Telenet startte woensdag 10/07 met de gefaseerde uitrol van de nieuwe software versie 5.11 op de TV-box. Normaal kreeg iedereen ten laatste 17/07 de nieuwste versie.
Is dat niet het geval? Herstart je TV-box dan eens via de knop achteraan (V1) of door hem even van de stroom te halen (V2). Mogelijks stond je TV-box niet in 'snelle start' en duurt het iets langer om de update binnen te halen.
Nieuwe features
Meest relevante aflevering
Wanneer je op een pagina van een specifieke serie een andere provider kiest, wordt de meest relevante aflevering die wordt aangeboden berekend in functie van welke afleveringen er beschikbaar zijn bij de nieuw gekozen provider. Indien mogelijk wordt er in deze berekening rekening gehouden met behoud van bestaande bookmarks of positie in de kijkgeschiedenis.
In de aflevering selectie worden na selectie ook enkel nog afleveringen van de nieuwe provider getoond, om te vermijden dat je van de ene provider naar de andere gestuurd wordt.
Automatische profiel selectie
Als je de TV-box aanzet, kan je er vanaf deze update voor kiezen het profiel te selecteren dat gebruikt werd toen je in stand-by ging. Voorheen kon je enkel terugvallen op het gedeelde profiel of instellen om steeds naar een specifiek vast profiel terug te keren. Er is dus nu een nieuwe optie toegevoegd aan de bestaande instelling.
De optie 'Laatst gebruikt' wordt vanaf nu ook de standaard instelling. Wil je graag terug het vorige gedrag? Kan je zelf terug het profiel 'Gedeeld' selecteren.
Real Time Expiration
TV-boxen ondersteunen nu PlayReady Real Time Expiration. Hierdoor kan een recht op playback ook eindigen (en waar mogelijk automatisch verlengd worden) middenin een kijksessie.
Streaming (onderdelen)
Streaming (video on demand/OTT) programma's die opgesplitst zijn in kleinere delen, kunnen nu duidelijker herkend worden in de UI en in de juiste volgorde bekeken.
Audio tracks in terugkijk-tv
Audio tracks voor gebruikers met visuele beperkingen zijn nu ook selecteerbaar in het contextual menu (...) van een terugkijk-tv sessie.
Taal voor titels en synopsis
Het gebeurde regelmatig dat samenvattingen en titels van series aangeboden in verschillende talen door elkaar werden gehaald. Deze update brengt daar verbetering in.
Opgeloste problemen
Disney+
TV-box die herstart wegens te hoge temperatuur [V1]
Stabiliteit en performantie
hoog aantal crashes, niet merkbaar voor gebruikers [TV-box IP]
crashes tijdens gebruik van browser apps [V1]
Live TV
CS2010 foutmelding na langere tijd niet interactief
UI/profielen
incorrecte genre titels in voorkeur instellingen van een nieuw profiel
Gekende problemen
Zoals bij elke update vermeld, blijft Telenet werken aan oplossingen en verbeteringen op de TV-box. We geven jullie bij deze een overzicht van de grootst gekende problemen waaraan men werkt.
Disney+
Disney+ app die crasht met een CS2400 foutmelding
Apps
apps die wel openen, maar niet streamen
eerste stream actie in Amazon Prime-app faalt, vereist app herstart
Amazon Prime Video 'verder kijken' werkt niet
Stabiliteit en performantie
scherm dat waarschuwt voor onvoldoende voeding [TV-box IP]
trage opbouw van het Home-scherm
Afstandsbediening
afstandsbediening werkt niet meer, herpair vereist [TV-box IP]
tv komt niet meer spontaan aan bij aanzetten TV-box met rode power knop
Zoeken
een verhoogd aantal CS84xx foutmeldingen tijdens het zoeken
Stembesturing
stembesturing naar top menu navigatie items werkt niet meer
stembesturing ('opnieuw starten') doet de UI herstarten
YouTube
YouTube hangt tijdens opstarten, vereist TV-box herstart
Streaming
CS2312 problemen bij bekijken van recent opnieuw toegevoegde items
betalende VOD (video-on-demand) kan soms niet (gedeeltelijk) bekeken worden
titels die incorrect naar het Nederlands vertaald worden (Hobbit, Harry Potter, ...)
CS2400 foutmelding bij aankoop van (verlopen) VOD (video-on-demand) programma
Opnames
CS3300-foutmelding bij het openen van een detailpagina
dubbele opnames
UI/profielen
ontbrekende suggesties voor apps die je regelmatig gebruikt
Home-scherm toont de 'Verder kijken'-swimlane niet
Merk je na de update nieuwe problemen of duikt een oud probleem plots opnieuw op? Geef het dan door via 015/66.66.66 of via Facebook, Twitter of WhatsApp.
... Meer weergeven