flip1953
Freshman Meesterweter
flip1953
Neem contact met mij op
Onlinestatus |
Offline
|
Datum laatste bezoek |
29-04-2025
22:21
|
Lid sinds: 30-06-2021
Datum laatste bezoek: 29-04-2025 22:21
Ranking
Freshman Meesterweter
06-04-2025
22:55
1
@rainbowniagara schreef: Is inderdaad een buitenverblijf aan zee. In het kostenpakket van het gebouw zit wel een bedrag voor kabeltv, maar vermits er geen analoog signaal meer wordt uitgezonden, heb ik eigenlijk nooit begrepen voor wat dit bedrag dient. Zou ik eigenlijk moeten navragen bij de syndicus. Dat bedrag dient voor de gemeenschappelijke kabel aansluiting van het gebouw, dat intern doorverdeeld wordt naar de TV aansluiting van de verschillende appartementen. Dan heb ik de perfecte oplossing voor jou: koop een externe DVB-C tuner, éénmalige kost ca 40 EUR. Bijvoobeeld: https://www.amazon.nl/Edision-aardontvanger-HDMI-kabel-WiFi-ondersteuning-afstandsbediening/dp/B09MDF3ZB4/ref=sr_1_2 Edision Picco T265 PRO - Satelliet winkel CardWriter Let wel dat de tuner DVB-C ondersteunt, de meeste van die apparaten ondersteunen DVB-C (kabel) en DVB-T2 (satelliet). Hiermee kan je alle niet-versleutelde zenders ontvangen (20-tal) en DVB-C radiokanalen. Deze toestellen hebben een eigen afstandsbediening, je kan er mee opnemen (op een USB-stick), hebben een programmagids (2 dagen via DVB-C), etc ... @rainbowniagara schreef: Sowieso heb ik gemerkt dat ik een nieuwe tv moet kopen, want ik heb gezien dat ik geen hdmi-aansluiting. Dus de google chrome cast zou sowieso niet gaan. Niet nodig om een nieuwe TV te kopen. De externe DVB-C ontvangers hebben meestal een SCART of een analoge VIDEO uitgang, waarop je TV kan aansluiten.
... Meer weergeven
05-04-2025
14:06
1
@rainbowniagara schreef: Ik wist niet dat je zo'n kaart tweedehands kon kopen. Ik zal eens zoeken. Nu enkel nog een tv kopen waar deze kaart inpast. Huidige tv is 25 j oud. Heeft altijd gewerkt totdat analoog signaal uitgeschakeld werd Je kan ook zonder CI+ kaart naar het "Compact Signaal" kijken (dat is de vervanging van de analoge zenders). Misschien is dat genoeg voor een zomerverblijf (20-tal zenders). Let wel: zowel voor het ontvangen van het volledig aanbod (via de CI+ kaart), als voor het Compact signaal, heb je op je op je 2de verblijf een kabelaansluiting nodig, en een actief kabelabonnement (€21.32 per maand): Tarieven televisie @rainbowniagara schreef: Inderdaad geïnformeerd voor een tweedeverblijfabonnement maar vermits ik maar alleen in de zomermaanden ga, had ik er weinig animo voor om dit af te sluiten. Natuurlijk als het niet anders gaat, dan zullen we voor deze oplossing gaan. Geen idee of dit nog bestaat, maar vroeger kon je bij Telenet uw abonnement tijdelijk "bevriezen" (voorbeeld tijdens een verbouwing). je "bevriest" de aansluiting (via telefoontje naar het 666666 nummer). je betaalt geen abonnement meer (modem wordt gedeactiveerd). van zodra je terug in de woning bent, laat je de bevriezing opheffen, en je hebt terug internet + TV zonder kosten. Enkele beperkingen: tijdens de opschorting bleef je "auteursrechten" betalen (ca 4.5€ per maand), hoe gek het ook klinkt. je kan maximaal één keer per jaar het abonnement bevriezen. het opschorten mag maximaal 6 maanden duren. gekoppeld GSM abonnement liep gewoon door. Ideaal voor een zomerverblijf om 6 maanden per jaar internet + TV te hebben?
... Meer weergeven
02-04-2025
10:57
@leonell schreef: Het probleem doet zich enkel voor bij opgenomen items en bij terug kijk tv. Ook enkel op bepaalde tijdstippen van de dag. In de week zo tussen 18u en 22u. Veel verschillende symptomen. Nu je het probleem toch iets concreter en duidelijker hebt omschreven, zie ik 2 mogelijke oorzaken: overbelasting op het netwerk gedurende de drukke uren. Zoals je weet is coax een gedeeld medium, met een zéér grote graad van overboeking. Telenet probeert dat te voorkomen door: netwerkbeheer (snelheid beperken van de grote downloaders). frequentie spectrum te vergroten (eerst stap van 850 Mhz naar 1 GHz), zodat er iets meer bandbreedte vrijkomt voor meer download. Docsis 3.1 Storing op het netwerk gedurende bepaalde uren. Dat kan bijvoorbeeld door één klant veroorzaakt worden met een slecht TV toestel of slechte binneninstallatie, die op bepaalde uren (18u - 22u) zijn toestel aanzet 🤔. Beide problemen moet Telenet oplossen 🤔 @leonell schreef: De buren hebben reeds contact opgenomen met de technische dienst maar daar krijgen ze de standaard antwooorden waar ik weinig vertrouwen inheb en ook niets oplost. Als jij problemen ondervindt, dan moet jij bellen - niet de buren - en jouw probleem gedetailleerd beschrijven. Heb je al zelf naar de klantendienst gebeld? PS - Welke modem heb je? zie: https://www2.telenet.be/residential/nl/klantenservice/internet/modem-en-andere-toestellen/alles-over-je-telenet-modem.html Zorg ervoor dat je zeker een Docsis 3.1 modem hebt, want hiermee kan je gebruik maken van de nieuwe uitgebreide frequenties, en op die manier minder vatbaar voor overbelasting: CH6643E, CV7160E, CH7465LG-TN zijn oude D 3.0 modems CV8560E, CH8568LG, F(a)ST3896LG(TN) zijn nieuwe D 3.1 modems Als je een oude mdoem hebt, ga deze dan omwisselen in het dichstbij gelegen Telenet center.
... Meer weergeven
31-03-2025
19:30
2
@Master-Magic schreef: ik denk dat de streaming ook zal verbeteren eens er meer bandbreedte vrij is en er meer plaats is voor het internet om stabieler en sneller te kunnen werken eens de coax kabel zenders er af zijn, dan is het enkel internet en streaming op de kabel (naast telefonie deels) en is er meer ruimte om dit te verbeteren en aan te bieden. Streaming zal pas verbeteren van zodra Telenet overgaat naar multicast voor live TV. Maar zover zijn we nog niet ... Bij unicast wordt de stream naar iedere afzonderlijke gebruiker gestuurd, en neemt dus veel bandbreedte in beslag (one-to-one). Bij multicast wordt één stream gestuurd naar verschillene ontvangers (one-to-many), en neemt dus veel minder bandbreedte in beslag. Op die manier kan de bitrate heel sterk verhoogd worden zonder grote impact op de internet bandbreedte.
... Meer weergeven
31-03-2025
18:26
1
@sb schreef: Dan in Mijn Telenet Bridging ingesteld. Spannend, want ik had eerst xx-xx-xx-xx-xx-xx gebruikt ipv xx:xx:xx:xx:xx:xx en ik kreeg de vage 'oeps er Vandaar dat wij altijd als raad meegeven (zie ook @Arnie hierboven) , om het MAC adres wat je bij "Verbonden toestellen" ziet staan te kopiëren en te plakken bij bridging. dan ben je zeker van het juiste MAC adres (geen twijfel tussen de verschiilende MAC adressen die een rouer kan hebben) dan ben je zeker dat je het juiste formaat gebruikt. @sb schreef: Makkelijker zou geweest zijn als de melding gewoon zou zeggen dat ik : moest gebruiken ipv -. Misschien een idee om door te sturen naar de achterliggende diensten, want dat zijn inderdaad lastige foutmeldingen, die kunnen vermeden worden
... Meer weergeven
31-03-2025
18:17
2
De geest van de huidige tijd??? Hoe vaak steek in mijn energie en tijd om uitvoerig raad te geven bij een gesteld probleem, om dan vast te stellen: dat ze met jouw raad niets aanvangen, omdat ze het toch beter weten ... of dat je nooit enige feedback krijgt ... Ik word daar ook zo moe van 🙄
... Meer weergeven
31-03-2025
18:07
@sb schreef: Vandaag mijn modem ingeruild voor een CV8560E bij Auva Zonhoven. Zoals gewoonlijk waren ze heel vriendelijk en ze hebben zelf de modem geactiveerd, ik moest geen contact opnemen met Telenet. Modem aangesloten, ingeschakeld, Bridging ingesteld door MAC-adres router in te geven, router en AP opnieuw opgestart en alles werkt. Bedankt voor de feedback. Zo zie je maar hoe "poepsimpel" het is om een router aan te sluiten achter een CV8560E 😁 En hoe eenvoudig die te verkrijgen is (ook voor niet-business klanten). Begrijp nog altijd niet waarom dezelfde winkel jou vorige keer met een kluitje in het riet stuurde 😫 ... alleen voor business klanten > NIET technische dienst moeten bellen om te activeren? > NIET
... Meer weergeven
31-03-2025
10:46
1
@kschiffauer schreef: Ja, precies zoals ik al vermoedde. Dat DMZ-adres aan staat is de oorzaak van het probleem. Ik ga proberen om het modem terug in fabrieksinstellingen te zetten en daarna mijn gewensten bridging instellingen weer gebruiken in de hoop dat het werkt Jij bent zodanig gefocust om het "probleem" van die DMZ dat je géén andere oplossingen wilt zien. Net zoals @Arnie ben ik er ook van overtuigd dat dit jouw probleem niet is, en een reset van je modem zal ook niet helpen (want Telenet zal na de reset jouw oude gegevens terug doorspelen). Heb je nu al eens gecontroleerd of jouw router instellingen correct staan (router ingesteld in router mode, en niet in bridge of AP mode, WAN poort ingesteld op dynamisch IP (DHCP), router herstart, etc ...).
... Meer weergeven
30-03-2025
00:38
@luc55 schreef: Het kan van buiten komen maar je moet zeker zijn Als toch van binnen komt na telenet niu kost het je 85 euro voor de technieker Als het probleem opgelost geraakt met 85€, is het een goedkope reparatie, toch?🤔 Waar krijg je nog een vakman voor 85€?🤗
... Meer weergeven
30-03-2025
00:33
@kschiffauer schreef: Op deze screenshot van jouw router zie ik WAN IP 192.168.0.180 met Gateway 192.168.77.1 ??? Uptime 44 uur (1d 20u) ??? Ik vermoed dus: dat de router WAN niet correct op DHCP staat - want (zonder bridge) zou je een Gateway IP 192.168.0.1 moeten krijgen. de router niet opnieuw werd opgestart, zoals herhaaldelijk geadviseerd werd. Als je alles correct gedaan hebt, namelijk: het correcte WAN adres ingeven in bridging. router WAN op dynamisch IP (DHCP). router herstarten. Dan zal je een publiek IPv4 adres krijgen op jouw router. Nu heb ik het vermoeden dat er iets niet klopt in je routerinstellingen (en dat je de router niet hebt herstart).
... Meer weergeven
29-03-2025
09:45
2
@kschiffauer schreef: Nu krijg ik een prive IP adres 192.168.0.180 maar wens een publiek IP adres 84.193.xxx.xxx Je hebt niets te "wensen", het publiek IPv4 adres dat je zal krijgen op de WAN poort van jouw router zal een willekeurig IPv4 adres zijn uit één van de vele IPv4 adres ranges die Telenet bezit (dus niet noodzakelijk een 84.193.xxx.xxx adres. Indien je alles correct gedaan hebt, namelijk: het correcte WAN MAC adres van je router ingevuld onder "Modem bridging" de router hesrtart Dan krijg je een publiek IPv4 adres. Je zal dan jouw router nog altijd zien staan onder verbonden toestellen, maar je zal dan het publiek IPv4 adres zien (+ eventueel IPv6 indien geactiveerd op de router) Zolang je een lokaal IP adres (192.168.0.x) blijft zien heb je iets verkeerd gedaan 🤔 staat je WAN poort op dynamisch IP (niet dat je het 192.168.0.x adres hebt vastgezet?) weet dat een router meerdere MAC adressen heeft (WLAN Mac, LAN Mac, WAN Mac, etc ...), het is dus belangrijk om het correcte MAC adres - in het correcte formaat - te gebruiken (copy/paste) @kschiffauer schreef: Dus ik ontvang dan een /30 publiek IP Adres? 1 voor het modem en 1 voor mijn router? Zowel jouw modem als jouw router krijgen een verschiilend IPv4 adres. Of dat een /30 adres is of iets anders maakt niets uit, het kunnen zelfs 2 adressen zijn uit een totaal verschillende IPv4 range ...
... Meer weergeven
28-03-2025
17:35
3
De TS heeft een CV8560E, dat zie je toch uit de screenshots 🤔. Aan de DMZ instellingen moet je niets veranderen. Copy/Paste het MAC adres van jouw router naar Bridging, dat is inderdaad het correcte MAC adres. Herstart je modem of de router. De modem kan je ook via "Mijn Telenet" rebooten (niet resetten). Jouw router zal dan een publiek IPv4 adres krijgen, maar dat zal niet hetzelfde IPv4 adres zijn als de modem. Jouw CV8560E blijft gewoon werken als router, je krijgt dus 2 IPv4 adressen (en 2 netwerken)... Wat jij wilt (volgens de screenshot hierboven) namelijk het publiek IP van jouw modem "overhevelen" naar jouw router zal nooit lukken (en dat is ook de bedoeling niet, toch?
... Meer weergeven
28-03-2025
09:04
4
Het is misschien een subjectieve ervaring, maar de meesten vinden de kijkervaring via coax beter. Persoonlijk zou ik voor de TV-box met coax gaan, maar er rekening mee houdend: - dat coax binnen de 5 jaar uitgefaseerd wordt, en je dus later zal moeten overstappen (waarschijnlijk zullen de huidige TV-boxen dan verder werken via IP) - dat er in 5 jaar veel verandert, wellicht komen er tegen die tijd nieuwere en betere TV-boxen IP? Het is ook goed mogelijk dat de oude coax TV-boxen stilaan uit voorraad geraken, en alleen nog nieuwe TV-boxen IP beschikbaar zullen zijn. Het zal nog een hele klus zijn voor Telenet om alle (miljoenen?) coax boxen / digicorders etc te vervangen ...
... Meer weergeven
27-03-2025
23:49
@leonell schreef: Heb vandaag geprobeerd de coax te vervangen, maar de coax kabel is met een geschroefde verbinding op de modem? Dit soort kabels heb ik niet in mijn bezit. Heb wel opgemerkt bij het losmaken dat de schroefverbinding niet helemaal tot het einde gedraaid was. Goed terug geplaatst. Het ging niet over de coax waarmee jouw modem verbonden is, maar over de coax maarmee jouw TV Box verbonden is ...
... Meer weergeven
25-03-2025
19:06
1
Welke keuze heb je voor "type toegangspunt"? Type toegangspunt (APN) : default (kleine letters) of internet/normaal (bij een keuzemenu https://www2.telenet.be/residential/nl/klantenservice/mobiel-en-vast/mobiel-instellen-en-gebruiken/maak-je-mobiele-toestel-klaar-om-te-surfen--mailen-sms-en.html?multisolution_attribute=surfen En inderdaad geen username/paswoord.
... Meer weergeven
Berichten met likes
Onderwerp | Likes | Gepost |
---|---|---|
1 | 27-04-2025 19:27 | |
2 | 26-04-2025 22:57 | |
1 | 26-04-2025 13:41 | |
1 | 24-04-2025 15:47 | |
1 | 23-04-2025 11:30 | |
1 | 22-04-2025 13:05 | |
1 | 21-04-2025 10:23 | |
1 | 21-04-2025 10:29 | |
2 | 19-04-2025 10:32 | |
1 | 19-04-2025 10:18 |
Geaccepteerde oplossingen
Onderwerp | Weergaven | Gepost |
---|---|---|
669 | 28-03-2025 09:04 | |
694 | 01-03-2025 13:29 | |
732 | 01-02-2025 13:25 | |
856 | 12-01-2025 18:05 | |
699 | 07-01-2025 17:10 |