24747
netweters
|
152256
antwoorden
|
20683
vragen
|
Het is zo ver, we zijn als Netweters-team ontzettend blij dat we eindelijk mogen bevestigen dat de eSIM eraan komt!
Binnenkort kan je als Telenet-klant dus effectief kiezen voor een eSIM in plaats van een fysieke simkaart.
Wat is een eSIM?
Een eSIM is een geïntegreerde simkaart die je digitaal kan updaten.
Binnenkort ontdek je alles over de eSIM op de Klantenservice van Telenet (deze pagina's staan nog niet live momenteel, nog even geduld dus ;-)).
Soft launch
Op 29/01 start Telenet met een soft launch van de eSIM. Dat betekent dat de eSIM eerst beschikbaar zal zijn via een beperkt aantal kanalen in januari.
Later zal je de eSIM uiteraard ook via de online kanalen (MyTelenet of MyTelenet-app en onze website) beschikbaar zijn.
Hoe je fysieke simkaart omruilen of een nieuwe eSIM bestellen?
Wil je als klant:
Voila, bij deze dus de extra bevestiging waarop velen van jullie aan het wachten waren.
Uiteraard komt er nog extra informatie aan vanaf 29/01.
Zodra deze info live staat, zullen we deze aankondiging aanvullen met de nodige links naar deze artikels en pagina's.
Vragen zijn uiteraard altijd al welkom, maar de kans is groot dat we deze pas vanaf 29/01 gaan kunnen beantwoorden.
Normaal gezien is zo een QR code maar één keer te gebruiken , althans dat weet ik van de tijd bij Orange toen ik daar nog klant was. Bij Proximus weet ik niet of je deze nog eens zou kunnen gebruiken.
Het zou wel handig zijn als deze meerdere keren te gebruiken is bijvoorbeeld door aankoop van een nieuw toestel.
@Moderator weet iemand van jullie dit of dat de mee geleerde QR code meerdere keren te gebruiken is ? Of is het dat als je een andere gsm hebt bijvoorbeeld of als je de Esim lijn wist dat je dan een nieuwe code dient te gaan halen ?
Zonder moderator...
Ik kan je zo ook wel vertellen, dat ie maar 1 keer te gebruiken is, je wil fraudeurs wel extra makkelijk maken, nieuw toestel, nieuwe e-sim, dus nieuwe code...
Vraag me af, moet binnenkort mijn iPhone binnen doen omdat m’n batterij versleten is en aangeraden wordt een nieuwe te laten plaatsen, maar er zit een E-Sim in en zal dus een tijdje een andere telefoon nodig hebben, dus die E-Sim moet dan in een ander toestel en na reparatie moet die weer in mijn toestel, zou dat geen problemen geven voor je nummer met E-Sim, is toch geen handige optie dan.
Heb ook een Mobile Vikings e-sim, en daar gaat 't ook niet...
Vorige week nog gedaan, bij Mobile Vikings, heb nu 4 sims op 1 telefoon, in de App vervangsim aanvragen, 1 min wachten, QR code lezen klaar, dit kan ook met 1 telefoon, je hebt geen 2 telefoons nodig om de QR code te scannen, enkele minuten koste het...
Hello😋
Zoals je schrijft, bij “Mobiel Vikings” en je moet niet naar de boetiek van Telenet langsgaan! Telefoontje en je krijgt onmiddellijk een eSim via mailtje via hun webpagina aanvragen!
Voor info.. de eSim Apple Watch kan alleen werken met combinatie van een Apple iPhone uitsluitend met een oneNimber van Telenet. Apple werkt alleen en uitsluitend voor dexeSim en Apple Watch met Telenet en geen enkele ander mobiel provider!
Maar ja de eSim van Telenet en One Number met de Apple Watch werkt niet sinds meer dan 6 maanden!!!!
Wat gaat niet ? DexeSim voor de telefoon ? Of met de eSim in combinatie met de Apple Watch?
Als je al een e-sim van Telenet hebt, hoef je niet meer langs boetiek om te wisselen, kan gewoon via klantenservice...
De e-sim voor smartphone heeft niets met one number te maken, geen idee waarom je daar telkens over begint...
@patrick37 schreef:@Moderator weet iemand van jullie dit of dat de mee geleerde QR code meerdere keren te gebruiken is ? Of is het dat als je een andere gsm hebt bijvoorbeeld of als je de Esim lijn wist dat je dan een nieuwe code dient te gaan halen ?
@patrick37 Ik heb het voor jou nagevraagd. Van zodra we hier meer duidelijkheid over hebben, laten we het in deze thread weten.
@Willy14 schreef:
- Dus een QR is net een simkaartnummer en deze is uitsluitend geldig en aktief in één toestel dus deze QR scannen met een ander toestel (als deze QR reeds werd gebruikt) is niet mogelijk wat logisch is daar men een physieke simkaart en nummer in maar één enkel toestel of smlartphone tergelijkertijd kan gebruiken.
Da's niet handig. Wat doe je dan bij een nieuw toestel? Bij Proximus kan je de QR code blijven gebruiken. De Esim wordt dan op het oude toestel gedeactiveerd en geactiveerd op het nieuwe toestel.
Zo is het stappen plan altijd bij andere aanbieders
Je slaat de esim op in toestel maar je kan altijd uit loggen
En met een nieuwe toestel gewoon de code scannen en terug inloggen