BertXL
Professional Bijna Allesweter
BertXL
Neem contact met mij op
Onlinestatus |
Offline
|
Datum laatste bezoek |
26-10-2023
17:25
|
Lid sinds: 30-07-2015
Datum laatste bezoek: 26-10-2023 17:25
Bio
Freelance IT project manager en analyst PMP & CSM
Ranking
Professional Bijna Allesweter
26-10-2023
16:21
Ik raad je zoon aan om het plan goed te bekijken en de dikte van de muren en plafonds niet te onderschatten. Ik dacht met één WIFI router toe te komen op ons appartement. Het is een zware router en niet zo groot qua oppervlakte) maar heb me miskeken op het feit dat de ene muur naast mijn bureau een betonnen draagmuur is. Het gewapend beton houdt het signaal serieus tegen. Ik heb gelukkig ook CAT6 UTP met PoE aansluitingen op mijn bureau en dus nu een extra access point...
... Meer weergeven
27-04-2022
13:46
1
@Ex-Netweter schreef: Geen oplossing, geen compensatie want was "gratis". Het afschaffen van een gratis extra is voor jou een (verborgen) prijsverhoging. Voor klanten die deze dienst niet gebruikten verandert er niets. Maar, er is geen enkele wet die Telenet verbiedt om prijsverhogingen door te voegen. Een prijsverhoging of wijziging van de formule is echter wel een wettelijke reden om je contract (gratis) op te zeggen. Als je dus niet meer tevreden bent over Telenet, kan je op een ander gaan (hoewel "het gras niet altijd groener is aan de overkant") 🤔...
... Meer weergeven
14-02-2022
16:40
Werkt hier ook niet. Kan mij niet registreren. Website bijzonder traag. Wat mij ook stoort, is dat deze niet achter https zit.
... Meer weergeven
15-11-2021
17:39
2
@krism23 Als je bedoelt dat er bij je Telenet abonnement een domein bijzit, dan hebben ze je slecht geinformeerd. Voorlopig is dat wel zo, maar iedereen die een domein heeft bij Telenet heeft vorige maand een mail gekregen dat die diensten volgend jaar stopgezet gaan worden. Ik ben dus op zoek naar een nieuwe host en aan het uitzoeken hoe ik mijn domein kan overzetten... Mischien kan je toch best nog even opnieuw bellen met de klantendienst. Of lees hier al eens: https://www.netweters.be/t5/E-mail/Stopzetting-e-maildoorverwijzing-naar-Telenet-mailbox/m-p/134738 https://www.netweters.be/t5/Instellingen-software-hardware/Hoe-domein-verplaatsen-van-Telenet-naar-elders/m-p/135334
... Meer weergeven
20-03-2021
14:39
1
Fingers crossed 😎 Daarnet is het wel gelukt om mails te deleten en verplaatsen zonder dat ze terug verschenen. Zonder dat ik iets aangepast heb, of dat er updates zijn uitgevoerd...
... Meer weergeven
05-01-2021
06:45
Ik heb mijn router gans de nacht afgezet en 's morgens kreeg ik uiteindelijk toch nog terug hetzelfde ip adres... Telenet heeft een lang geheugen 😉
... Meer weergeven
20-12-2020
09:44
1
Bedankt voor de suggesties @Wheng. Ik zal het doorzeggen aan mijn buur.
... Meer weergeven
23-05-2019
23:32
Oplossing ter referentie: Neem je powerlines mee naar familie die wel een HGW hebben. Inpluggen Configureren met jouw WiFi SSID's en paswoord voor security via de "mijn telenet" van je familie Uittrekken Thuis terug gebruiken. Port 80 staat dus dicht op de nieuwe powerlines. Heb ik gedubbelchecked. Indien je de WPS knop op de powerlines gebruikt (in samenwerking met je eigen router) dan werkt dit enkel indien je 2.4Ghz en 5Ghz dezelfde SSID en passwoord hebben. Dikke bug volgens mij. Indien deze SSIDs verschillen in je thuisnetwerk, dan moet je via familie/vrienden passeren zoals hierboven beschreven. Een typisch voorbeeld van hoe Telenet alles gebruiksvriendelijk wil maken (en dat is het ook echt als je een HGW hebt), maar de tweakers helemaal in de kou laat.
... Meer weergeven
02-05-2019
01:00
@janne_man op telenet is er geen enkele zender die in 1080p uitzend, is bijna allemaal 1080i of 720p of zelf 960x1080i (Xite HD) en 704x576i 😉 er bestaan zenders die in 1080p uitzenden, maar die zitten niet in belgie 😉
... Meer weergeven
28-03-2019
12:53
1
Met jouw hulp het probleem met mijn Dell printer/scanner opgelost. Ik kon niet meer scannen naar mail... Telenet had het ip-adres gewijzigd... THX!!!
... Meer weergeven
10-03-2019
14:38
1
Ik heb het probleem voor gehad met een Samsung smart TV die gebruikt maakt van een One Connect box. De smart tv zelf heeft geen aansluitingen, alles verloopt via de one connect box die via 1 kabel naar de TV loopt. Na vier jaar weigerde de one connect box plots om de licentie van HDCP nog af te leveren aan de digibox. Het probleem lag wel degelijk aan de One Connect box en niet aan de digicorder, al is het wel te zien hoe je het interpreteert. Telenet steekt een licentie in zijn digicorders waarvan geweten is dat er veel problemen mee zijn... Zowel Telenet business als Samsung hadden geen oplossing voor dit probleem of het is te zeggen Samsung had er wel 1: een nieuwe one connect box van meer dan 400 euro. Wanneer men weet dat een gelijkaardig tv nog een marktwaarde heeft van 700-800 euro leek mij dat geen aanvaardbare oplossing. Ook het vervangen van een perfect werkende TV uitgezonderd de HDCP kon ik niet over mijn hart krijgen. Tijdelijk loste ik het probleem op door gebruik te maken van een scart naar hdmi converter. Maar wat is het nut van een digitale tv met een analoog signaal? Na vele discussies met Samsung en het afschuimen van internet fora bestelde ik een HDMI splitter via Amazon die overkwam van Amerika. De niet recente en sommige Chinese splitters strippen de HDCP (wat niet de bedoeling was). Het is dus wat geluk hebben met het model. Maar via deze weg was het probleem wel opgelost voor 18 euro... De splitter die ik bestelde: ViewHD 2 Port 1x2 Powered HDMI Mini Splitter for 1080P & 3D | Model: VHD-1X2MN3D https://www.amazon.com/gp/product/B004F9LVXC/ref=ppx_od_dt_b_asin_title_s00?ie=UTF8&psc=1 Mijn post op het samsung forum: https://eu.community.samsung.com/t5/TV-Audio-Video/SOLVED-Samsung-smart-TV-HDCP-protection/td-p/939972
... Meer weergeven
09-02-2019
10:33
Bedankt. Ik zat in de instellingen van de telefoon te zoeken.
... Meer weergeven
06-02-2019
09:40
Dag Suzy, Bedankt foor de feedback. In onze netwerk omgeving (zakelijk) kan ik wel QoS instellen, ik heb er nl. al voor o.a. onze VOIP services. Maar dit is in ons eigen netwerk. Ik heb thuis wel een MCE, zou wel eens kunnen proberen hem aan te sluiten op ons netwerk op werk om te kijken wat er gebeurt Beetje jammer dat dit eigenlijk enkel een oplossing is voor klanten met een HGW. Dit laatste is door bepaalde beperkingen niet mogelijk voor ons.
... Meer weergeven
04-02-2019
17:50
1
Denk dat ik de oplossing gevonden heb voor het probleem van de blokjes bij Televisie. De standaard coax die bijgeleverd is bij de decoder is blijkbaar niet voldoende qualitatief voor sommige installaties. Hiervoor is de Kopp Coax Ziggo van de Brico de oplossing. Met de standaard coax had ik nog 120 foute pakketjes binnen, met de Kopp Coax Ziggo 0. Misschien een idee om deze als standaard coax aan te bieden, zodat dit probleem ook weer van de baan is. https://goo.gl/images/BTVHS2
... Meer weergeven
22-01-2019
11:08
1
@Ex-Netweter lees heel deze topic dan weet u wat u moet doen. Jos
... Meer weergeven
- « Vorige
- Volgende »
Berichten met likes
Onderwerp | Likes | Gepost |
---|---|---|
1 | 19-12-2020 10:33 | |
1 | 15-11-2021 17:22 | |
2 | 15-11-2021 17:39 | |
1 | 20-03-2021 14:39 | |
1 | 31-05-2017 12:16 | |
1 | 20-12-2020 09:44 | |
1 | 28-08-2017 16:13 | |
1 | 16-05-2018 14:09 | |
1 | 30-08-2017 12:20 | |
1 | 09-09-2015 08:46 |
Geaccepteerde oplossingen
Onderwerp | Weergaven | Gepost |
---|---|---|
10882 | 23-08-2018 12:26 | |
16638 | 14-05-2018 15:11 | |
24539 | 08-04-2018 09:07 | |
24660 | 06-04-2018 13:34 | |
32472 | 13-02-2018 16:52 |