24751
netweters
|
152341
antwoorden
|
20691
vragen
|
Sinds enkele dagen werkt mijn eSIM op mijn Apple Watch Ultra niet meer.
Ik heb reeds meermaals de eSIM verwijderd van mijn Apple Watch, gedeactiveerd en Mijn Telenet en alles opnieuw geactiveerd.
In de instellingen van mijn Apple Watch op mijn iPhone zie ik Telenet staan onder de netwerken die niet in gebruik zijn en krijg deze niet geactiveerd.
Dit is heel vervelend aangezien ik speciaal een simkaartje bij Telenet heb aangevraagd om de eSIM op smartwatch te kunnen gebruiken.
Opgelost! Ga naar oplossing.
bij mij was dat ook zo ik heb gewoon scherm uitgedaan en terug aan en het werkte en bij mijn vrouw ook
@Joebeee @Charlez @KoenBrugge @Josketramesant we hebben doorgegeven dat we van jullie nog steeds meldingen krijgen dat het nog niet werkt. We hebben ineens gevraagd wat jullie best doen als actie: afwachten of alle stappen opnieuw doorlopen. We hebben ook de vraag gesteld, wat voor klanten die al een dossier bij onze backoffice open hebben staan.
We begrijpen jullie terechte frustraties omtrent dit aanslepende probleem en blijven vanuit De Netweters zeker om info en updates vragen.
Ik heb zojuist het standpunt van Telenet via e-mail ontvangen van de Ombudsdienst:
In uw mail van 17/07/2023 meldt u de klacht van meneer Jari OPSOMER.
In de eerste plaats willen we meneer Opsomer onze excuses aanbieden voor de lange verwerkingstermijn in dit dossier en het ongemak dat hij hierdoor ondervond. We hebben ondertussen bevestiging ontvangen van onze Technical Backoffice dat de problemen met de activering van de e‑sim zijn opgelost. De klant dient eerst alles te ontkoppelen via de Watch app en op Mijn Telenet en nadien de activering opnieuw opstarten. Meer informatie hierover is terug te vinden via via onderstaande link: Hoe (ont)koppel ik mijn smartwatch met Telenet One Number?
Indien meneer Opsomer toch nog problemen ervaart, willen we vragen ons de volgende informatie te bezorgen:
‑ Van de iWatch : EID, model , software versie
‑ Van de iPhone: Softwareversie en model
In dit dossier werd er dan ook beslist om een commerciële geste toe te kennen van X euro. Dit zal verrekend worden op de eerstvolgende aanrekening.
Ik kan morgen pas testen of de problemen daadwerkelijk opgelost zijn, maar ik ben intussen erg tevreden met de compensatie.
Hier werkt het nog steeds niet.
Apple Watch Ultra. iOS 10.2 (21S364)
iPhone Pro Max 14. iOS 17.2 (21C62)
Geen eSim op mijn.telenet profiel gekoppeld.
Hier ook - abonnement verlopen en geen esim actief en "er loopt even iets mis"
dat is raar dat het bij jullie niet werkt , bij mij en mijn vrouw Apple Watch ontkoppeld en terug gekoppeld, iphone uit en Apple Watch uit en alles terug aan , dan Apple Watch mobiel netwerk gedaan en alles gaat goed , er is wel iets veranderd nu staat je gsm nummer bovenaan bij mobiel netwerk met een groene v ernaast , wij hebben wel Apple Watch losgekoppeld met behoud van mobiel netwerk,
Hier ook noppes, al tientallen keren getest, ontkoppelen van netwerk, nieuw account aanmaken waarna steeds hetzelfde " Er ging even iets mis. Probeer het later opnieuw of contacteer ons.."
Had enige tijd geleden ook een mail ontvangen dat het opgelost was en ik een compensatie zou ontvangen??! Er wordt juist niks opgelost en als het dan toch even werkt is het wat later gedaan met de pret.
Zo houden ze ons wel zoet !
@Jari_Opsomer Vandaag de grote test, mijn ultra geupdated, en de esim blijft werken. YES
Vorige week was het nog even weggevallen en nu werkt het goed.
Mijn problemen zijn dan ook van de baan.
Ik kijk nu ook uit naar hun voorstel van compensatie.
Bij mij werkt het ook opnieuw. Ik heb iphone en watch uitgezet en weer aan en dan lukte het toevoegen van mobiel abonnement.
In plaats van Telenet staat er nu mijn gsm nummer onder mobile abo's in de watch app.
Eind goed al goed, met dank aan iedereen die hier gepost heeft - gedeelde smart is halve smart - en de moderator en andere heldhaftige internauten die de brug vormen met Telenet.
Het onmogelijke is gebeurd! Het werkt na 6 maanden terug! Wie had dat gedacht. Applausje..
En nu hopen dat het langer dan een dag zal duren. (verbetering t.o.v. 2 minuten verbinding)
Niet te geloven, na 2u is het terug naar "Niet in gebruik' gegaan, net nadat ik e-mails terug heb gestuurd naar de ombudsdienst en Telenet om te zeggen dat het werkt. Ik. Heb. Het. Echt. Gehad.
inderdaad, het gaat terug naar "verlopen".
gisteren nieuwe update gedaan iPhone 17.2 en watchOS 10.2 , en alles blijft werken bij ons op allebei de Apple Watch , nu is ook telenet veranderd, bij instellingen en dan algemeen , info aanbieder 57 ipv 56 eerst
Bij mij is het in ieder geval niet stabiel.
klinkt heel vreemd. De dataverbinding blijft werken zoals ik de Watch app niet open doe.
Data werkt, je ziet het actief op de Watch (en het werkt echt). Ik doe de app open op mijn iPhone en plots zie je de data op de Watch uitvallen. Ga je kijken in de app op de iPhone heb ik een Telenet die vervallen is en een ander Telenet plan dat niet actief is. Ik kan de abonnementen verwijderen in de app, maar kan er geen toevoegen. Ik krijgt direct de melding dat er iets mis is. Als ik dan mij iPhone en Watch herstart, komt het nadien wel terug in orde en heb ik slechts 1 data-abonnement, dat van Telenet. Alles werkt dan, zoals ik de app maar niet open (lijkt dan te updaten en het gaat terug mis. Zie screenshots. Heel vervelend. Terug alles herstarten en plots werkt het weer.
Wat een miserie toch...
Gelukkig is dit een 'first world problem'.
Toch spijtig dat ik weken na opmaken dossier bij technische dienst nog steeds geen werkende e-sim op mijn Apple Watch heb. Vooral tijdens het hardlopen kwam de 4G-connectie goed van pas.
Hopelijk geraakt dit opgelost voordat Proximus de e-Sim voor smartwatches aanbiedt.