Beantwoorden
Joannes
Professional Beetjesweter
Berichten: 19
Wereld gedichtendag Twee handen vol! Vernieuwde Telenet Webmail? Leesbeest!

Mijn thuisnetwerk op Mijn Telenet werkt niet

Mijn telenet : Als ik klik op thuisnetwerk gebeurt er niets! Nog mensen met dit probleem?

mvg

 

Titel gewijzigd door Marie4 (mod) | Vorige titel: Mijn telenet en thuisnetwerk

476 reacties
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Mijn thuisnetwerk op Mijn Telenet werkt niet

Ondertussen bestaat deze thread al 3 maanden op De Netweters. Vanuit het community team proberen we de gerelateerde interne tickets al een hele tijd op te volgen, maar doordat de ervaringen niet voor alle klanten dezelfde zijn, was het niet even evident.

Sommige kregen een ng.omapi-404 error, anderen kregen niets te zien (witte pagina), sommige kregen na een tijd hun instellingen wel te zien maar konden niets opslaan, ... Verschillende gedragingen dus, waarvoor er ook verschillende interne tickets voor open stonden.

Op dit moment staat er nog 1 ticket open, namelijk voor het volgende probleem: 'Er liep iets mis...'-foutmelding op de Mijn thuisnetwerk pagina.
Maar zelf ben ik er niet van overtuigd dat dit momenteel nog het enige probleem is dat jullie ervaren.

Daarom dat ik jullie graag deze vragen stel:

  1. Wie ondervindt er momenteel nog problemen met de thuisnetwerk of geavanceerde instellingen pagina?
  2. Zo ja, welk probleem ervaar je dan exact?
    Graag omschrijven wat je ziet of niet ziet, wat het gedrag is.
    Indien je er een screenshot van kan nemen, doe dit dan ook (maar verberg je persoonlijke informatie).

Met deze informatie kunnen wij dan nakijken of er nog tickets missen en zo ja intern terug de nodige onderzoeken laten opstarten.
We willen vermijden dat er nog steeds andere problemen zijn, waar er momenteel niemand meer naar aan het kijken is.


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Mijn thuisnetwerk op Mijn Telenet werkt niet

@Suzy 

Ik heb, sedert de omschakeling naar de nieuwe versie van "mijn telenet" nog steeds een probleem met "mijn netwerk".

Ik heb dit hier reeds gepost met screenshot, maar wil toch nog een eigenaardigheid toevoegen: de situatie doet zich voor in twee vormen en die wisselen elkaar geregeld af:

  1. Situatie 1: "mijn telenet" is volledig normaal; zonder enige foutmelding, maar het gedeelte over mijn WiFi powerline ontbreekt gewoon. Er staat wel dat ik zo een set heb bij "gehuurde toestellen", maar er is geen link om iets in te stellen of aan te passen. Zie screenshot 1
  2. Situatie 2: Er staat wel een extra menu-item met daarin mijn WIFi powerline. En daar staat dan "oeps ..." Zie screenshot 2
  3. Los van "mijn telenet": in de app krijg ik steeds hetzelfde te zien. Zie screenshot 3

Ik vermeld hier nogmaals dat ik een weinig voorkomende installatie heb: een eMTA modem met eigen router en een set Telenet WiFi powerlines.

 

Screenshot 1:

nieuwe mijn telenet.JPG

 

Screenshot 2:

situatie 10 maart 00.30 Hr.JPG

Screenshot 3:

ScreenshotTelenetApp.jpg


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
DeLLiAnO
Freshman Allesweter
Berichten: 1085
Meer goede raad dan tante Kaat Een mailpaal! Ongelooflijk (maar waar)! Waar zijn die handjes?

Mijn thuisnetwerk op Mijn Telenet werkt niet

@Suzy 

De enige problemen die ik nu ervaar zijn;

1. Bij elk wijziging die ik verander en die ik opslaag, moet ik terug Expert instellingen ontgrendelen en bevestigen. Voor layout verandering werd dat voor de login op dat moment onthouden(Kan mss de bedoeling zijn.?)

2. Standaard staat Upnp aan, alsook DMZ aanstaat met ip ingevuld voor 192.168.0.1, dus men router staat volledig open. Wil ik de dmz blanco maken, krijg ik geen opslaan/wijzigen knop. Ook is er geem DMZ knop aanwezig om functie aan/uit te zetten. Het lijkt alsof dmz "uitstaat" wanneer het ingevulde getal 1 is, en bij hoger getal aanstaat ?

3. Echter als ik bv upnp gewoon wil uitzetten, of firewall uit of aan, krijg ik ook geen opslaan/wijzigen knop. Bij het aan of uit schakelen van functie, en pagina herladen, zieje dat er niets is gewijzigd wat je daarvoor anders had gezet.

4. De DMZ mode kan niet meer werken voor 1 bepaald ip als Upnp aanstaat. Melding in rood:

Een actieve uPnP kan niet gecombineerd worden met een DMZ-adres.

Terwijl upnp en dmz (zoals vermeld in punt 1) wel aanstaan voor standaard ip router, maar eens je wijzigd naar bv 192.168.0.90 krijg je melding, zoals hierboven uitgelegd.

Zet ik upnp uit, en wijzig het ip, kan ik wel op opslaan drukken en DMZ laten aanstaan. Maar kan upnp en DMZ niet meer gelijktijdig gebruiken voor eigen ingevuld ip, terwijl dit de bedoeling net is van DMZ om een bepaald ip volledig open te zetten, los van upnp. Dit heeft jaren altijd zo gewerkt op alle hgw's en nu kan dit niet meer.

Upnp zorgt er alleen voor dat apparaten in zelfste netwerk makkelijker met elkaar kunnen communiceren, dus zou los moeten staan van DMZ, zoals het altijd was.

Maar laat ik upnp aanstaan en DMZ voor ip 192.168.0.1 ziet ie geen problemen. Echter zoals al vermeld in punt 1., Staat dmz en upnp standaard aan voor 192.168.0.1, vak leegmaken krijg ik melding dat ik een DMZ adres moet ingeven, dus verplicht getal 1, al derest neemt ie weer niet.

( Aanvulling, men PS5 voor layout change werkte niet online of 1/3de, ook niet met upnp aan. Dus ik moest of alle poorten voor console openzetten, maar werkt niet altijd voor iedereen, dus is DMZ beste. Echter toen ik nieuwe layout zag, was DMZ voor ps5 gewist, als ook al men poort forwards voor andere toestellen, maar gaf nu wel volle toegang tot Ps5)

5. Als je een poort forwarding wil toevoegen, en een lokaak ip adres wil invullen, is het vakje te klein voor 3 cijfers. Je kan ze allemaal niet zien. Aangeraden om dit "veld" met 1 caracter in breedte te vergrote.

 

* Suggestie: fijn dat je toestellen op mac adres kunt toestaan of blokkeren. Mss héél interessant om functie lokaak ips toe te voegen aan mac adress, voor mensen die toestellen hebben waarin ze geen fixed/static ip kunnen invoeren op apparaat zelf, enzo ook mogelijkheid hebben om port forward rule in te voeren. Zonder dat ip van hun toestel soms wijzigt van dag tot dag en je keer op keer nieuwe poort forward rule moet aanmaken (is maar suggestie he)

Bij vragen of twijfels of onduidelijkheden, tag me of stuur maar orive bericht.

 


_______________________

If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.

Stepdes
Professional Weetjesweter
Berichten: 27
Wereld gedichtendag Star Wars Day On a roll... Tien op tien!

Mijn thuisnetwerk op Mijn Telenet werkt niet

Beste @Suzy ,

Mijn probleem is begonnen rond 22/11/22 met de nieuwe lay-out van "Mijn Telenet".

Wanneer ik via mijn telenet op beheer je thuisnetwerk klik, krijg ik volgende pagina:

IMG_3530.jpeg

 

wanneer ik dan via Modem >> geavanceerde instellingen klik, krijg ik volgend scherm:

IMG_3531.jpeg

Dus kan ik geen wijzigingen aanbrengen aan de portforwarding of de mac-passthrough  in/uit schakelen.

Er lopen al verschillende dossiers, dat beweren ze toch, maar na 4 maand zou dat toch eens opgelost mogen raken.

Ik heb een DOCSIS 3.1 E-Router

 

Vriendelijke groeten,

Stephan

FrankDSM
Experienced Weetjesweter
Berichten: 21
Topicwurm! Dag van de Chocolade Verander-je-wachtwoord-dag Say what?!

Mijn thuisnetwerk op Mijn Telenet werkt niet

Ik heb hetzelfde probleem met de “Je thuisnetwerk”-tegel en de "Telenet-mailboxen"-tegel die niet responsief zijn als je erop klikt. Maar het probleem doet zich bij mij alleen voor in Safari en Chrome voor iPadOS (16.3.1). Als ik op de tegels klik in Microsoft Edge voor Windows 11 werkt het perfect …

Peter_DM
Freshman Weetjesweter
Berichten: 13
Wereld gedichtendag Tien op tien! Handje vol! Twee handen vol!

Mijn thuisnetwerk op Mijn Telenet werkt niet

Nu je er om vraag 😀

- Ik had eerste de np.omapi error

- Dat probleem is een dikke maand geleden verdwenen, ik kon eindelijk terug raadplegen (en had gehoopt iets te kunnen wijzigen)

Meer in detail: ik wou mijn 2,4Ghz terug aanzetten (stond af) en in de UI kan ik het ook aanzetten (en heb het andere naam gegeven en zichtbaar gezet maar ik ziet het nergens verschijnen) En kan dus ook de paar toestellen die 2,4 only zijn (oa printer maar ook nog andere) niet connecteren (gelukkig printer wel via UTP kabel).

Ik vind het ook raar dat het systeem bij wijzigingen zeer snel zegt dat het OK is (geen modem herstart nodig etc etc, maar er veranderd in realiteit ook niets dus zo raar is het nu ook weer niet)

Bijkomende staat voor mijn MODEM (niet het extra AP dat ik heb) bij beveiliging niets ingevuld (daar zou de WPA, WPA2 etc als drop down moeten staan maar dat staat er dus niet). Bij het AP staat die dropdown wel ingevuld...

Gewoon een cross check tussen de effectieve instellingen op de MODEM en AP vs de database bij telenet zou al veel info kunnen geven helaas pindakaas... dat kunnen wij niet (zelf). Zelfs de MODEM read only uitlezen denk ik niet dat we dat kunnen.

Ter info: ik heb niet meer de moeite gedaan om die 2.4Ghz wifi die niet zichtbaar is nog te melden aan Telenet... (maakt toch niet uit).

 

Gisteren wel eerste aanbieding van Proximus gekregen voor de fiberklaar connectie die hier ligt (ze zijn 6€ goedkoper dan Telenet (maar ik moet het nog exact checken))

 

Peter_DM
Freshman Weetjesweter
Berichten: 13
Wereld gedichtendag Tien op tien! Handje vol! Twee handen vol!

Mijn thuisnetwerk op Mijn Telenet werkt niet

Peter_DM_0-1679231657312.png

 

Een foto met 'leeg' beveiligingsprotocol... ???

bert_
Expert Moderator
Berichten: 203
Lees je nog iets anders? ;-) Lezersgoud. Respect! Een bus vol! WOW, overzichtelijk!

Mijn thuisnetwerk op Mijn Telenet werkt niet

Hi, @Peter_DM 

Dat is inderdaad vreemd maar kan enkel gaan om de info op Mijn Telenet.
Zie je dit ook op je toestellen (mobiel, tablet, pc...) bij de instellingen? Als dat wel ingevuld is, is dit alvast van kracht! 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.png?version=previewBert | Expert Moderator

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

TRL
Freshman Veelweter
Berichten: 241
Full speed writing! Lezersgoud. Respect! Een bus vol! Topicvreter!

Mijn thuisnetwerk op Mijn Telenet werkt niet

 Schermopname (29).png

@bert_ @Suzy wat is er aan de hand? is dit een algemeen probleem? via de telenet app kan ik enkel mijn gebruikersnaam en wachtwoord wijzigen van mijn wifi en voor de rest ook niks.

DElionel95
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Alles op zijn plek! Netjes! Leesclubje starten? It's your fifth party!

Mijn thuisnetwerk op Mijn Telenet werkt niet

Hier zelfde fout. Port forward instellen geeft een foutmelding (oeps er ging iets mis).

 

Nog een grotere issue voor mij is de DMZ. Als ik bvb DMZ .10 instell word deze altijd terugezet naar .1. Als ik de DMZ naar 0 zet blijft dit wel juist.

 

Die nieuwe interface zit nog vol bugs...

DeLLiAnO
Freshman Allesweter
Berichten: 1085
Meer goede raad dan tante Kaat Een mailpaal! Ongelooflijk (maar waar)! Waar zijn die handjes?

Mijn thuisnetwerk op Mijn Telenet werkt niet

@DElionel95 

Op deze post roepen ze op om te vertellen wat er niet werkt op mijn telenet. Liefst zo gedetailleerd mogelijk en/of met fotos. Gewoon op die post op beantwoorden drukken.

https://www.netweters.be/t5/Telenet-apps-platformen/Mijn-thuisnetwerk-op-Mijn-Telenet-werkt-niet/m-p... 

 

 


_______________________

If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.

MrUltimate
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
Netjes! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Mijn thuisnetwerk op Mijn Telenet werkt niet

De nieuwe interface van Mijn Netwerk trekt op niks.
Sinds de nieuwe interface kan ik mijn geavanceerde instellingen van de modem niet meer zien omdat mijn draadloos signaal uitgeschakeld is.
Mijn draadloos signaal wordt zoals jaar en dag beheerd door mijn trouwe Netgear.
Ik heb altijd al mijn IP forwards en mac filtering kunnen doen zonder draadloos signaal. Dat heeft er ook namelijk niks mee te maken.
FIX DEZE ROMMEL.

Tags (2)
DeLLiAnO
Freshman Allesweter
Berichten: 1085
Meer goede raad dan tante Kaat Een mailpaal! Ongelooflijk (maar waar)! Waar zijn die handjes?

Mijn thuisnetwerk op Mijn Telenet werkt niet

@MrUltimate 

Er is in een andere post gevraagd, om op deze post rechtstreeks te antwoorden, zodat alle problemen omtrent nieuwe interface, problemen met instellingen modem, niet kunnen opslaan, ontbreken van zichtbare functies... die nog aanwezig zijn in kaart te brengen.

Liefst zo gedetailleerd mogelijk, met eventuele foutmeldingen, en eventuele screenshots. (Let wel op dat hier dan geen persoonlijke info zichtbaar op is

 


_______________________

If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.

janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Mijn thuisnetwerk op Mijn Telenet werkt niet

Sorry @MrUltimate maar je bent hier op het foute adres met uw Fix-boodschap. Graag raad ik u aan om op de netweters eens links te kijken en te lezen wat er onder de kop Welkom bij de netweters staat.

patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5803
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Mijn thuisnetwerk op Mijn Telenet werkt niet

@MrUltimate 

Neem contact met de klantendienst geef je informatie door om in een dossier te zetten en dan zal de achterliggende dienst dit voor je oplossen. Hier gaat dit niet opgelost worden. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.