flip1953
Freshman Meesterweter
flip1953
Neem contact met mij op
Onlinestatus |
Offline
|
Datum laatste bezoek |
29-04-2025
22:54
|
Lid sinds: 30-06-2021
Datum laatste bezoek: 29-04-2025 22:54
Ranking
Freshman Meesterweter
20-04-2025
19:50
1 december is nà de zomer, toch?
... Meer weergeven
20-04-2025
00:44
@Kcquipor schreef: TL:DR => Telenet kan een IPTV Modem-Only aanbieden maar Cash is King en winst is het enige wat telt met alle nieuwe internet klanten. Je bedoelt een IPTV-Only modem 😀 @Kcquipor schreef: Wel grappig dat er meerdere verhalen zijn dat het netwerk van Telenet volloopt laatste tijd en dan ineens zoveel extra internet klanten willen bijnemen, dan zullen veel nodes nog sneller congested zijn. Internet geven aan een klanten die geen internet gebruiken, zal niet veel extra congestie geven. @Master-Magic schreef: ik heb het over de tv app dat overal kan bekeken worden mits tv abbo en sport abbo, je hoeft daarvoor geen tv box te huren, alleen je abbo te betalen. De TV App is alleen beschikbaar als je ook Telenet Internet hebt! Ik weet dat @Master-Magic mij gaat tegenspreken, want hij heeft wel toegang tot de TV App, hoewel hij alleen via CI+ kijkt, maar hij is een uitzondering op de regel ... @Jari_Opsomer schreef: Dat klopt niet. De TV-boxen van Telenet maken gebruik van multicast IPTV, en dat werkt uitsluitend op het interne netwerk van Telenet. Je kan die boxen dus niet gebruiken via een andere internetprovider — ze vereisen echt de Telenet-infrastructuur om tv-signaal te ontvangen. Volgens mij is dat toekomstmuziek, ik denk niet dat Telenet nu al multicast gebruikt op de kabel (gezien de TV-Box ook werkt achter een eigen router). @Jari_Opsomer schreef: Nogmaals: Telenet kan perfect een modem plaatsen waarbij het publieke internet volledig is uitgeschakeld en je enkel toegang hebt tot het interne IPTV-netwerk. Dat kost niets extra voor Telenet, en wordt soms gebruikt op plaatsen waar men alleen tv wil zonder internet voor interactieve diensten. Telenet zou dat perfect kunnen (technisch gezien), maar daar gaat het niet over. Hun politiek vandaag is: geen TV-Box zonder internet. Afwachten wat de toekomst biedt. Ik denk niet dat ze hierdoor veel "TV-only" klanten gaan verliezen, want voor alle andere TV aanbieders heb je ook internet nodig (tenzij je via Satelliet wilt kijken). @Jari_Opsomer schreef: Dus... Wordt er aan contractbreuk gedaan en moet je: er betalend internet bij nemen Wat is contractbreuk? Je hebt een contract van onbepaalde duur dat je op ieder moment kan opzeggen ... Telenet kan perfect de voorwaarden wijzigen, en de klant is vrij om dit te aanvaarden OF zijn contract op te zeggen (als hij/zij elders een beter aanbod krijgt). Zo werkt de vrije markt, toch?
... Meer weergeven
19-04-2025
10:32
2
@luc55 schreef: Kijk nog eens naar de gelinkte pagina dat bedrag dat er niet op voor internet Wel de huurbox bedrag dat staat er duidelijk bij meerdere keren Op de gelinkte pagina https://www2.telenet.be/residential/nl/producten/telenet-tv/tvbox/omruilen-play-sports.html staat duidelijk het volgende: Goed om weten Je betaalt niets extra Omruilen is helemaal gratis als je je decoder huurt en internet van Telenet hebt. Ook de maandelijkse huurprijs verandert niet. Welke woorden van deze zin begrijp je niet?
... Meer weergeven
19-04-2025
10:18
1
Waar haal je die 75€ ??? Een internet abonnement bij Telenet kost geen 75€ extra. Voor de TV-Box mag je de goedkoopste internet formule nemen (met beperkt volume), gezien het verbruik van de TV Box niet meetelt @luc55 schreef: er was een klant die .... Zo begonnen vroeger ook alles sprookjes van Sneeuwwitje, Roodkapje, Assepoester etc ...
... Meer weergeven
19-04-2025
10:14
1
@luc55 schreef: Geen paniek de Bij de tv box gaat een modem bij geleverd worden om de voetbal te ontvangen vanaf 1 dec Je hebt dat nodig om sport te zien er worden geen extra kosten bij gezet de modem gaat allen met tv box werken niets anders @luc55 Kan je eens ophouden met hier verkeerde informatie te verspreiden. Het is niet de eerste keer dat je hier "zomaar" dingen zit te beweren 🙄 Maak a.u.b. een onderscheid tussen de realiteit en jouw dromen 😁 En als je iets beweert, vermeld dan a.u.b. de bron waar de info vandaan komt? Er is nog geen enkele info beschikbaar wat er zal gebeuren op 1 december 2025. Het enige wat we nu wel weten is: Dat Play Sports tegen het einde van het jaar niet meer beschikbaar zal zijn via CI+, Digibox & Digicorder, alleen via TV-Box Dat je geen TV-Box kan krijgen zonder internetabonnement Al de rest is pure speculatie. PS - puur technisch gezien heb je gelijk. Telenet zou Play Sports kunnen aanbieden op een TV-Box zonder internet, via een modem zonder internet. Maar tot nader order kan je geen TV Box krijgen zonder internet. Dus niet.
... Meer weergeven
14-04-2025
18:35
2
@oepla schreef: ik heb mijn factuur va 21,32 euro voor digitale TV niet otvangen wat moet ik doen ? Op "Mijn Telenet" kan je de factuur die je niet hebt ontvangen, zien of downloaden. Betaal ze dan zoals je anders een factuur zou betalen (met de juiste mededeling).
... Meer weergeven
12-04-2025
00:47
@Suzy schreef: @Master-Magic de Digibox en Digicorder zijn niet compatibel met de Telenet TV-box of Telenet TV-box IP, omdat deze achterliggend op totaal andere systemen draaien. Ze kunnen dus ook niet samen in het systeem geprovisioneerd worden. Maar het tv-signaal wordt niet afgesloten zodra je een Telenet TV-box IP hebt, je kan het dus perfect combineren met een CI+ module of tv-kijken via het compacte signaal. Mijn standpunt is dat een niet-interactieve Digibox hetzelfde is als een CI+module. De TV signalen worden door de ingebouwde CAM gedecodeeerd, en hebben hiervoor geen "platform" nodig. Puur technisch zou een niet-interactieve Digibox dus perfect gecombineerd kunnen worden met een TV-Box of TV-Box IP...
... Meer weergeven
12-04-2025
00:33
@Suzy schreef: We hebben wel eens nagevraagd hoe dit precies zit in het abonnement. Waar de prijs van de kabel-tv exact voor dient wanneer je enkel één of meerdere Telenet TV-box IP hebt. Dat geeft de gebruiker het recht om TV te kijken, en dekt de kosten voor de distributie van de TV signalen 😁. Op welke manier het signaal binnenkomt (coax, IP) maakt toch geen verschil? @luc55 schreef: Bedankt Suzy om dit na te vragen zou wel een besparing zijn van kosten Voor de mensen die enkel via de tv box ip kijken Dan zou enkel Auteursrechten worden aangerekend Grappig. Je denkt toch echt niet dat Telenet "gratis TV" zal aanbieden aan de gebruikers van de TV Box IP?
... Meer weergeven
12-04-2025
00:21
Waarom zou het netwerk dat niet aankunnen? Telenet kan perfect de TV streams naar de TV-Box IP prioriteren (of is het prioriseren of priotiriseren ?) ten nadele van internet 🤔. Als het netwerk te druk wordt wegens de vele TV-streams, dan zal het internet trager worden 🙄. En van zodra het netwerk klaar is voor multicast, zal dit de benodigde bandbreedte voor TV sterk reduceren ...
... Meer weergeven
09-04-2025
13:31
@lw24 schreef: Ik verwacht toch nog steeds een uitleg die bewijst waarom gloednieuwe apparaten van Apple hier niet aan voldoen terwijl mijn gsm van 4 jaar oud en tablet van 3 jaar oud hier wel nog aan voldoen.. Dat heeft niets met oude of nieuwe apparaten te maken, maar met verschil tussen software en hardware DRM. Indien uw nieuw apparaat software gebruikt voor de decryptie (vb Wivedine) in plaats van secure hardware, dan voldoet dit niet aan de "normen van bepaalde providers voor inhoudbescherming". Deze beschouwen sofware decryptie als een grote risico voor piraterij. Zo begrijp ik de reply van Telenet. Ik kan geen iOS advies geven, misschien is er op de Macbook Pro een instelling waarmee je hardware decryptie kunt aan/uit zetten? @lw24 schreef: In de tussentijd betaal ik evenveel als alle andere gebruikers voor mijn abonnementen.. Kan Telenet niets aan doen waarschijnlijk, je moet klagen bij de content provider (Play Sports), zij leggen de regels op aan Telenet (die alleen een "doorgeefluik" is). Maar het is goed dat het geflagged wordt ... dan kan Telenet nazien of er al dan niet sprake is van foute code, en of dit het gewenst resultaat is ...
... Meer weergeven
08-04-2025
13:22
1
Nederlandstalige zenders Comedy Central Disney Channel Discovery Channel Ketnet (HD) Nickelodeon NPO 1 NPO 2 NPO 3 Play4 Play5 Vlaams Parlement TV (HD) VTM Kids VRT 1 (HD) VRT CANVAS (HD) VTM VTM 3 Regionale Vlaamse zenders Focus (West-Vlaanderen) Franstalige zenders La Une RTL TVI Tip TV Radiozenders een 40-tal radiozenders (in digitale kwaliteit via de Coaxiaal digitaal (S/PDIF) audio uitgang) https://www2.telenet.be/zenderoverzicht?multisolution_attribute=kabel
... Meer weergeven
08-04-2025
09:39
@janne_man schreef: Je gaat een One aan voor een welbepaald aantal nummers. Of die actief zijn of niet, is niet relavant. Je betaalt voor het aantal dat je genomen hebt. Uw abonnement stoppen omdat je er een nummer uitgehaald hebt, is misschien in uw zienswijze een manier van beëindingen maar zo gaat dat niet. Stel dat je een woning huurt. Op zeker ogenblik verhuis je. Een maand later vraagt de eigenaar de huur op. Jij antwoord: ik woon hier niet meer, dus moet ik niet meer betalen. Kromme logica? Net zo met je gsm. Ik ben absoluut niet akkoord met jouw vergelijking. als je een huurovereenkomst verbreekt moet je inderdaad jouw contract opzeggen bij de verhuurder, en rekening houden met de contractuele opzegtermijn. bij een nummerportatie is dat anders (wettelijk) geregeld. er is géén opzegtermijn, alle (particuliere) telecomcontrcaten zijn voor "onbepaalde" duur, dus direct opzegbaar. het uitporteren van een nummer (zowel vaste lijn als mobiel) betekent automatisch de opzeg van deze lijn bij de vertrekkende operator. Je kan toch geen contract hebben voor een gsm nummer dat niet actief is 😶 ?? Telenet zou automatisch een One-for-5 moeten omzetten naar One-for-3 als er 2 nummers uitgeporteerd worden. Volgens mij is dat ook gebeurd. Als ik de TS goed begrijpt, contacteerde hij Telenet voor een ander probleem met de factuur (hij dacht ten onrechte dat zijn TV werd opgezegd?) @gdlm_ schreef: Alvast blij dat geen van jullie bij de supportafdeling van Telenet werkt. 😋 Het eerste en belangrijkste wat je daar moet doen is goed luisteren (in jullie geval lezen) om het probleem van de klant te begrijpen. Lees misschien nog eens mijn initiële post. Calm down ... Dit is een Forum van (Telenet gebruikers) die mekaar proberen te helpen, geen "Telenet klaagmuur". Wees tevreden dat mensen hun (vrije) tijd nemen om te antwoorden 🤔 ... Maar als ik jouw initiële post herlees, heb je eigenlijk geen vraag of probleem, maar wil je gewoon jouw frustratie afschrijven ... Jammer van onze tijd 🙄
... Meer weergeven
07-04-2025
23:59
@Martin schreef: mijn abo is : All-Internet Giga Speedboost Gezien "All "internet" (zonder speedboost optie) een snelheid heeft van 300/20 Mbps, en je 400Mbps haalt, lijkt het erop dat de Speedboost optie wel degelijk geactiveerd is. Normaal moet je dus 1 Gbps download / 40 Mbps upload krijgen. Maar je snelhied lijkt mij verkeerdelijk gecapt op 400 Mbps. Deze cap wordt toegepast op de oudere Doscis 3.0 modems (vb CH7465LG), zelfs met de Speedboost optie... Enige oplossing is Telenet bellen en het probleem nog eens voorleggen. PS - Welke upload heb je?
... Meer weergeven
07-04-2025
17:58
@Martin schreef: 1) Modem/router intern probleem of profiel Zelfs met een nieuwe modem/router: soms staat je lijnprofiel bij Telenet niet juist afgesteld. De snelheidsprofielen bij Telenet moeten overeenkomen met je abonnement. Oplossing: Klantenservice vragen of je modem "correct geprovisioneerd" staat voor je snelheid. Dat is inderdaad een mogelijkheid. De Klantendienst kan perfect zien op welk profiel je modem synchroniseert. Als dit continu 400 Mbps blijft, lijkt het mij toch een verkeerde provisionering. @Martin schreef: 2) Segmentcongestie / node saturation Kan bij jouw node ("wijkverdeelkast") optreden als er veel nieuwe aansluitingen zijn. Vooral als dit continu 400 Mbps blijft, en niet fluctueert, kan dit wijzen op capaciteitsprobleem in je wijk. Dat geloof ik niet. Bij mijn weten zal Telenet geen modemprofielen wijzigen naar aanleiding van congestie 🤔. Er zijn 2 mogelijke reden voor een snelheidverlaging als je opgemerkt wordt als "intensieve gebruiker" (overschrijden van de FUP), dan wordt je snelheid tijdens de piekuren tijdelijk verlaagd (tot het einde van de factuartieperiode). Maar dan krijg je véél minder dan 400 Mbps. Tijdnes de daluren surf je verder onbeperkt verdeling bandbreedte: op een verzadigde node wordt het internetverkeer van bepaalde applicaties (downloaden, FTP, ..) preventief verlaagd tijdens de drukke periodes. bron: https://www2.telenet.be/business/nl/klantenservice/internet/meer-over-je-internet/wat-is-telenet-netwerkbeheer.html?multisolution_attribute=verdeling-bandbreedte @Martin schreef: alvorens terug naar telenet te bellen toch graag jullie mening hierover modem is : FAST3896LG-TN Deze (Docsis 3.1) modem kan 1 Gbps aan. Maar welk abonnement heb je? PS - Misschien (een beetje) off-topic, maar als je een eigen modem hebt, kan je precies zien op welke snelheid jouw modemprofiels staat. Zo weet je of je het juiste profiel hebt, of de fout ergens anders ligt 🤔.
... Meer weergeven
07-04-2025
17:22
Bedankt voor de correctie. De "DVB-C ontvangers" die ik hieboven bedoelde, ondersteunen dus DVB-C (kabel) en DVB-T/T2 (antenne). Een goedkope (en voorlopige) oplossing om met een oude TV nog naar de niet-verselutelde Telenet zenders te kijken (tot DVB-C uitgefaseerd wordt).
... Meer weergeven
Berichten met likes
Onderwerp | Likes | Gepost |
---|---|---|
1 | 27-04-2025 19:27 | |
2 | 26-04-2025 22:57 | |
1 | 26-04-2025 13:41 | |
1 | 24-04-2025 15:47 | |
1 | 23-04-2025 11:30 | |
1 | 22-04-2025 13:05 | |
1 | 21-04-2025 10:23 | |
1 | 21-04-2025 10:29 | |
2 | 19-04-2025 10:32 | |
1 | 19-04-2025 10:18 |
Geaccepteerde oplossingen
Onderwerp | Weergaven | Gepost |
---|---|---|
669 | 28-03-2025 09:04 | |
693 | 01-03-2025 13:29 | |
732 | 01-02-2025 13:25 | |
856 | 12-01-2025 18:05 | |
698 | 07-01-2025 17:10 |