Beantwoorden
ArthurDV
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Leesclubje starten? Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

eSIM werkt niet meer op Apple Watch (Ultra)

Sinds enkele dagen werkt mijn eSIM op mijn Apple Watch Ultra niet meer.

Ik heb reeds meermaals de eSIM verwijderd van mijn Apple Watch, gedeactiveerd en Mijn Telenet en alles opnieuw geactiveerd.

In de instellingen van mijn Apple Watch op mijn iPhone zie ik Telenet staan onder de netwerken die niet in gebruik zijn en krijg deze niet geactiveerd.

Dit is heel vervelend aangezien ik speciaal een simkaartje bij Telenet heb aangevraagd om de eSIM op smartwatch te kunnen gebruiken.

 

395 reacties
mcasteels1
Experienced Meerweter
Berichten: 85
Smile! Al 25 duimen! Goed bezig! Verander-je-wachtwoord-dag

eSIM werkt niet meer op Apple Watch (Ultra)

@mce 

ik heb ook nog problemen en ze gingen dit verder onderzoeken.  Ik heb nog 1 dossier openstaan en heb ze ook attent gemaakt op deze post.  In mijn geval moesten ze nog verdere zaken onderzoeken en zouden ze mij terug contacteren als ze meer informatie hadden.

 

ik hoop dat het deze week nog zou lukken.  Eerlijk met de feestdagen in het achterhoofd denk ik dat het een moeilijke zal worden.

eerlijk ook het is een vervelende dat de E-Sim niet werkt, aan de andere kant nu ook het het grootste drama dat ze niet werkt.

KoenBrugge
Experienced Meerweter
Berichten: 108
Een bus vol! Warming up? De volle 100! De vlam zit erin.

eSIM werkt niet meer op Apple Watch (Ultra)

Er zijn sowieso nog mensen (waaronder ik).  Toen ik voor het eerst belde naar de helpdesk liet men me weten dat het zeker langer dan een week zou duren voordat de technische dienst dit probleem zou aanpakken.  Afgaande op wat ik lees en hoor, zal ik al mogen tevreden zijn indien het ooit eens opgelost geraakt.  Hopelijk krijg ik over enkele weken ook niet zo'n bericht dat het opgelost is zonder dat er iets verandert, dat zou toch extra ergernissen opwekken...

Guy2440
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
It's your third party! It's your second party! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

eSIM werkt niet meer op Apple Watch (Ultra)

Ik heb al maanden hetzelfde probleem: soms werkt esim zonder dat ik iets doe, soms na herstarten, soms na vliegtuigstand.  Het is m.i. duidelijk een Telenet probleem.

knudde !!

 

Tristan21
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Leesclubje starten? Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

eSIM werkt niet meer op Apple Watch (Ultra)

Screenshot_20231223_154417_Messenger.jpg

Hallo, als ik mijn ONE NUMBER op mijn Apple Watch 7 probeer te activeren, vertellen ze me dit. Alles is up-to-date, ik heb het geprobeerd met de Telenet-fasen en het werkt niet. Het apple watch is in Europa gekocht en het model is compatibel met cellular. Mijn abonnement is One (niet up)

Spoiler
 

Titel gewijzigd door Filip (mod) | Vorige titel: Apple watch one number

ChristofM
Expert Moderator
Berichten: 23
Lezersgoud. Respect! Topicvreter! Topicwurm! Al 25 duimen!

eSIM werkt niet meer op Apple Watch (Ultra)

Is er iemand die @Tristan21 hiermee kan helpen? 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.png?version=previewChristof | Expert Moderator

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Christof75
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 539
Champagne, lezer van het jaar! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

eSIM werkt niet meer op Apple Watch (Ultra)

@ChristofM ik vind het een moderator onwaardig dat je de vraag durft te stellen of er iemand kan helpen. Mijn probleem heeft aangesleept van in april tot nu. Iedereen op dit forum en bij telenet weet dat er problemen zijn met one number.

Waarom kun jij hem dat dan niet gewoon eerlijk antwoorden ipv uw onnodig bericht?

@Tristan21 Enkel bellen naar telenet kan helpen, en lossen ze het probleem niet snel genoeg op, klacht indienen bij de ombudsdienst. Dit is enige manier om telenet naar je probleem te laten kijken, op die manier zullen ze moeten compenseren en zullen ze het sneller oplossen.

Christof75
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 539
Champagne, lezer van het jaar! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

eSIM werkt niet meer op Apple Watch (Ultra)

@Tristan21 

Meld uw probleem aan telenet via whatsapp, zo heb je bewijs die je kan gebruiken om klacht in te dienen bij de ombudsdienst

flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1614
Champagne, lezer van het jaar! Hallo zeg! Wat weet jij niet? Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf!

eSIM werkt niet meer op Apple Watch (Ultra)


@Christof75  schreef:

iik vind het een moderator onwaardig dat je de vraag durft te stellen of er iemand kan helpen. Mijn probleem heeft aangesleept van in april tot nu. Iedereen op dit forum en bij telenet weet dat er problemen zijn met one number.


Wat een flauwe opmerking.

De moderator doet gewoon zijn job: een vraag waarop geen antwoord komt wordt na enkele dagen opnieuw gebumpt. Dat is hier de (goede) praktijk op dit Forum. Als je hiermee niet akkoord bent, moet je niet aan dit Forum deelnemen.

En als een post jou niet aanstaat, moet je die "melden". Bij iedere post is er een drop down menu waar je "Ongepaste inhoud kan melden".

Iemand publiek op een Forum aanvallen, dat is pas onwaardig 🤔.

Christof75
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 539
Champagne, lezer van het jaar! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

eSIM werkt niet meer op Apple Watch (Ultra)

@flip1953 De problemen met one number slepen al 1 jaar aan, en toch blijft telenet reclame maken en apple watchen verkopen zonder vermelding van de problemen. Iedereen bij telenet weet van dit probleem en iedereen op dit forum ook.

Het minste dat je van telenet medewerkers kan verwachten is een beetje eerlijkheid, maar niemand wil de problemen officieel toegeven omdat er dan nog meer klachten gaan komen.

Ik krijg dus een compensatie die als totaal bedrag mooi lijkt, gewoon omdat ik geen verdere acties zou ondernemen. Het bedrag is in feite maar een derde van waar ik officieel recht op zou hebben, maar als ik een advocaat moet inschakelen zou ik niks meer overhouden. Het zijn schandalige praktijken.

Ex-Netweter
 

eSIM werkt niet meer op Apple Watch (Ultra)


@Christof75  schreef:

Het zijn schandalige praktijken.


Die jij elke dag opnieuw financiert.
Je zal uiteindelijk nog wel inzien dat je per ongeluk een slechte provider hebt gekozen.
Als je te lamlendig bent om een andere provider te nemen, is klagen en zeuren over jouw slechte provider je lot.

Tristan21
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Leesclubje starten? Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

eSIM werkt niet meer op Apple Watch (Ultra)

Bedankt voor je reactie. Ik praat al 1 week met een technicus op messenger, maar er gaat niets aan de hand. Vanaf wanneer raadt u mij aan contact op te nemen met de ombudsman dienst? Zijn sommige mensen er uiteindelijk in geslaagd om one nummer te krijgen of is het waarschijnlijk een compensatie die ik krijg?

Bjarne
Expert Moderator
Berichten: 532
Champagne, lezer van het jaar! Boek alvast het Sportpaleis! Waar zijn die handjes? En wanneer slaap jij?

eSIM werkt niet meer op Apple Watch (Ultra)


@Christof75  schreef:

@ChristofM ik vind het een moderator onwaardig dat je de vraag durft te stellen of er iemand kan helpen. Mijn probleem heeft aangesleept van in april tot nu. Iedereen op dit forum en bij telenet weet dat er problemen zijn met one number.

Waarom kun jij hem dat dan niet gewoon eerlijk antwoorden ipv uw onnodig bericht?


@Christof75 Het is niet nodig om een moderator persoonlijk aan te vallen. Als je het ergens niet mee eens bent, kan je dit ofwel op een beleefde manier delen ofwel melden via de knop 'ongepaste inhoud melden'. Bedankt om hier rekening mee te houden.

Verder zijn er inderdaad nog issues bij het koppelen van Telenet ONE Number op Apple Watch. We staan hier nog steeds voor in contact met onze collega's die dit verder oplossen. Van zodra hier meer informatie over is, delen we dit meteen in deze thread. Ook heb ik de nieuwe vraag toegevoegd aan het bestaand topic om het overzicht te bewaren. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.png?version=previewBjarne | Expert Moderator

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Bjarne
Expert Moderator
Berichten: 532
Champagne, lezer van het jaar! Boek alvast het Sportpaleis! Waar zijn die handjes? En wanneer slaap jij?

eSIM werkt niet meer op Apple Watch (Ultra)


@Suzy  schreef:

Onze collega's hebben ondertussen ook de instructie gegeven dat je als klant zelf geen stappen moet uitvoeren.
Ze hebben dit onderzocht en dit heeft laten uitblijken dat jullie het niet zelf opgelost kunnen krijgen.


Ondertussen hebben onze collega's gevraagd dat iedereen die nog hinder opmerkt bij het koppelen van Telenet ONE Number op hun Apple Watch Ultra best de klantendienst contacteert, zodat hier individuele dossiers voor kunnen aangemaakt worden. Zo kan men toch gerichter naar de beste oplossing zoeken en er voor zorgen dat dit terug werkt. 

We begrijpen dat dit niet de meeste ideale oplossing is, maar het zorgt er wel voor dat je als klant ONE Number optimaal kan gebruiken. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.png?version=previewBjarne | Expert Moderator

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Joebeee
Freshman Weetjesweter
Berichten: 14
Verander-je-wachtwoord-dag Handje vol! Twee handen vol! Leesbeest!

eSIM werkt niet meer op Apple Watch (Ultra)

eSim werkt terug na openen dossier. Activatie is voorlopig gelukt. 

Na melden in Juni, eindelijk een oplossing. Nu afwachten wat de compensatie zal zijn. 

mce
Professional Weetjesweter
Berichten: 31
Dag van de Chocolade Verander-je-wachtwoord-dag On a roll... Tien op tien!

eSIM werkt niet meer op Apple Watch (Ultra)

Ik weet niet meer hoeveel open dossiers ik al heb in al die maanden. Ook heb ik al meerdere keren telefoon gekregen om te trachten een verbinding te krijgen.

Echter steeds hetzelfde antwoord, alles uitschakelen en opnieuw proberen. Ontelbare keren heb ik dit reeds gedaan, zonder resultaat.

Moet ik nu blijven contact opnemen zonder enige echte oplossing ? Daarjuist nog eens alle verbindingen verwijderd, dan verschijnt er wederom een hele resem verbindingen met bovenaan als verlopen. Een minuut later verschijnt er "configureer mobiel netwerk", met als resultaat, er ging even iets mis. Om moedeloos van te worden.