@FrederikC schreef: Wanneer je gsm onbereikbaar is, worden oproepen doorgeschakeld naar je voicemail. Dit geldt ook voor de vliegtuigmodus. https://www2.telenet.be/nl/tarieven/mobile/ Via deze link zal je zien dat oproepen naar je voicemail vanuit het buitenland (niet-EU) wel aangerekend worden. Aangezien het doorschakelen naar je voicemail ook als een oproep gezien wordt, zal je hier dus een connectiekost op aangerekend krijgen. Deze komt overeen met 1 belminuut in de lokale tarieven. In landen als de VS, waar belminuten behoorlijk duur zijn, kan dit dus al vlug oplopen. Door gesprekken echt te blokkeren vermijd je deze kost, omdat er dan ook niet doorgeschakeld wordt naar je voicemail. @FrederikC Ik heb ook mijn bedenkingen over wat je hierboven schrijft 🤔 op de link in jouw post ziek ik alleen de kosten voor oproepen naar je voicemail vanuit het buitenland (niet-EU). Dat is inderdaad betalend, want een uitgaand gesprek. dat het doorschakelen van een oproep naar de voicemail als een oproep aanzien wordt, staat absoluut niet in de link, en is volgens mij ook onjuist. het woord "connectie kost" is verwarrend. Connectiekosten of set-up kosten worden door sommige providers aangerekend bovenop een gesprekskost. Wat jij bedoelt is een gesprekskost, en deze bedraagt inderdaad altijd minimum 1 minuut (omdat je voor internationale gesprekken altijd de eerste minuut betaalt, daarna wordt per seconde afgerekend). @Arnie schreef: Akkoord wat betreft de connectiekost naar voicemail, maar die zou ten alle tijde gewoon gelijk moeten zijn met 1 minuut lokaal tarief. Pas op ... Als @FrederikC het heeft over 1 minuut lokaal tarief, bedoelt hij 1 minuut aan het tarief dat je lokaal betaalt voor een gesprek naar België (dus 1 dure minuut USA > Belgiê) 😁 @Arnie schreef Telenet weet toch helemaal niet dat ik in de VS ben als ik voltijds de vliegtuigmodus aangeschakeld heb? Inderdaad, mocht ik in de VS vliegtuigmodus uitschakelen en de voicemail server bellen, dan zit ik aan hoge kosten. Vroeger (15 jaar geleden) was dat inderdaad zo. om kosten te vermijden moest je vanuit België (dus voor je vertrok) de oproepdoorschakeling naar Voicemail activeren (*21 xxx). Alle oproepen gingen naar de voicemail, en er waren geen kosten. als je vanuit het buitenland oproepen doorschakelde (voorbeeld bij geen antwoord), dan betaalde je dubbele kosten: de roaming kosten voor het inkomend gesprek, en de gesprekskosten voor het "terugsturen" van de oproep naar België (uitgaand gesprek). Tegenwoordig bestaan er systemen die info uitwisselen tussen het "home network", "visiting network" en "optimal routing". de oproeper betaalt de gewone gesprekkosten naar jouw GSM op basis van de netwerksignalisatie tussen home network en visting network, worden gesprekken bij "niet bereikbaar" naar de voicemail doorgeschakeld vanaf het MSC van het home network (er worden dus geen bijkomende kosten meer aangerekend). Ik verwijs ook naar de website van Base, waar het nog eens goed uitgelegd is: Voicemail, hoe werkt het? (base.be) >>> Goed om te weten: wanneer iemand je belt en je niet opneemt, komt hij terecht op je voicemail. Dat is voor jou gratis, ook als je op dat moment in het buitenland bent. Waarom zou het bij Telenet anders zijn ??? PS. We hebben deze discussie al eens gehad. Ik verwijs naar het antwoord van @Suzy in deze post: Opgelost: Re: Telenet rekent onrechtmatig kosten aan in Turkije - De Netweters >>> Wanneer iemand je belt en je neemt niet op en de persoon komt terecht op jouw voicemail, brengt dat voor jou geen kosten met zich mee. Ook niet wanneer je op dat moment in het buitenland bent. Dat Telenet soms onterecht deze kosten aanrekent is een gekend probleem 🤔 (dan moet je de factuur betwisten).
... Meer weergeven