Allereerst, veel beterschap voor je echtgenote. Hopelijk is ze snel weer thuis. @Sjef07 schreef: Growatt meldt mij dat ik een verkeerd IP adres gebruik. Ik stel vast dat mijn IP adres begint met 84.196.xxx.xxx. Ik denk dat dit vroeger begon met 196.xxx.xxx. Waarop basseren ze die informatie. Waar heb je een IP-adres moeten ingeven. Even wat info over IP-adressen: 84.196.xxx.xxx is een perfect normaal publiek IP-adres, dat van mij start met 84.197.xxx.xxx. Daarnaast heb je een privaat IPv4-adres; dat start in de meeste particuliere netwerken met 192.168.xxx.xxx. Het publiek IP-adres is hoe je hele netwerk communiceert met internet. Een privaat IP-adres is iets waarmee de apparaten binnen je eigen netwerk met elkaar communiceren. Port-forwarding (wat je probeert in je originele vraag) is trouwens enkel nodig, wanneer een toestel buiten je netwerk verbinding moet kkunnen maken met een toestel op je eigen netwerk. Het stuurt verkeer van een specifieke (externe) poort op het publiek ip-adres door naar een andere specifieke (interne) poort van het interne IP-adres. Jij zelf hebt geen controle over je publiek IP-adres. Dat krijg je toegewezen van de provider, Telenet in dit geval. Daarnaast is dit voor de meeste gebruikers niet statisch. Dat wil zeggen dat dit eens om de zoveel tijd kan veranderen. Dat zou normaal geen probleem mogen zijn voor dit soort toepassingen. Om te weten te komen wat het privaat IP-adres een toestel heeft, log je best in op het toestel zelf. Bij een computer is dat uiteraard makkelijk want dan kan je er via een scherm aan. Bij een toestel zoals dit is het natuurlijk moeilijker te vinden. Als alternatief kan je via Mijn Telenet je verbonden apparaten weergeven, daar zou het toestel moeten tussen staan. Een laatste oplossing is een netwerk scanner, die gaat elk IP-adres in je lokale netwerk af en kijkt of er een toestel reageert. Ook hier, dit is standaard niet statisch (en zou dat voor de meeste toepassingen geen probleem mogen zijn) al kan je dat wel configureren. Bij de meeste routers kan dit door een DHCP reservatie te doen, helaas kan dat met een Telenet modem (die ook fungeert als router) enkel door het zelf in te stellen op het toestel. @Sjef07 schreef: Het probleem is dat na de configuratie van de datalogger vermeld wordt dat de configuratie succesvol is, maar het groene lichtje (dat normaal moet knipperen bij de verbinding met de server) na enkele seconden uitgaat en er dus geen verbinding is. Ik heb al 10-tallen keren geprobeerd om de verbinding tot stand te brengen. Zonder resultaat. De datalogger werkte vroeger perfect. Daar ik dacht dat deze defect was, heb ik mij een nieuwe aangeschaft, maar ook met deze hetzelfde probleem. U schrijft: "Bij lokaal IP-adres zet je het IPv4-adres van je Growatt toestel." Ik heb geen idee waar ik dat kan vinden. Ik heb heel de handleiding van de omvormer Growatt MIN 3600 TL-XH doorgenomen en niet gevonden. Het is me niet helemaal duidelijk welke toestellen je nu hebt. Je hebt je omvormer, dat is duidelijk (versienummer helpt). Maar wat is die datalogger net? Is dat een toestelletje dat ingeplugd zit in je omvormer (zoals dit) of is dat iets losstaand (zoals dit)? En hoe maken deze toestellen verbinding met het netwerk, is dit via Wi-Fi of via ethernet? Indien het via Wi-Fi is kan het ook perfect zijn dat het de koppeling met het Wi-Fi netwerk is die mislukt.
... Meer weergeven