nickw
Experienced Meerweter
nickw
Neem contact met mij op
Onlinestatus |
Offline
|
Datum laatste bezoek |
22-09-2024
22:29
|
Lid sinds: 16-07-2021
Datum laatste bezoek: 22-09-2024 22:29
Ranking
Experienced Meerweter
24-08-2021
15:53
De door jou opgegeven snelheid is op welke bandbreedte ? Het klassieke (2,4 GHz) of 5 GHz ? Aan jouw snelheid te zien, zou ik veronderstellen dat je op 2,4 GHz zit. 5 GHz biedt een hogere snelheid maar je bereik is wel minder. Anderzijds, met 60 Mbits kom je al een eindje op weg. Wil je ten volle gebruik maken van de bandbreedte van je abonnement is een vaste verbinding nog altijd het beste.
... Meer weergeven
24-08-2021
10:35
2
@Ex-Netweter schreef: @nickw het versteken naar een andere LAN poort bood geen soelaas 😉 Zou me ook doen vermoeden dat de Modem niet helemaal functioneert zoals het hoort. Anyway, ik ben op algemeen aanraden bij Telenet een setje powerlines gaan halen en het probleem was meteen van de baan. Bedankt voor de hulp! @Ex-Netweter Heel fijn te vernemen dat je het hebt kunnen oplossen! 😁 Top. 🤘 Vergeet niet om @patrick37's antwoord aan te duiden als oplossing. Zo zul je beslist andere mensen op weg helpen. Gr Nick
... Meer weergeven
24-08-2021
06:11
1
@Steven-E volledig mee eens 🙂 had dat stuk over't hoofd gezien😳
... Meer weergeven
22-08-2021
13:51
@MarioWitdoek Heb je dat probleem op alle pc's, browsers, ...? Tijdens het laden van je Mijn Telenet, zie je iets verschijnen in de statusbalk van de browser?
... Meer weergeven
21-08-2021
11:43
@Dreammaster007 Welke bekabeling gebruik je tussen je modem en je router ? Heb je ook al eens gekeken of je de kanalen eens kan aanpassen op je router en kijk ook eens of je de 2.4 of de 5 Ghz gebruikt. De meting die je gedaan hebt is dat dan naast je router en gebruik je ook dezelfde speedtest? Je kan ook eens een andere speedtest gebruiken want ze zijn ook niet allemaal hetzelfde.
... Meer weergeven
20-08-2021
17:58
1
Ik had hetzelfde probleem: sinds de upgrade naar OneUp (en de daarbij horende vervanging van de modem door het "torentje") hadden we steeds terugkerende problemen van bereikbaarheid van specifieke sites (wat dan telkens ipv4-only sites bleken te zijn, terwijl ipv6-sites en applicaties wel werkten). Ook ik had vanalles geprobeerd tot ik op deze vraag en de gesuggereerde oplossing uitkwam. Veranderen van de IP-range van de DHCP-server bleek ook voor mij de oplossing te zijn (hout vasthouden...) Maar... is er iemand die kan verklaren waarom dit een oplossing is? Als er meerdere mensen hier last van hebben, heb ik de indruk dat er dan ergens een conflict is met andere toestellen in het Telenet-netwerk, niet in het thuisnetwerk. Ik had overigens geen enkel 192.168.0.x adres in gebruik in mijn netwerk...
... Meer weergeven
20-08-2021
08:05
2
Ik heb 1 van mijn 2 powerlines een keer uitgetrokken en opnieuw ingestoken en sindsdien is de modem niet meer opnieuw opgestart
... Meer weergeven
19-08-2021
19:27
@kristofDW schreef: @LeviVhl Misschien een stomme vraag maar steekt je kabel dit van je Telenet modem komt in de WAN of LAN poort ? Als je de accespoint mode gebruikt moet je deze aansluiten op de LAN poort. Tip: wat betreft Asus routers in ap mode sluit je de kabel komende van de Telenet modem aan op de wan poort.
... Meer weergeven
17-08-2021
12:55
1
@waterrat1978 schreef: de scartkabel dat ik gebruik, gebruik ik ook al sinds de zomer van 2015, en ik heb veel tv gekeken de voorbije jaren. Een SCART kabel verslijt niet door veel naar TV te kijken 😊. Maar een SCART kabel is wel zeer gevoelig aan kapotgaan: daar zitten 21 kleine draadjes vastgesoldeerd, en deze kunnen niet altijd tegen een stootje ... Heeft jouw TV toestel dan geen HDMI? Blij te zien dat het nu (voorlopig) weer lukt, en dat je met een nieuwe SCART waarschijnlijk terug een tijdje verder gaat kunnen 🙂. Maar ik herhaal nog eens dat je jezelf moet voorbereiden op het ergste (=verlies van opnames). Indien deze opnames voor jou zo belangrijk zijn, dan moet je er nu van profiteren - terwijl je voorlopig terug beeld hebt - om jouw opnames over te spelen op een back-up medium.
... Meer weergeven
17-08-2021
00:17
Onlangs gemeld aan de developer van Email by Edison dat het openen van bijlages af en toe niet werkt. Allez, het openen werkt wel maar je krijgt gewoon niets te zien ... Downloaden helpt niet. Men is op de hoogte.
... Meer weergeven
15-08-2021
23:01
4
Een update nu ik het probleem heb "opgelost" Oplossing: telenet modem/router powercyclen. (😳 did you try turning it off and on?) Oorzaak: ongekend Situatie: Onze telenet router was er van overtuigd dat mijn server het ip 192.168.0.103 had (toonde zo in de web-interface) en er wordt enkel geportforward naar 192.168.0.33 (statisch ip van de server), hoe dat deze vreemde toestand er is gekomen weet ik niet. Met nmap of andere tools vond je helemaal niets op .103 wel .33 zoals het hoort. Achja dit ligt ook aan mij, ik wist niet dat naar ons publiek ip surfen van binnen ons netwerk niet hetzelfde was als van buiten ons netwerk naar het publiek ip surfen dus dacht ik dat het aan Cloudflare of Telenet lag. Ik ben erg blij dat het nu weer allemaal werkt 🙂
... Meer weergeven
15-08-2021
07:17
1
Er is momenteel een soort gelijk probleem met de AP van telenet en google nest. Ik kan je daar een grote uitleg voor verschaffen maar we kunnen er niets mee. Google probeert onderling ipv6 te creeêren om toch te praten met elkaar ongeacht wat ze krijgen van de modem. Je deco's zien waarschijnlijk ook het verschil niet tussen ULA of global ipv6. Dit kan eventueel mocht dit zo zijn wel opgelost worden softwarematig van deco. Probleem is dat google altijd wel iets meer doet dan mag 🙂 Mvg Dylan
... Meer weergeven
15-08-2021
01:22
1
Ik vermoed dat voor doorsnee gebruikers zonder vast IP en zonder behoefte aan externe toegang (pakweg dynamische DNS) en zonder eisen voor tegelijk IPv4 (NAT, bij Telenet) als IPv6 (prefix delegatie, bij Telenet) sommige (ook Ubiquiti) dual WAN met mobile 4G backup oplossingen wel degelijk automatisch kunnen werken. Ik ben (meerbepaald voot puur 2 WAN provider Telenet) erg benieuwd naar getuigenissen van successvolle overschakeling en terugschakeling in dergelijke gevallen. Maar, van zodra er extra vereisten komen (automatische DNS omschakeling om meer wat te zeggen, voor vast IP), dan moet met, vrees ik, toch aan gesofistikeerder oplossingen denken. Ik ben er zelf niet uit. Gelukkig heb ik geen kritische connectie te beheren en experimenteer ik alles meer op niveau van hobby en kennis vergaren.
... Meer weergeven
13-08-2021
20:27
@ROBOCREEP Doe dit 'ns in cmd.exe (admin rights): ipconfig /flushdns ipconfig /registerdns ipconfig /release ipconfig /renew netsh winsock reset shutdown -r -t 007
... Meer weergeven
Berichten met likes
Onderwerp | Likes | Gepost |
---|---|---|
1 | 24-05-2024 15:16 | |
1 | 01-07-2022 20:29 | |
1 | 16-09-2021 10:47 | |
3 | 30-08-2021 00:06 | |
3 | 27-08-2021 22:50 | |
2 | 24-08-2021 10:35 | |
2 | 22-08-2021 20:31 | |
1 | 22-08-2021 00:44 | |
1 | 05-08-2021 08:11 | |
1 | 05-08-2021 11:00 |
Geaccepteerde oplossingen
Onderwerp | Weergaven | Gepost |
---|---|---|
3542 | 05-08-2021 15:55 | |
4053 | 01-08-2021 12:36 | |
4781 | 17-07-2021 09:38 | |
5314 | 16-07-2021 20:47 |
Nieuwste tags
Nog geen tags aanwezig