Placido
Freshman Meerweter
Placido
Neem contact met mij op
Onlinestatus |
Offline
|
Datum laatste bezoek |
10-05-2022
09:13
|
Lid sinds: 22-01-2020
Datum laatste bezoek: 10-05-2022 09:13
Ranking
Freshman Meerweter
02-01-2022
20:59
Krijg ik hier op zondagavond een mailtje van Telenet om te vragen of ik even wil surfen naar een site om aan te geven of ik tevreden ben met de activatie van mijn 2e telefoon abbo onder de ONE up for 1, welke nu dus een ONE up for 2 werd.
Straffe komt nu, ik klik op de link en....MS Edge alarmeerd me dat de site niet veilig is en ook geen HTTPS is..... certificaatje verlopen of eentje die zijn positie weer probeert te misbruiken om de klanten te hacken ??? Toch maar is beter beginnen screenen op dat personeel Telenet.
Titel gewijzigd door Ellen (mod) | Vorige titel: Raar mailtje van Telenet !!!
... Meer weergeven
Labels:
- Labels:
-
phishing
01-01-2022
09:05
ja klopt , het gaat niet over een alias, maar een ganse mailbox, die hebben ze voor me manueel aangemaakt, ik was er al in geslaagd wel van een extra gebruiker aan te maken, maar die mailbox ging dus niet, en die hebben ze dus manueel aangemaakt in 2 minuten via de telefonische helplijn van telenet. Ik heb gewoon dat probleem gemeld, men ging mij binnen vier dagen terugbellen , Maar hebben het gelijk dezelfde dag nog in orde gebracht. Ik moest dan gewoon opgeven welk mail alias dat moest worden en het werd direct aangemaakt door de helpdesk persoon. Ik kan best begrijpen dat telenet dit zo met opzet doet, anders is de kans groot dat iedereen zomaar wat boxen gaat aanmaken voor de lol mischien. Het zou voor technisch aangelegde mensen geen probleem zijn om zelf een aan te maken maar er zijn er ook veel die er geen snars van zouden snappen, en dan komt die helpdesk wel goed uit natuurlijk. Gewoon contacteren en het probleem uitleggen , en dan gaan ze je vast helpen zoals ze mij geholpen hebben.
... Meer weergeven
31-12-2021
06:48
Beste, ik heb gewoon even met de telenet helpdesk contact opgenomen en deze hebben me dan belooft dat ze het binnen 4 dagen gingen rechtzetten. Welnu, telenet heeft me dezelfde dag nog gecontacteerd terug en er is geweten dat er een probleem is waar men volop aan werkt. De helpdesk persoon heeft dan manueel voor mij die extra mailbox opgezet, ik moest dan enkel doorgeven welk mail alias ik wenste voor de betreffende persoon/mailbox. Dit werd onmiddelijk geregeld via telefonisch contact en alzo was alles direct in orde. Mischien moet je dan toch ook maar is met de helpdesk contact opnemen hiervoor. Ik werd erg snel en vriendelijk geholpen in betreffende zaak.
... Meer weergeven
30-12-2021
09:32
Klopt, hier lukt het ook tot op dezelfde hoogte en dan als er aliasen moeten ingegeven worden slaagt de pagina op blanco.... het is toch soms wat met die telenet techneuten, veel willen maar er komt weinig van in huis. De helft dat er werkt weet niet waar ze mee bezig zijn blijkbaar. Het is continu wat met de website, dan dit, dan dat wat niet werkt zoals verwacht...
... Meer weergeven
16-11-2021
17:19
1
Hallo,
Hierbij enkele opmerking ivm de safespot safeguard app op de thuis pc('s).
Deze app blokeert de mogelijkheid van online spellen te spelen daar toredo serververbindingen niet toegestaan zijn, bijvoorbeeld Forza Horizon kan niet meer online gespeeld worden en zo geen enkel spel dat online verbinding vereist. Hiervoor moet de safespot guard app uitgeschakeld worden waarna de normale windows antivirus en firewall de zaak terug overneemt en dan werkt het online spelen wel.
Dat er nog steeds geen mogelijkheid is om zelf firewall regels in te stellen in de app is ook een nadeel. Hier doen de standaard windows apps het veel beter.
Ook wordt zowat alles wat naar buiten wil gewoon goedgekeurd door de safespot guard app waar windows firewall wel degelijk eerst vraagt of ik mijn toestemming daarvoor geef.
Het mag dan wel gebaseerd zijn op bitdefender maar loopt wel achter op de officiele bitdefender app.
Kortom , voor gebruik in huis trekt deze app op niks, en zal dus ook uitgeschakeld blijven.
Ik vertrouw meer op de windows security center apps voor mijn beveiliging.
De safeguard app blokeert soms site's die volgens mij helemaal niet geblokeerd hoeven te worden want opnieuw windows apps doen het beter.
Wat het nut gaat zijn op een mobiel toestel ga ik nog moeten ondervinden maar ook daar vermoed ik dat het niet veel gaat uithalen buiten dat sommige settings op de smartphone niet meer toegankelijk zijn door die app dus ook daar wordt dat uitgeschakeld.
Het lijkt meer alsof telenet met de app wat gaat dicteren wat ik nog kan doen of niet terwijl Microsoft dat veel netter aanpakt en ook duidelijk waarschuwing geeft.
De ganse safeguard app lijkt me totaal nutteloos en geeft een vals gevoel van veiligheid met daarbovenop het "dicteren" van wat ik nog kan of niet. Dat beslis ik dus nog altijd graag zelf.
Dan zijn er nog de meldingen van hack en phisingpogingen, wat doet Telenet daar zelf mee ?
Doet telenet de moeite om al die ip-adressen van hackers aan te geven via de abuse-adressen van de verantwoordelijk providers ? Vermoedelijk niet want de hackers kunnen gewoon blijven doorgaan. Daar mag Telenet dan ook is wat meer effort in steken of wordt er verwacht dat de klanten dat allemaal zelf gaan rapporteren bij al de isp's die verantwoordlijk zijn voor de ip-adressen waarvandaan gehackt wordt ?
Dus voor wie windows draait kan ik enkel maar aanraden om die telenet app niet te installeren tenzij je graag continu wil in of uitschakelen.
Als je de safeguard app uitschakelt om online te kunnen spelen dan ligt gelijk alle andere beveiliging van de app er ook uit, is dat dan zo veilig volgens telenet?
Er moet een mogelijkheid zijn om zelf firewall rules in te stellen en ook welk gedeeltje je wil uitschakelen zoals de firewall zonder al de rest uit te schakelen.
Een zeer beperkte en beperkende app van Telenet dus.
Dan is er nog wat met safespot+, en dat is dat mijn wifi printer na een week zonder problemen in mijn local wifi netwerk te zitten er plots gedurig wordt uitgegooid en volgens de app niet meer aanwezig is , ook dit is niet normaal en lijkt me door telenet gemanipuleerd. Raar zaakje.
Als Telenet hier even over wil nadenken , graag dan.
Titel gewijzigd door Nick (Mod) | Vorige titel: nadelen van Safespot+ safeguard op thuisPC.
... Meer weergeven
Labels:
- Labels:
-
instellingen
-
Safespot (Guard)
13-11-2021
05:07
Gelukkig heb ik die koeling nog maar enkel gehoord bij het inschakelen van de modem. Daarbuiten heeft die koeling nog geen kick gegeven. Heb ik daar dan zulk geluk mee ? Kamertemperatuur ligt op 20 a 21°C hier. De normale convectie stroom blijkt genoeg te zijn om hem koel te houden, er gaat dan ook niet constant 1Gbps door, kan me wel voorstellen dat ie het dan wat warmer krijgt natuurlijk. Maar luider dan een gemiddelde computer was het toch ook niet.
... Meer weergeven
10-11-2021
20:15
Bedankt voor de info, Ik wacht wel tot de digicorder ooit de geest moest geven, maar aangezien elektronica bij mij erg lang leeft (hout vasthouden) ben ik er vrij gerust in hoor. Soms koop je wel wat en dat gaat dan vrijwel onmiddelijk stuk ofwel werkt het foutloos voor vele jaren. Ik heb zo nog heel wat elektronica van vorige eeuw die nog altijd perfect werkt. Het helpt als je weet waar je mee bezig bent, en de juiste klimaat omstandigheden helpen daarbij natuurlijk ook. Groetjes..
... Meer weergeven
10-11-2021
18:16
Ok, dat is goed om te weten, de digicorder zal blijven tot ie moest stuk gaan, zou niet weten waarom die stuk zou gaan overigens. En dit ook mede onder het moto van we moeten minder afval creëren om onze planeet te ontzien. Men vraagt ons overal om te bezuinigen , maar als we dat doen dan gaan de winsten omlaag en worden de prijzen aangepast (omhoog) waardoor het voor de consument geen moer uitmaakt, wat we ook doen. Aan dat spel speel ik liever niet mee.
... Meer weergeven
10-11-2021
17:45
2
Ja, ook ik kreeg vandaag een mailtje om me te trachten overtuigen mijn oude digicorder om te wisselen naar een tv-box voor de kost van 50€. Neen, neen en nog eens neen telenet. Ik ga mijn opnames niet weggeven en al helemaal niet om er dan nog is 50€ voor te moeten betalen, zijn jullie een beetje betoeterd of wat ? Waarom zou ik in godsnaam 50€ gaan betalen om achteruit te gaan ? Terugkijken voor 7 dagen ? ik kan nu ook alles terugkijken, en als ik het gemist heb, het komt vast nog wel is terug. Met prime erbij blijf ik lekker op mijn digicorder verder kijken. En die data die opgenomen wordt op server met de tv-box , als je ze terugkijkt telt dat mee op je dataverbruik allicht ? Als jullie graag willen dat iedereen overstapt dan ga je geen 50€ vragen voor een gehuurd toestel om te wisselen, klaar ? Ik ben er alvast wel klaar mee. De digicorder blijft.
... Meer weergeven
07-11-2021
12:44
2
Ach, niet te druk over maken, ik ben hard (in de eerste plaats ook voor mezelf hoor) maar ik ben ook fair. Wat goed is moet ook gezegd worden. Bekijk het als constructieve kritiek zeg maar. Groetjes beste.
... Meer weergeven
07-11-2021
11:01
3
Wat ik hier wou vermelden is dat ik net ben gewisseld van de oude zwarte modem , naar de nieuwe witte CH8568LG.
En wat er nu net zo prachtig is , is dat die bevestigings beugel Precies past over de oude waardoor er geen enkel nieuw gat geboord hoeft te worden.
Dat vindt ik pas goed bedacht, ik weet niet of hier met intentie op gelet is, maar chapeaux daarvoor.
Titel gewijzigd door NV1(mod) | Vorige titel: modem bevestiging. goed bekeken.
... Meer weergeven
Labels:
- Labels:
-
modem (HGW)
07-11-2021
00:08
1
En kijk nu, telenet heeft me vandaag op zaterdag toch nog omgezet naar de OneUP. Ik moest nog enkel even de modem gaan inwisselen en het is al volledig werkend. Wat toch wel prettig is, mag gezegd worden.
... Meer weergeven
06-11-2021
06:04
Dank jewel beste, dat is tenminste een antwoord waar een mens wat aan heeft. Zoals ik eerder al vermelde zal ik dus nog wel even afwachten. Aangezien het nu weekend is verwacht ik nog weinig beweging tot maandag.
... Meer weergeven
05-11-2021
22:55
Ja , dank je wel , je ganse effort was totaal nutteloos en heeft ook geen moer geholpen dus.
... Meer weergeven
05-11-2021
22:36
Neen, neen en nog is neen, hier is helemaal niks mis met mijn PC beste. Dat is zowat het eerste dat iedereen direct roept maar ze weten dus amper wat. Ik moet continu die eerstelijns flauwekul weerleggen, je moet niet denken dat je hier met een amateur te maken hebt. En dat is nu net het probleem , al die gasten die denken dat ze de wijsheid in pacht hebben en maar niet willen beseffen dat er anderen zijn met heel wat meer ervaring dan hen. Ik heb er zo al genoeg op hun plek gezet , van die betwetertjes die naar niks willen luisteren en het altijd beter denken te weten. Het siert je dat je zo alwetend uit de hoek denkt te moeten komen , alsof iedere andere gebruiker van technoligie een idioot zou zijn die niet weet wat ie doet. Dat is een groot probleem bij van die nerdjes. Wel ik ben zelf de supernerd die waarschijnlijk al veel langer meedraait dan jij, ik had al internet voor het WWW bestond men beste. Ik heb 'tig mensen erop en eraan geholpen in de tijd. Neem nou maar gewoon van mij aan dat telenet hier ferme steken laat vallen. Alles werkt altijd zoals je zou verwachten , maar op de telenet site valt dat dus dik tegen. Als er werkzaamheden of problemen zijn , dan mogen ze dat ook wel even duidelijk melden. En ook daar laat telenet steken vallen, die comunicatie kan een stuk beter naar de klanten toe. Een paar jaar geleden werd je continu lastiggevallen , belden ze je continu op of je niet een ander (duurder) abbo wou nemen e.d. En nu als je een ander abbo wil dan kom je er niet meer door blijkbaar. Ja erg prettig allemaal. En respect komt vanzelf als het verdiend is. Ja hier werkte "mijn telenet" ook, tot deze post, dan werkte het plots even niet meer, om nu ook weer terug te werken, denk niet dat je met men kl moet rammelen telenet. Ik heb het niet zo hoog op met de trollende medemens. en hou toch op met je "scheldtirade" man, je hebt geen benul wat een tirade is. Maar ik ken je soort maar al te goed, denkende dat je goed kunt manipuleren en intimederen met die typische termen om andere af te schilderen terwijl de fout niet bij mij ligt beste. Jij blijkt ook niet te beseffen hoe technologie allemaal gebruikt kan worden, en dat gebeurt zeker en vast als je het niet moest weten. Dat targeten van wat hen niet aanstaat terwijl ze zelf overal de fout ingaan, zoals werknemers die hun onbestaande macht denken te moeten misbruiken waar en wanneer het hen uitkomt, tot ze gepakt en op staande voet ontslaan worden. De site werkt nog steeds niet naar behoren, de "mijn telenet" pagina wel ja, probeer anders zelf is je abbo aan te passen ipv hier te staan afgeven dat alles werkt zoals het moet.
... Meer weergeven
Berichten met likes
Onderwerp | Likes | Gepost |
---|---|---|
1 | 09-05-2022 20:06 | |
1 | 05-05-2022 05:11 | |
1 | 30-03-2022 09:03 | |
1 | 15-03-2022 15:38 | |
1 | 09-02-2022 06:40 | |
1 | 04-02-2022 01:22 | |
1 | 16-11-2021 17:19 | |
2 | 10-11-2021 17:45 | |
2 | 07-11-2021 12:44 | |
3 | 07-11-2021 11:01 |
Geaccepteerde oplossingen
Onderwerp | Weergaven | Gepost |
---|---|---|
4123 | 09-02-2022 06:40 | |
3934 | 07-11-2021 00:08 |
Nieuwste tags
Nog geen tags aanwezig