Beantwoorden
Suzy
Community Manager
Berichten: 7397
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

eSIM voor smartphones komt eraan!

Het is zo ver, we zijn als Netweters-team ontzettend blij dat we eindelijk mogen bevestigen dat de eSIM eraan komt! 
Binnenkort kan je als Telenet-klant dus effectief kiezen voor een eSIM in plaats van een fysieke simkaart. 

Wat is een eSIM?

Een eSIM is een geïntegreerde simkaart die je digitaal kan updaten. 
Binnenkort ontdek je alles over de eSIM op de Klantenservice van Telenet (deze pagina's staan nog niet live momenteel, nog even geduld dus ;-)).

Soft launch

Op 29/01 start Telenet met een soft launch van de eSIM. Dat betekent dat de eSIM eerst beschikbaar zal zijn via een beperkt aantal kanalen in januari. 
Later zal je de eSIM uiteraard ook via de online kanalen (MyTelenet of MyTelenet-app en onze website) beschikbaar zijn.

Hoe je fysieke simkaart omruilen of een nieuwe eSIM bestellen?

Wil je als klant:

  • je fysieke simkaart omruilen naar een eSIM? Dan kan dit tijdelijk uitsluitend via een Telenet-winkel.
  • een nieuwe eSIM bestellen? Dan kan je ook terecht in de Telenet-winkel of kan je dit regelen via de Telenet klantendienst.

Voila, bij deze dus de extra bevestiging waarop velen van jullie aan het wachten waren.

Uiteraard komt er nog extra informatie aan vanaf 29/01.
Zodra deze info live staat, zullen we deze aankondiging aanvullen met de nodige links naar deze artikels en pagina's.

Vragen zijn uiteraard altijd al welkom, maar de kans is groot dat we deze pas vanaf 29/01 gaan kunnen beantwoorden.


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

104 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5890
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

eSIM voor smartphones komt eraan!

@KevinD 

Normaal gezien is zo een QR code maar één keer te gebruiken , althans dat weet ik van de tijd bij Orange toen ik daar nog klant was. Bij Proximus weet ik niet of je deze nog eens zou kunnen gebruiken. 

Het zou wel handig zijn als deze meerdere keren te gebruiken is bijvoorbeeld door aankoop van een nieuw toestel. 

@Moderator weet iemand van jullie dit of dat de mee geleerde QR code meerdere keren te gebruiken is ? Of is het dat als je een andere gsm hebt bijvoorbeeld of als je de Esim lijn wist dat je dan een nieuwe code dient te gaan halen ? 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
marcel3X
Experienced Weetjesweter
Berichten: 22
Say what?! Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Twee handen vol!

eSIM voor smartphones komt eraan!

Zonder moderator...

Ik kan je zo ook wel vertellen, dat ie maar 1 keer te gebruiken is, je wil fraudeurs wel extra makkelijk maken, nieuw toestel, nieuwe e-sim, dus nieuwe code...

patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5890
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

eSIM voor smartphones komt eraan!

@marcel3X 

Zoals ik begrijp uit de andere post zou Proximus dit wel toe laten ....? 

Ik zou ook zeggen dat het maar één keer te gebruiken is maar goed je weet nooit...


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5329
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

eSIM voor smartphones komt eraan!

Vraag me af, moet binnenkort mijn iPhone binnen doen omdat m’n batterij versleten is en aangeraden wordt een nieuwe te laten plaatsen, maar er zit een E-Sim in en zal dus een tijdje een andere telefoon nodig hebben, dus die E-Sim moet dan in een ander toestel en na reparatie moet die weer in mijn toestel, zou dat geen problemen geven voor je nummer met E-Sim, is toch geen handige optie dan.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
marcel3X
Experienced Weetjesweter
Berichten: 22
Say what?! Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Twee handen vol!

eSIM voor smartphones komt eraan!

Heb ook een Mobile Vikings e-sim, en daar gaat 't ook niet...

marcel3X
Experienced Weetjesweter
Berichten: 22
Say what?! Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Twee handen vol!

eSIM voor smartphones komt eraan!

Vorige week nog gedaan, bij Mobile Vikings, heb nu 4 sims op 1 telefoon, in de App vervangsim aanvragen, 1 min wachten, QR code lezen klaar, dit kan ook met 1 telefoon, je hebt geen 2 telefoons nodig om de QR code te scannen, enkele minuten koste het...

 

Willy14
Freshman Meerweter
Berichten: 53
Goed bezig! Verander-je-wachtwoord-dag On a roll... Tien op tien!

eSIM voor smartphones komt eraan!

Hello😋

 Zoals je schrijft, bij “Mobiel Vikings” en je moet niet naar de boetiek van Telenet langsgaan! Telefoontje en je krijgt onmiddellijk een eSim via mailtje via hun webpagina aanvragen!

Willy14
Freshman Meerweter
Berichten: 53
Goed bezig! Verander-je-wachtwoord-dag On a roll... Tien op tien!

eSIM voor smartphones komt eraan!

Voor info.. de eSim Apple Watch kan alleen werken met combinatie van een Apple iPhone uitsluitend met een oneNimber van Telenet. Apple werkt alleen en uitsluitend voor dexeSim en Apple Watch met Telenet en geen enkele ander mobiel provider!

Maar ja de eSim van Telenet en One Number met de Apple Watch werkt niet sinds meer dan 6 maanden!!!!

Willy14
Freshman Meerweter
Berichten: 53
Goed bezig! Verander-je-wachtwoord-dag On a roll... Tien op tien!

eSIM voor smartphones komt eraan!

Wat gaat niet ? DexeSim voor de telefoon ? Of met de eSim in combinatie met de Apple Watch?

marcel3X
Experienced Weetjesweter
Berichten: 22
Say what?! Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Twee handen vol!

eSIM voor smartphones komt eraan!

Als je al een e-sim van Telenet hebt, hoef je niet meer langs boetiek om te wisselen, kan gewoon via klantenservice...

marcel3X
Experienced Weetjesweter
Berichten: 22
Say what?! Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Twee handen vol!

eSIM voor smartphones komt eraan!

De e-sim voor smartphone heeft niets met one number te maken, geen idee waarom je daar telkens over begint...

Bjarne
Expert Moderator
Berichten: 544
Champagne, lezer van het jaar! Boek alvast het Sportpaleis! Waar zijn die handjes? En wanneer slaap jij?

eSIM voor smartphones komt eraan!


@patrick37  schreef:

@Moderator weet iemand van jullie dit of dat de mee geleerde QR code meerdere keren te gebruiken is ? Of is het dat als je een andere gsm hebt bijvoorbeeld of als je de Esim lijn wist dat je dan een nieuwe code dient te gaan halen ? 


@patrick37 Ik heb het voor jou nagevraagd. Van zodra we hier meer duidelijkheid over hebben, laten we het in deze thread weten. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.png?version=previewBjarne | Expert Moderator

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Willy14
Freshman Meerweter
Berichten: 53
Goed bezig! Verander-je-wachtwoord-dag On a roll... Tien op tien!

eSIM voor smartphones komt eraan!

  • Ik heb een eSimgeacriveerd de tweede dag nadat deze beschikbaar (uitsluitend en op aanvraag in een Telenet boetiek en nog steeds niet via een telefoontje of mail op MijnTelenet mogelijk!).
  • Na activatie was dit geen probleem om te bellen, enz. maar verandere niets aan het probleem van de eSim met de Apple Watch en mobiel Plan op de iPhone.
  • Terug een physieke kaart ontvangen en de eSim is niet meer actief. U moet weten dat een eSim een nummer heeft die je kan terugvinden op MijnTelenet, dat dit nummer of eSim (kaart) voor één enkel nummer aktief is.
  • Dus een QR is net een simkaartnummer en deze is uitsluitend geldig en aktief in één toestel dus deze QR scannen met een ander toestel (als deze QR reeds werd gebruikt) is niet mogelijk wat logisch is daar men een physieke simkaart en nummer in maar één enkel toestel of smlartphone tergelijkertijd kan gebruiken.
  • Hoop dat mijn antwoord volgens mijn vastellingen korrekt moge zijn...
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2589
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

eSIM voor smartphones komt eraan!


@Willy14  schreef:
  • Dus een QR is net een simkaartnummer en deze is uitsluitend geldig en aktief in één toestel dus deze QR scannen met een ander toestel (als deze QR reeds werd gebruikt) is niet mogelijk wat logisch is daar men een physieke simkaart en nummer in maar één enkel toestel of smlartphone tergelijkertijd kan gebruiken.

Da's niet handig. Wat doe je dan bij een nieuw toestel? Bij Proximus kan je de QR code blijven gebruiken. De Esim wordt dan op het oude toestel gedeactiveerd en geactiveerd op het nieuwe toestel.


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2776
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

eSIM voor smartphones komt eraan!

Zo is het stappen plan altijd bij andere aanbieders

Je slaat de esim op in toestel maar je kan altijd uit loggen

En met een nieuwe toestel gewoon de code scannen en terug  inloggen