flip1953
Freshman Meesterweter
flip1953
Neem contact met mij op
Onlinestatus |
Offline
|
Datum laatste bezoek |
16-05-2025
18:51
|
Lid sinds: 30-06-2021
Datum laatste bezoek: 16-05-2025 18:51
Ranking
Freshman Meesterweter
29-04-2025
11:52
@Kristof schreef: Ik lees ook overal dat powerlines niet werken in een stekkerdoos, maar hier hebben ze altijd al in een stekkerdoos gezeten en werken prima "Prima" voor het miniem gebruik dat jij hebt (interactiviteit digicorder) ... Maar je verliest altijd snelheid via zo'n stekkerdoos en verlengkabel. Advies is dus inderdaad zoveel mogelijk direct in het stopcontact, en eventueel de stekkerdoos aansluiten op het ingebouwd stopcontact van de Powerline. Hierop kan je dan modem, digicorder, TV toestel etc ... op aansluiten.
... Meer weergeven
29-04-2025
01:34
@Kristof schreef: Nu zijn die powerlines hier zeker al 15 jaar oud, weet niet hoelang deze zo meegaan. Zijn powerline van een ander merk ook goed? 1) Zolang je geen probleem ondervindt met de 15-j oude Powerlines moet je deze niet vervangen. Ze dienen alleen voor de interactiviteit van de TV decoder. 2) Je kan een stel Powerlines van gelijk welk merk gebruiken, zolang ze aan elkaar "gepaired" zijn.
... Meer weergeven
28-04-2025
17:15
@Kcquipor schreef: Toch enkele vragen die al direct komen: - In de tekst zie ik “7 Play Sports kanalen” dus gaat Play Sports 8 weg of zijn er plannen voor rebranding van kanalen? Voor zover ik begrijp behoort het kanaal "Play Sports 8" niet tot het betalend Play Sports pack. Ik ga er dus van uit dat er voor Play Sports 8 niets verandert, en dat beschikbaar blijft voor alle Telenet TV klanten (alleen niet meer beschikbaar op DVB-C na 30/11/25).
... Meer weergeven
27-04-2025
19:27
1
@Master-Magic schreef: De app is al beschikbaar... Android: Apple: Dat is goed nieuws (was mij niet bekend). Dat wil dus zeggen dat onze vriend @Liam004 perfect naar Play Sports zal kunnen kijken (streaming) met zijn Mobile Vikings internet verbinding, en geen apart Telenet internet nodig heeft 😀
... Meer weergeven
27-04-2025
17:41
@Hofkens schreef: Ben ook wel eens benieuwd of Play Sports 8 (het kanaal dat dit seizoen gratis live veldrijden heeft uitgezonden voor iedereen) ook getroffen wordt door deze aanpassingen. Anders zou het betekenen dat er nog wel veel meer mensen die geen abonnement op Play Sports hebben een gedwongen overstap zullen moeten maken naar de TV Box. De mededeling dat Play Sports vanaf volgend jaar, alléén via de TV-Box te ontvangen zijn, slaat volgens mij alleen op het betalend Play Sport abonnement. In de Wyre timetable voor het uitfaseren van DVB-C stond inderdaad dat dit gefaseerd zou gebeuren: eerst verdwijnen de VOD kanalen uit het DVB-C spectrum, daarna gefaseerd de extra betaalpakketten en de minder courante zenders ... Als laatse het Compact Signaal ...
... Meer weergeven
26-04-2025
22:57
2
@Emile51 schreef: Heb hier problemen met Netflix en IPv6. Opstelling: CV8560E, Draytek 2927ax router, meerdere wifi-gebruikers waaronder een Telenet TV-Box. Werkt zoals het moet, behalve als ik IPv6 inschakel op de router. Al eens geprobeerd om de TV-Box rechtstreeks aan de modem aan te sluiten ipv via de Draytek?
... Meer weergeven
26-04-2025
13:41
1
De enige manier om van zijn gezaag af te zijn is dit topic sluiten? Want alles is al gezegd (en honderd keer herhaald) 😫
... Meer weergeven
26-04-2025
13:37
@Peter78 schreef: Amen! Maak je toch niet zo druk, wij begrijpen héél goed dat jouw originele vraag alleen ging over TV-box V2 versus IP-box. @PhilippePbreidt de vergelijking nu uit tot een 3de optie: namelijk de streaming via de Telenet TV App. Mag het? We vergelijkien nu dus de kwaliteit tussen: TV-box V2 voa coax. versus TV Box IP via het (Telenet) IP netwerk. versus Telenet TV App via internet. @Peter78 schreef: Wat de beeldkwaliteit met u Android box is zal mij een zorg zijn die box ontvangt namelijk niet de streams die de TV-box IP ontvangt! Wat doet je vermoeden dat de streams die Telenet naar een TV-Box IP stuurt, en de streams die Telenet naar hun TV App stuurt niet dezelfde zijn? Of denk je dat Telenet daar volledig aparte servers staan heeft, met alle opnames van alle programma's gedupliceerd om er aparte bronnen van te maken voor de TV Box vs TV App? (Buiten dat hun data natuurlijk wel gedupliceerd staan voor back-up doeleinden)
... Meer weergeven
24-04-2025
15:47
1
@Liam004 schreef: Je kent er niets van @janne_man , je verdedigt de illegale handelspraktijken van Telenet. @Liam004 Ga jij nu echt blijven zagen tot iedereen jou gelijk heeft? Hoe kinderachtig is dat? Wij kennen ondertussen jouw standpunt, en niet iedereen is het met jou eens. Aanvaard dat toch ... Is Proximus dan ook "illegaal" bezig? Alleen klanten met internet van Proximus kunnen Proximus TV erbij nemen. Afzonderlijk niet te verkrijgen (hoewel het puur technisch gezien wel mogelijk zou zijn).
... Meer weergeven
23-04-2025
11:30
1
@Kristof schreef: Ikzelf heb een klantnummer waarop ik internet heb, heb nog basic internet wat blijkbaar nietmeer bestaat nu. Later hebben mijn ouders digitale tv genomen (jaren terug dus geen telenet tv iconic) maar op hun naam dus een ander klantnummer. Ik zou toch eerst eens bekijken wat de prijs is dat jullie betalen voor de 2 formules: Basic Internet is nu EASY INTERNET (100/10 Mbps, 150GB volume) en kost €34.95 per maand. Digitale TV met een (interactive) decoder is nu Telenet TV Iconic en kost €22.92 per maand (inclusief éérste digicorder of TV-Box). De bundel (Pack "EASY INTERNET + TV") kost €66.72 per maand, met andere woorden: €8.85 per maand méér dan de 2 apart 🤔 Maar je hebt inderdaad maar één modem nodig ...
... Meer weergeven
22-04-2025
13:35
@janne_man schreef: Een klant met kabel tv en geen ander producten van Telenet schaft zich een CI+ aan (nu tweede hands en tot onlangs bij Telenet). Bij de registratie van dit product verandert zijn kabelabonnement in destijds, Digitale TV van Telenet, vandaag onder de naam iconiq TV. Hier moet ik jou tegenspreken hoor Een klant die alleen via een CI+ module kijkt, of via een aangekochte (niet-interactieve) digibox/digicorder is inderdaad een "Telenet TV" klant, en geen "Telenet TV iconic" klant. Hiervoor betaalt hij alleen de kosten van het kabelabonnement van €21.32 per maand, gefatureerd als "Telenet digitale TV") Een klant met een gehuurde digicorder / TV-Box betaal hierbovenop nog eens €10.95 voor de eerste Box. Telenet TV Iconiq kan jevolgens mij niet apart krijgen of bestellen, maar dat is een optie als je al Internet van Telenet hebt (Telenet One, Wigo, All Internet)? In de prijs van Telenet TV Iconiq is het kabelabonnement (€21.32) en de eerste TV-Box inbegrepen. Als je bijvoorbeeld "EASY Internet + TV" bestelt, betaal je €66.72 = €34.45€ (Easy Internet) + €21.32 (Telenet TV) + €10.95 (TV-Box of digicorder). Je betaalt dus €32.27€ voor TV Iconiq bovenop het Internet abonnement. Bij hogere abonnementen krijg je dan wel een korting op TV Iconic (vb 13,52€ bij ALL Internet + TV) ... @janne_man schreef: Dit zijn de voorwaarden die Telenet meedeelt: Ik heb TV met een kaartje (4 kaartjes, dus 4 "DTV lijnen") - op geen nekele van die 4 lijnen krijg ik toegang tot Telenet TV via de Telenet TV App of via de Telenet-TV website 🙄
... Meer weergeven
22-04-2025
13:05
1
@Liam004 Ik denk dat wij het allemaal roerend met jou eens zijn dat een TV-Box zou kunnen werken zonder internet van Telenet, gezien het verkeer tussen de TV-Box en de Telenet IPTV servers het Telenet netwerk niet verlaat. Als ik vanuit mijn Telenet internet een remote verbinding zou maken met jouw PC, dan zal dat verkeer stricto senso ook niet via het "internet" lopen, zelfs als we aan weerzijden ons publiek IPv4 gebruiken, maar blijft "intern" op het Telenet netwerk 🤔 Telenet beweert ook niet dat de TV Box internet nodig heeft voor Play Sports, ze zeggen alleen dat: dat je een TV-Box zal nodig hebben voor Play Sports (en binnen enkele jaren voor alles). en dat een TV-Box alleen te krijgen is, als je ook internet klant bent (dat is een commerciele beslissing). Net zoals Proximus ook beweert dat je Internet nodig hebt om Proximus TV te kunnen krijgen (wat eigenlijk ook niet klopt gezien dat via een aparte VLAN loopt). En omdat je ook allerlei Apps kan gebruiken op de TV-Box - die internet nodig hebben - wilt Telenet de TV-Box alleen geven aan klanten met Internet. Dat je dat "bedrog" of "oneerlijke handselspraktijken" noemt is jouw persoonlijke mening, je kan deze beslissing altijd voor een rechtbank proberen aan te vechten (of een klacht sturen via de site van de FOD Economie). PS - Ik ben géén Telenet medewerker, ik ben wel een "bijna-tachtigjarige" met alleen TV van Telenet (zonder internet), ik zal dus ook door deze policy betroffen worden ...
... Meer weergeven
21-04-2025
10:29
1
@Liam004 schreef: Dat is perfide bangmakerij. Telenet heeft nergens op hun website een officiële datum bekendgemaakt. Dit betekent dus dat de datum van 1 december die is vooropgesteld nog helemaal niet zeker is. De post van een moderator Play Sports zonder internet - Pagina 3 - De Netweters geeft wel een heel duidelijke datum: 30/11/2024 Nog niet officiëel aangekondigd via de website, de bovenstaande post vermeldt ook op welke manieren de communicatie zal gebeuren.
... Meer weergeven
21-04-2025
10:23
1
@janne_man schreef: Als je een abonnement hebt op wat nu verkocht wordt onder de naam iconiq-tv en dat vroeger verkocht werd onder de naam Digitale tv van Telenet, dan volstaat de tv-app van Telenet om te kijken. Het klopt dat je ook internettoegang moet hebben, maat dat hoeft helemaal niet internet van Telenet zijn. Internet toegang kan ook draadloos via het gsm-signaal. Ook dan hoeft het niet via een Telenet gsmnummer. Een kijker bij wie Telenet een CI+ geregistreerd heeft en zijn maandelijks abonnement betaalt is een iconiq kijker en geniet alle voordelen van dit abonnement. Als die kijker enkel een CI+ heeft en niet anders, ook niet elders, dan geniet die enkel van het rechtstreeks kijken en eventueel, afhangend van zijn tv-toestel van de opnames die hij maakt. Als de kijker ook internettoegang heeft, of dat nu internet is bij Telenet of elders, is geen criterium, of via 5G ook al dan niet bij Telenet, dan kan deze kijker de telenet tv app gebruiken en kijken onder de voorwaarden van deze app. Dit is een goede poging om het duidelijk uit te leggen, maar dat is volgens mij toch verkeerd het klopt dat je geen internet van Telenet moet hebben om via de TV App te kunnen kijken. Je kan de TV App overal gfebruiken, thuis, onderweg of in Europa maar je hebt geen toegang tot de Telenet TV App als je geen internet van Telenet hebt. een kijker die alleen via CI+ kijkt betaalt niet voor TV Iconic (€22.92 pm) maar voor het kabelabonnement (€21.32€) en heeft geen toegang tot Telenet TV. Met andere woorden: Play Sports (via Telenet TV App) zonder internet van Telenet is (vandaag) niet mogelijk. Kan wel nog veranderen tegen 1/12 🤔
... Meer weergeven
Berichten met likes
Onderwerp | Likes | Gepost |
---|---|---|
1 | 14-05-2025 08:19 | |
1 | 04-05-2025 14:40 | |
1 | 10-05-2025 23:51 | |
2 | 05-05-2025 18:16 | |
1 | 30-04-2025 17:30 | |
2 | 04-05-2025 14:34 | |
2 | 02-05-2025 13:39 | |
1 | 01-05-2025 17:11 | |
1 | 01-05-2025 14:07 | |
1 | 27-04-2025 19:27 |
Geaccepteerde oplossingen
Onderwerp | Weergaven | Gepost |
---|---|---|
805 | 28-03-2025 09:04 | |
871 | 01-03-2025 13:29 | |
840 | 01-02-2025 13:25 | |
982 | 12-01-2025 18:05 | |
814 | 07-01-2025 17:10 |