 7390
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

eSIM werkt niet meer op Apple Watch (Ultra)


@Christof75  schreef:

@Bjarne Ik blijf wachten op een antwoord van suzy ivm de verkeerde info dat ze hier neergeschreven heeft.

bij mij werkt de esim nu, na het telefoongesprek met telenet, daarin werd ook een commerciele geste beloofd.

Het zal meer moeten zijn dan een geste na 9 maanden miserie


@Christof75 wil toch even benadrukken dat we niet bewust foute informatie hebben gedeeld. De informatie die we hebben gekregen kwam rechtstreeks van het product team dat werkt op de eSIM. De releasedatum van de fix is wel enkele keren gewijzigd, waardoor het in november niet altijd heel duidelijk was wanneer hij er nu effectief ging zijn. Daarom dat we ook zelf pas heel laat een datum richting jullie hebben bevestigd, we willen namelijk niet dat we jullie moeten teleurstellen als de datum dan weeral zou veranderen.

Op De Netweters werd er door enkele klanten gezegd dat de Ombudsdienst aangaf een fix op 15/11 en vervolgens 3/12 beschikbaar zou komen. Ook die datums hebben wij niet bevestigd, net omdat wij andere informatie hadden doorgekregen (namelijk 20/11), al was dit informatie die midden november nog niet vast lag.

Na jouw challenge (en dit mag altijd hoor) heb ik nogmaals het product team gecontacteerd en zij hebben maandag 4/12 volgende aangegeven: "De fix was in de laatste planning voorzien op 3/12, maar is vroeger gereleaset.". En dit komt overeen met de informatie die we vorige week van hen hebben ontvangen, op dinsdag 28/11 hebben zij ons laten weten dat er een fix gereleased was. Meer dan de informatie die wij rechtstreeks doorkrijgen met jullie delen, kunnen we niet.

Wel goed dat het probleem nu bij jou opgelost is.
Al beseffen we ook dat er hier nog enkele leden issues hebben, dit is opnieuw in onderzoek.


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Joebeee
Freshman Weetjesweter
Berichten: 14
Verander-je-wachtwoord-dag Handje vol! Twee handen vol! Leesbeest!

eSIM werkt niet meer op Apple Watch (Ultra)

Werkt nog steeds niet bij mij.

Na de stappen van inloggen en bevestingen bij het steeds op activating op de iphone en dan gaat het profiel naar niet in gebruik.

Ik zie wel dat er een totaal ander configuratiegedrach is, maar krijg de esim niet geactiveerd.
In mijn.telent is er geen esim gekoppeld aan mijn profiel.

KoenBrugge
Experienced Meerweter
Berichten: 108
Een bus vol! Warming up? De volle 100! De vlam zit erin.

eSIM werkt niet meer op Apple Watch (Ultra)

Hier ook niet opgelost.  Ik snap niet hoe dit zolang kan aanslepen.  
Heb al overwogen om naar Proximus of Orange over te stappen maar daar is er op dit moment nog geen sprake van eSIM.  

KoenBrugge
Experienced Meerweter
Berichten: 108
Een bus vol! Warming up? De volle 100! De vlam zit erin.

eSIM werkt niet meer op Apple Watch (Ultra)

Ik vraag me ook af hoe onderbemand de technische dienst is.  Wanneer de helpdesk je niet kan helpen wordt het probleem doorgestuurd naar de technische dienst maar dan moet je volgens de medewerkers van de helpdesk enkele weken geduld uitoefenen.  

Josketramesant
Experienced Weetjesweter
Berichten: 16
Verander-je-wachtwoord-dag Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Twee handen vol!

eSIM werkt niet meer op Apple Watch (Ultra)

Wil dat dan zeggen dat het automatisch in orde komt na die patch? Bij bij werkt het nog steeds niet. Moet ik opnieuw naar de klantendienst bellen? Ze zouden mij contacteren is me beloofd. Je weet nooit wie je aan de lijn krijgt en je moet sowieso alles opnieuw uitleggen, alsof niemand van de problemen op de hoogte is. Als er nog eens iemand vraagt "of ik toch wel zeker ben dat je watch compatibel is"ga ik schreeuwen...

Glenner05
Experienced Weetjesweter
Berichten: 18
Verander-je-wachtwoord-dag Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Handje vol!

eSIM werkt niet meer op Apple Watch (Ultra)

Ook het feit dat we via mijn Telenet nog steeds niet zelf one number kunnen opzeggen is nog niet opgelost!  Tot enkele weken geleden kon je dat zelf, die optie is plots verdwenen. Nu moet je dus naar Telenet bellen en hopen dat je de juiste persoon aan de lijn krijgt die dat voor je kan doen (back office).

dit kan toch gewoon ook niet de bedoeling zijn…

Charlez
Experienced Weetjesweter
Berichten: 32
Dag van de Chocolade Verander-je-wachtwoord-dag Say what?! On a roll...

eSIM werkt niet meer op Apple Watch (Ultra)

Bij mij heeft het enkele weken gewerkt, tot ik iemand van helpdesk aan de lijn kreeg.

Ik melde dat ik meerdere "profielen" in watch had staan, sommige actief andere niet.

Dit ging achterliggend opgekuist worden, dan moest ik alle profielen verwijderen. En terug proberen activeren.

Sindsdien niet meer mogelijk om watch terug te activeren, weeral een week zonder en ze krijgen het precies niet werkende meer.

Echt droevig.

Ex-Netweter
 

eSIM werkt niet meer op Apple Watch (Ultra)

ze hebben mail gezonden naar mij dat het terug werkt, maar ik moest telenet verwijderen van Apple Watch en op mijn telenet deactiveren stond er in de mail,   ik beantwoord die mail terug en zeg je mag mij eens zeggen waar ik telenet esim kan deactiveren , mail terug gekregen dat ze het zelf gedaan hebben , ik kijk op Apple Watch en er staat abonnement verlopen,    dus ik verwijder Apple Watch van iPhone met behoud van abonnement , dan Apple Watch terug gekoppeld aan iPhone een telenet esim terug geactiveerd , en hij gaat terug en bij mijn vrouw ook juist hetzelfde gedaan en alles werkt terug,       juist zie ik bij mobiel netwerk bij de app op de iPhone van de Apple Watch mijn telefoon nummer staan nu 2 maal onder elkaar en bij de eerste sta er een v naast en geactiveerd , vroeger stond dat er niet je nummer , ik denk dat ze er aan gewerkt hebben en dat het terug gaat nu 

Joebeee
Freshman Weetjesweter
Berichten: 14
Verander-je-wachtwoord-dag Handje vol! Twee handen vol! Leesbeest!

eSIM werkt niet meer op Apple Watch (Ultra)

Bij mij blijft het nog steeds op Activating

 

IMG_9A8ED5B910CA-1.jpeg