WG94
Freshman Meesterweter
WG94
Neem contact met mij op
Onlinestatus |
Online
|
Datum laatste bezoek |
17-05-2025
19:38
|
Lid sinds: 27-11-2018
Datum laatste bezoek: 17-05-2025 19:38
Ranking
Freshman Meesterweter
17-05-2025
10:24
@Gvo schreef: @luc55 werk jij voor telenet of vanwaar spreek jij met zulke zekerheid? Neen, hij verzint hier maar wat uit zijn duim (of houdt zijn dromen voor werkelijkheid) 🤔...
... Meer weergeven
17-05-2025
10:19
1
@igvfer schreef: Vul in: IP-adres: bv. 192.168.1.50 (Voor Telenet kies je binnen de range 192.168.0.10 tot 0.99) Subnetmask: 255.255.255.0 Gateway: meestal 192.168.0.1 (je router) DNS: bv. 8.8.8.8 En dan moet je via portforwarding vanaf je publiek IPadres je home control zien te bereiken. Persoonlijk zou ik 192.168.0.5x vermijden als vast IP adres, gezien deze adressen (.5x) ook gebruikt worden door Telenet apparatuur (vb acess point, WiFi Powerline, ...). Gateway en DNS zijn niet nodig, tenzij je wilt dat de Niko Home Control zelf een uitgaande verbinding mag maken (vb naar Cloud server). Met alleen een IP adres + subnet in te vullen (zonder dns/gateway): blijft de Niko Home Control bereikbaar binnen jouw netwerk (vb verbinding met Home Assitant). is de Niko Home Control bereikbaar van buiten (mits portforwarding) - voor zover dat nodig is ??
... Meer weergeven
17-05-2025
08:32
@Gvo schreef: Via command prompt (windiws logo +R vervolgens cmd typen en op ok klikken dan krijg je een zwart scherm) volgende commando's ingeven: ipconfig /all netstat -rn Vergeet in dit geval je IP niet te maskeren, want anders wordt je screenshot niet goedgekeurd!
... Meer weergeven
16-05-2025
18:30
Af en toe kijk ik eens een wedstrijd met vrienden op auvio rtbf Dan gebruiken we deze kalender weet niet of je er iets mee bent https://www.espn.nl/nba/speelkalender
... Meer weergeven
16-05-2025
15:38
De Diensten zijn op de hoogte, maar doen er niets aan.... ondertussen 8 maand verder en geen oplossing
... Meer weergeven
16-05-2025
13:21
@Jr212 schreef: Ik kan hier zelfs geen afbeelding opladen😥 Via dit knopje kan je normaal een afbeelding bijvoegen
... Meer weergeven
16-05-2025
00:17
@luc55 ze zitten ook met uitzendrechten hé voor de Benelux, veel moet herhaald worden om een zender te vullen. die serie op 1 juni eens opnemen dan 😉
... Meer weergeven
16-05-2025
00:08
@Olga schreef: I really hope they want to work with me to get it working, they have the opportunity to test it for the first time. I am willing to be the "Guinee pig" here 🙂. I have been the "Guinee pig" for getting my Fritz!Box Cable working >> https://www.netweters.be/t5/Eigen-modem/Vrije-hardwarekeuze-vanaf-1-11-2024/m-p/193247#M107 😊 The proces should be: complete the "modem-freedom" form on: https://www2.telenet.be/residential/nl/web-forms/modem-freedom.html both the PON modem-ID's of your Telenet fiber modem and your Zaram XGS-PON (ZRMTxxxxxx) need to be filled in. also the brand and type of the own modem (Zaram XGS-PON ONU SFP+). your phonenumber (important). finally the "remarks" (opmerkingen) field where you can put in further information (free text field). Mention the timeslots they can call you. somebody from the technical back-office will call you just before they switch the PON numbers (and will stay on-line with you during the switch-over). It is also important that you set-up the WAN port of your own router correctly (DHCP and VLAN-ID 1081). Without the correct DATA VLAN-ID it will of course not work: your modem wll see the "light" but the router will not receive a valid IP adress. 🤔 @Olga schreef: The technician was in fact in contact with Telenet engineers (via WhatsApp or whatever chat they use internally). There seems to be some internal debate at telenet and it seems that I am the first one to be asking to use my own modem on fiber. I have been successfully working toghether with the Telenet Folks to get the Fritz!box 6690 registered, even before the official launch date of Nov, 1st (I must have been also the first one to test the Form etc). I will send you a private message with their internal e-mail address (I guess i'm not allowed to disclose this in the public Forum 😊). But suggest to start completing the Form with all necessary information (even if already done: the Form just sends a message to the back-office). @Olga schreef: I will still try to request the switch via the form, I might break my internet if it will not work. No stress. In case it will not work, Telenet will re-enter the PON-ID of the Telenet fiber modem, so that you're back on-line. PS Make also sure that your are using the correct fiber patch cable. To connect the Zaram XGS-PON you will need a SC/APC to SC/UPC cable. the "big green" connector (SC/APC) at the side of the Telenet fiber terminal (ONTP). the "big blue" connector (SC/UPC) at the side of the Zaram SFP+ module. I wish you good luck.
... Meer weergeven
15-05-2025
23:44
Gewoon de Hdmi kabel laten stekken en de stroomstekker De rest trek je allemaal uit van de digicorder Kijk ook je mailbox spam daar zal een e-mail zijn wat je moet betalen voor de digicorder de kans is groot dat 0 is Bij de boodschap klik pijltje terug op de afstandsbediening
... Meer weergeven
15-05-2025
21:25
In uw outlook een nieuwe account aanmaken. Gebruik uw zelfde mailadres, maar gebruik nu de imap-instellingen. sleep nu uw mails uit uw pop3-account inbox naar de nieuw gemaakte inbox. Start met een paar, je zal zien dat dat enkele seconden duurt. Logisch, want die offline mails worden nu ge-upload naar de server bij telenet. Heb je dat slepen onder de knie, selecteer dan al uw mails en versleep ze allemaal in 1 beweging. Het uploaden zal, naargelang de hoeveelheid mails, ietsiepietsie langer duren. herhaal dit ook voor de mails in de map verzonden. heb je zelf gemaakte mappen? Ook verslepen naar die nieuwe
... Meer weergeven
15-05-2025
11:36
2
Bedankt. Ik heb ondertussen een andere modem gekregen, nieuw modem, en deze maakt helemaal geen lawaai.
... Meer weergeven
15-05-2025
07:37
@Peter78 We zien inderdaad dat het logo reeds gewijzigd is geworden. We hebben dan wel een ticket kunnen aanmaken om dit op de zenderkaarten ook correct weer te geven. We houden je op de hoogte hiervan.
... Meer weergeven
15-05-2025
02:26
1
De 50 euro is een fout ze maken wel een credit nota Neem nog eens contact via https://www2.telenet.be/residential/nl/contact/mytelenet-help/chat-via-whatsapp.html Blijf vol houden zeg er ook bij dat er nog niets verandert is en hoe het met de zaak zit
... Meer weergeven
14-05-2025
19:04
1
Neen die filter wordt bijna niet meer gezet als je een andere internet aanbieder hebt wordt hij nog gezet Je mama moet wel zelf bellen gaat zeer simpel klanten nr bij de hand In de mail box van je mama gaan de bevestiging van stop zetten en een label voor de modem en andere zakken toe komen Ze moet goed in de spam map kijken er gaan meerdere e-mails ook 1 met restwaarde kijk welk bedrag er staat staat er 0 euro dan moet je niets opsturen er zal altijd een label meegestuurd worden dat is voor mensen die het toch graag opsturen Voor de modem kan je ook kijken op deze link https://www2.telenet.be/residential/nl/klantenservice/internet/modem-en-andere-toestellen/toestellen-leveren-en-terugsturen/?multisolution_attribute=inleveren De tv box dat ze geven werkt via ip via internet er wordt een modem bij je bestelling bij gevoegd omdat je zo een oude modem hebt Let wel op het is een witte modem CH8568LG deze heeft een luidruchtige ventilator Wil je deze niet zal je alles moet afhalen in een telenet center Dan moet je deze F@ST3896LG-TN vragen zeg dat gevoelig bent voor lawaai of hij staat in de buurt van je slaapkamer Zelfde met de modem ook bij jouw kijk in je mail box spam en via link Je zal ook niets moeten doen maar kijk toch na Als het installeren niet lukt zelf ,moet je eerst via telefoon proberen lukt niet zal er iemand langs komen Maar eerst zelf proberen stelt niet veel voor en er zit een uitleg bij
... Meer weergeven
- « Vorige
- Volgende »
Berichten met likes
Onderwerp | Likes | Gepost |
---|---|---|
1 | 17-05-2025 09:25 | |
1 | 09-05-2025 09:27 | |
1 | 15-05-2025 23:52 | |
1 | 09-05-2025 14:16 | |
2 | 14-05-2025 10:58 | |
1 | 11-05-2025 16:20 | |
1 | 01-05-2025 00:32 | |
1 | 12-05-2025 11:58 | |
2 | 10-05-2025 10:05 | |
2 | 09-05-2025 09:34 |
Geaccepteerde oplossingen
Onderwerp | Weergaven | Gepost |
---|---|---|
256 | 11-05-2025 16:20 | |
299 | 30-04-2025 21:58 | |
296 | 29-04-2025 21:34 | |
343 | 27-04-2025 09:34 | |
514 | 21-04-2025 16:44 |